וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלב במקום פרוזאק

ברברה לורינס

17.11.2004 / 13:08

ברברה מפתחת יחסים בגינה השכונתית ומקווה (או שלא) לפגוש גבר עם חבר שהולך על ארבע

יוגי, ריקי, קוזו, לוקו, לוקה, שקט, חומוס, קוקוס ובוטן. תל אביב מוצפת בכלבים. בהגיעי להחלטה שאני מאמצת כלב, לא ציפיתי להיכנס לעולם חדש לגמרי - סוג של תת-תרבות שמתקיימת בתל אביב. ראשית כל, כש"אנשי הכת" פוגשים אחד את השני, התקשורת זורמת בצורה כזאת שמצאתי את עצמי מספרת לזר מוחלט את כל סיפור חיי, כשבהתחלה הוא בכלל שאל אותי שאלה על חרבון כלבים. כיוון שהכלב פותח חלון לדבר עם "זרים", זאת כמובן גם דרך נהדרת להכיר.

הדברים הלכו והתעמקו בהגעתי לגינה על-יד הבית שלי. בגינה הזאת יש ייצוג הולם של החברה התל-אביבית – כמעט ואין משפחות, כמה מבוגרים, הרבה זוגות צעירים, לא מעט הומואים והמון המון רווקים. הגינה מייצגת מיקרו-קוסמוס של החברה שלנו. בנוסף, היא כוללת את כל המרכיבים האנושיים שמתקיימים בכל איסוף מקרי של אנשים במקום ובזמן מסוים. אנשים מתחברים, או שלא, רבים לפעמים, מרכלים כל הזמן, מתאהבים מדי פעם, או שסתם מזדיינים. יש גם מתן עזרה, מתן עצות, ויכוחים אינסופיים על נושאים חשובים, או סתם שטויות. שעות על גבי שעות אנחנו יושבים יחד, באותו מקום, יום אחר יום ונקשרים אחד לשני, בצורה אחת או אחרת.

המצב האידיאלי בשבילי הוא לפגוש בן זוג שיש לו גם כלב. כשמתחברים לאדם בעל כלב, מדובר בהנאה נטו, בלי כל הדברים הקצת מעצבנים – לא צריך לחנך את הכלב או לחסן אותו, וכשנוסעים, לבן זוג יש כבר סידור משלו עבור הכלב, ותמיד יש לו פרטנר למשחקים.

עם זאת, יש שני שיבושים אפשריים בהתאחדות "אנשי הכלבים". הראשון הוא כשאחד מבני הזוג הוא בעל שני כלבים. חישוב מתמתי קל מעלה שיש לנו עכשיו שלושה כלבים. בעיה נוספת שיכולה להתעורר היא כשהכלבים לא מחבבים אחד את השני, או שאחד מהם אלים. פעם דיברתי עם מישהו בטלפון, שהייתי אמורה לצאת איתו לדייט. הוא מסביר לי שיש לו גם כלבה ושהיא כלבת אמסטף. אני קצת נרתעת, אך הוא אומר לי: "אין לך מה לדאוג, היא לא תוקפת אנשים, רק נקבות". כבר דמיינתי את הכלבה החמודה שלי תקועה בתוך הלסת של הסטאף הזאת והחשק שלי לצאת איתו ירד.

בעיה אחרת שיכולה להיווצר בכל מה שקשור לזוגיות וכלב היא כאשר זוג מאמץ כלב ביחד, ולאחר תקופה נפרד. מי לוקח את הכלב? ישנם זוגות שמתקשים להיפרד רק בגלל הכלב. זוג אחד החליט לשמור על הכלב בחלופות, שבוע-שבוע. לא פלא שהכלב החל לסבול מחרדת נטישה. בחורה אחרת החתימה את החבר שלה בתחילת היחסים שאם הם נפרדים, הכלב נשאר איתה.

לאמץ כלב כזוג גם יכול להוות יופי של אינדיקציה לבדוק אם הם באמת מתאימים ופועלים טוב יחדיו. אם לא מסוגלים לטפל יחד בכלב, מה יהיה עם ילדים? להבדיל מגברים שיצאתי איתם, כלב תמיד אוהב את האוכל שאני מגישה לו ואף פעם לא מתלונן עליו. כלב בחיים לא עייף מדיי ותמיד רוצה לשחק איתי ולנשק אותי. קפיצות באוויר בכל הגעתי הביתה, כלב משמעותו אהבה ללא תנאי.

אין ספק שהכלב משמש כאובייקט תחליפי לאהבה ולשבירת הבדידות שכה מאפיינת את רווקי תל אביב. במקום לקחת פרוזק, אמצו כלב!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully