וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש נעל

רותם רוזנטל

11.1.2006 / 15:46

סיימון ווד האוסטרלי מקדיש את חייו לתיעוד תרבות הסניקרז המסחררת. עכשיו הספר

ב-2002 התרומם לו סיימון ווד, אוסטרלי עם חזון, הביט סביבו וראה סניקרז בכל אשר יפנה. האובססיה הוויזאולית שלו (והרצון לקבל הרבה נעליים בחינם) קרמו עור וגידים והפכו ל"סניקר פריקר" – מגזין בעריכתו שקורא לעולם לשמור על שרוכים משוחררים וממצב את תרבות הסניקרז כתופעה תרבותית הראויה לתיעוד.

בארבע השנים האחרונות יוצא גיליון של "סניקר פריקר" פעמיים בשנה, בדרך כלל ביוני ובנובמבר והגיליונות מופצים ל-25 מדינות. סניקר פריקר הוא הבחור המגניב של עולם הסניקרז. יש לו כרטיס אל מאחורי הקלעים של התעשייה ו-140 עמודי אינפורמציה על הנעל החביבה עליו.

במגזין שלו מתפרסמים צילומי מהדורות מוגבלות של נעליים, פריטי וינטאג', ראיונות עם מעצבים, סקירות חנויות הסניקרז הטובות ביותר בעולם, ביקורות על מוצרים חדשים ואינספור צילומים שיספקו את צרכיו הפטישיסטיים של כל מכור לסוליות.

מי שידו אינה משגת את הגרסה המודפסת של המגזין (ואתם מוזמנים לנסות ב-eBay) יכול להסתפק באתר המושקע והידידותי למשתמש.
האתר מעודכן ואפשר ללמוד ממנו אודות אירועי נעליים שונים המתרחשים ברחבי העולם, על טרנדים מכל קצוות הכדור ואפילו לצפות בעבודות אמנות שנוצרו בהשראת האהבה הבלתי נדלית לעניין.
הגולשים של פריקר מטיחים זה בזה שמות של מותגים שמוכרים רק להם.

בימים אלה ניתן לרכוש גם באמזון את "סניקר פריקר: הספר" (מאת לא אחר מאשר ווד עצמו) שבו 320 עמודים של מיטב הרגעים מששת הגיליונות הראשונים. בספר תוכלו להיוודע באופן מרוכז לפעילות התוך גולגלתית הרוחשת בתוך מוחו של מכור. חיבוטים בשאלה כיצד משיגים נעליים נדירות ואז משמרים אותן כמוצגים מוזאליים + יומן של מעריץ מהונג קונג שמחכה במשך יומיים בצדי מדרכה להגעתה של מהדורה מוגבלת לחנויות הם רק חלק מהקטעים המופיעים בספר. יש גם הסתעפויות לנתיבים תרבות רחוב נוספים והספר עוסק גם בצעצועים אורבניים, קופסאות נעליים, עיצוב וגרפיטי ועוד.

סניקר פריקר (הספר, המגזין והאתר) הוא משתתף פעיל בעולמה של תת-תרבות מתפתחת. בעולם שבו אולדסקול היא מילת מפתח, שבו אמנים מהשורה הראשונה מעצבים ליינים שלמים לחברות גדולות דוגמת אדידס, נייקי או פומה ופרטי אספנים נמכרים במחירים מופקעים, נדמה שיש צורך מהותי בתיעוד אינטנסיבי של המתרחש בינות לשרוכים.

החזון של האוסטרלי הצעיר הפך לעמוד תווך שניצב בקדמת החזית ומוביל את כל הבאים אחריו. או כפי שאמר זאת ווד עצמו, בגיליון הראשון שפרסם: "בהתחשב בתשוקה שיש בכל מקום לעניין, החלטתי שהגיע הזמן להקים מגזין על סניקרז וזהו זה. המגזין אמור להיות מצחיק ורציני, משמעותי וחסר משמעות בו זמנית. סניקר פריקר מבטיח לייצג את האספן הקיצוני והרגוע באותה מידה. או שתיכנסו לזה או שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully