וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא יתנפח אם לא תתמרח

רותם רוזנטל

3.5.2006 / 11:14

פה זה לא שבדיה. השיער הכי ישראלי הוא מתולתל. ביקרנו ערב החג ספרית, שמצטיינת בהתמודדת עם מצב גלי עד גבה גלי

"עד גיל 27 גם אני נפלתי קורבן לתעשיית מוצרי טיפוח השיער", מצהירה תומר רשף (35), מעצבת שיער חדורת אג'נדה שהפכה למוקד עלייה לרגל למתולתלים, "אנשים לא מבינים שלא צריך להשתמש בכל הדרעק שהתעשייה הזו התעשרה ממנו. במשך כל החיים משכנעים אותנו, למשל, שסיליקון נגד קצוות מפוצלים מונע את הפיצול בזמן שהסיליקון הוא זה שיוצר אותו. היום אני יודעת שלהרבה ספרים ומעצבי שיער יש דמיון מפותח והם לא באמת מבינים מה קורה בשיער. מילא אם הם היו אומרים, תקנו את הבקבוק פשוט כי הוא יפה, אבל הם תמיד ינסו לשכנע את הלקוחות שהם זקוקים לחומרים האלה והרוב נכנעים ומשתמשים בכל מה שמחרבן את השיער. התספורות שלי הן ידידותיות למשתמשות ולא גורמות לך או לשיער שלך להשתעבד". הגישה הייחודית של רשף, ספרית תל אביבית צעירה וכריזמטית, הפכה אותה לאלילת מתולתלי תל אביב.

"עם כל הכבוד, אנשים עם שיער חלק כמוך לא יכולים להבין עד כמה החיים עם שיער מתולתל הם מתסכלים", נחרה לעברי בבוז נ', מתולתלת ולקוחה קבועה של רשף, כשסיפרתי לה שאני עומדת לכתוב על ספרית תלתלים, "ההתעסקות בשיער מתולתל היא מייאשת ולא נגמרת לרגע". "אני לא באמת רוצה להיראות כמו בובה חמודה עם תלתלים קצרים וקופצים" אמרה לי מתולתלת אחרת "אבל אם אני אגדל את השיער, תתקבל רעמה המונית וגסה". עם המתולתלת השלישית שכבר שנים מורחת את התלתלים הארוכים שלה בחומר שומני ומשטח, בעל ריח חזק ועם המכחישנית שמותחת את התלתלים שלה אחורה במלא סיכות, לא בא לי לדבר כבר תקופה, כך שפשוט הלכתי לחפש פיתרונים.

רשף, אקס-מתולתלת ("ההיריון השני הרס לי את התלתלים"), הגיעה לתל אביב מקיבוץ יגור בגיל 24. היא עבדה בעבודות מזדמנות עד שהחליטה שהגיע הזמן לעבור למשרה מסודרת. "במשך רוב הזמן עבדתי כבייביסיטר. בגיל 27 הבנתי שאני גם רוצה ילדים, גם בעל וגם להביא כסף הביתה, אז הלכתי ללמוד ספרות. התחלתי לעבוד במספרת "ראשן", אצל לימור סיאקי, ונחשפתי לעולם של שיער שלא הכרתי. אצלה, לכולם היה שיער טבעי ובריא וחיוך על הפרצוף. ללקוחות שלה לא היו בעיות של נפח או יובש והם לא היו מסתפרים יותר משלוש או ארבע פעמים בשנה.

"רק כשהתחלתי לעבוד אצלה, הפכתי מאדם משועבד לנטורל פורמולה לאדם משוחרר שיודע להגיד שהחומרים המתחזקים הם אלה שיוצרים את החולי של השיער שלנו. לא צריך, למשל, להשתמש בכלל במרכך. זה חומר שמייבש לנו את השיער. מבין הלקוחות שלי, כל אלה שהפסיקו להשתמש במרככים נפטרו גם מהיובש והקשרים.

"הרבה אנשים גם לא יודעים שכשאנחנו מורידים את המגבת מהשיער, הפעולות שלנו קובעות את נפח השיער וכמות החשמל הסטטי שתדבק בו. כשמורידים את המגבת מהשיער הרטוב, צריך פשוט להניח לו. לא לגעת בו ולא לנסות לסדר אותו עד שהוא מתייבש. מה גם שהשיער בכלל לא אוהב מברשות צפופות. מתולתלים לא מאמינים לזה, אבל שיער לא מתנפח מעצמו, אלא אם עושים לו משהו".

ראינו מתולתלים מאושרים

בעוד רשף פורשת את משנתה, נכנסת למספרה החמימה שלה לקוחה מתולתלת שהסתפרה אצלה באותו בוקר, ובאה לבדוק אם יש עוד משהו שהיא צריכה לעשות כדי לשמור על השיער. "השיער עדיין בהלם", מסבירה לה רשף בחמימות, "עוד מעט יירגע". "את לא מבינה בכמה מוס השתמשתי לפני שהגעתי אליה", מספרת לי המתולתלת בעיניים נוצצות. רשף מורה על הרטבת שיער נוספת, להרגעת השיער ההמום. "ושלא תעשי איתו כלום עד שהוא מתייבש. קרם הזנה אחרי החפיפה וזהו. מחר כבר תראי איך הוא ייראה יפה".

במספרה יש עמדת פן אחת, "רק כדי להעיף את השערות שמצטברות במהלך תספורת. אנחנו לא עושים פנים". לא תמצאו כאן בייביליס או חלוקת תשלומים נוחה להחלקה יפנית. בעלת הבית סולדת מכל מה שקשור לעניין הזה. "יש כל כך הרבה מספרות בעיר שאוהבות לעשות את זה, אז למה לי להתעסק בתחומים האלה? אני לא מאמינה בהם, לא אוהבת אותם וזו עבודה מעצבנת", היא פוסקת בנחרצות.

לעומת זאת, לרשף אין בעיה לצבוע את שיער הלקוחות: "אפשר לצבוע, אבל צריך לעשות זאת בחוכמה. אם צובעים כל חודש, מומלץ לצבוע בעיקר את השורשים ולצבוע את כל השיער רק פעם בכמה זמן. תמיד עדיף לעשות גוונים. גוונים נראים יותר אווריריים ומעניינים ועושים לשיער גם מראה טבעי יותר. צריך להיזהר גם ממי חמצן ואבקות הבהרה, מכיוון שאלה חומרים אגרסיביים. אני מנסה לפתוח כאן לאנשים את הראש", היא אומרת, "אבל זה מסובך, כי קודם הם צריכים לסמוך עליי".

המספרה של רשף, שנפתחה לפני ארבע וחצי שנים, חדרה לתודעה המקומית דווקא דרך האופי השכונתי והמזמין שלה. היא ממוקמת בצידי שד' רוטשילד וחולקת קיר עם הפיצריה "סטוצי". בזמן שממתינים לתספורת, אפשר לשבת על מרפסת העץ, לנשנש סלייס ולפגוש את כל קבועי השכונה.

"המפתח לכל מה שקורה במספרה שלי הוא מקסימום אינטימיות, פתיחות ואופציה לדיאלוג. אם הבנאדם לא אוהב את התספורת, הוא צריך להרגיש מספיק בנוח כדי להגיד את זה. אני חושבת שהדבר היחידי שמשותף פה לכל הלקוחות הוא שהם ניצולי התעשייה".

החלום שלה הוא לפתוח בית ספר "כדי שיקומו יותר מספרות ידידותיות למשתמש בארץ. צריך ליצור יותר אלטרנטיבות בשוק". הניצן הראשון שלה הוא עובד לשעבר, איתי ורנר, שפתח לא מזמן מספרה ברחוב זמנהוף התל אביבי. "חוץ מזה, אני רוצה להיות זמרת. לא בשביל הפרסום. תמיד רציתי לעשות מוזיקה".

תומרשף מספרת, שד' רוטשילד 60, תל אביב, 03-5606704
טווח מחירים: תספורת נשים: 150-170 ש"ח, גברים: 85 ש"ח, צבע: 100-180 ש"ח, גוונים: 50-380 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully