וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנדל שהפך למגפון

רותם רוזנטל

5.6.2006 / 9:34

ג'ייקובס חשב על אלביס כשהוא עיצב תיקים וסנדלים לקיץ ללואי ויטון. נראה שרק הוא יכול לגרום לגדילים להיראות נחשקים

צעיף צבעוני מתעופף ברוח הנושבת מעל מכונית הקופה המיושנת שדוהרת במדברי ארצות הברית. רגל בסנדל שהפך למגפון עם רצועות עור צבעוניות מגיחה מדלת המכונית שעצרה לפתע. היא יוצאת החוצה. על כתפה תיק בוורוד פוקסיה בצורת חצי ירח עם מונוגרמות לוהטות. היא מתרחקת מהאוטו ומתקדמת אל עבר המוטל הקטן. "לאב מי טנדר, לאב מי סוויט", היא מפזמת לעצמה בחיוך מריר; אוסף הקיץ של מארק ג'ייקובס ללואי ויטון מלא בקריצות אלגנטיות ומלאות דמיון. כצפוי.

גם כשג'ייקובס פונה אל מקורות השראה שנדמים צפויים וקלישאתיים, הוא מצליח להוציא מהם בדיוק את הגוון הנכון שישמור על רמת העניין. העונה, ג'ייקובס השתמש במקורות השראה מאוד אמריקאים כדי ליצור מעודנות אירופאית: סרטי מסע אמריקאיים, בגדי המשי של אלביס פרסלי, עולם הרוק ושנות השמונים. אפשר היה לחשוב שהתבצע כאן הפוך על הפוך תרבותי כמעט אכזרי.

אלביס היתרגם לתיק עם גדילים צבעוניים, שמעוטרים בפניני זכוכית מנופחת עם עלה זהב ובקמיעות עם ראשי התיבות של ויטון. מיד מעורר חשק לכריך ענק בממפיס. בכלל, לאפקט המונוגרמה יש תפקיד חשוב בפרטי העונה של ג'ייקובס וראשי התיבות של ויטון מופיעות על פריטים רבים.

ג'ייקובס יצר גם שלוש צורות חדשות לקו התיקים הטרי – תיקי דלי (Bucket), ספידי (Speedy) בשחור ולבן וחצי ירח (Half Moon) בלבן. העונה אפשר למצוא גם לראשונה קו של תיקי זמש שעיצב הניו יורקר התזזיתי, קו שעונה לשם אוטאנה. כל דגמי הקו זמינים בשלושה צבעים – צהוב תירס, ורוד סרטן וחום קקאו.

מלבד סניקרז עם מונוגרמה, נעלי בלרינה מלק בצבעי כתום וורוד, נעליים מתוכשטות מלק לבן ופלטפורמות מחבלים, הצליח ליצור ג'ייקובס את הפריט שזוכה בקטגוריית העונה כ"לראות ולא לגעת" – מגפונים שהפכו לסנדלים עם רצועות עור שנרכסות באבזמים עד הקרסול. אמרנו אייטיז, לא? מדובר בדגם יפהפה אך בוודאות, העקב שלו בלתי אפשרי מבחינה אנושית. יש דברים שצריכים להישאר בקטלוגים בלבד.

מארק ג'ייקובס מעצב עבור לואי ויטון מ-98', אז החלו ג'ייקובס ושותפו דאז, רוברט דאפי לעבוד עם בית האופנה הצרפתי הידוע; ג'ייקבוס כמנהל אמנותי ודאפי כמנהל סטודיו. עד היום ג'ייקובס מעצב קווים רבים של ויטון, שכוללים בדרך כלל תיקים, נעליים ובגדי Ready-To-Wear.

ג'ייקובס, בוגר בית הספר היוקרתי לעיצוב פרסונס, נחשב למעצב עטור פרסים ובעל קול ייחודי כמעט מרגע סיום לימודיו כסטודנט מצטיין. בסוף שנות ה-90' הוא שיתף פעולה עם יוצרים ואמנים נחשבים בפרסומיו (כמו קים גורדון מסוניק יות', שכיכבה בפרסומת הראשונה שלו) ועם הצלם יורגן טלר. מלבד ויטון, הוא תמיד עובד במקביל על כמה אוספים שמיועדים לקהלים שונים; "מארק", שהוא מעצב עבור בית האופנה שנושא את שמו, "ליטל מארק" לילדים, קווים שונים של אקססוריז וקווים שונים של Ready To Wear.

מארק ג'ייקובס ללואי ויטון, מחירים: תיקים: 3,800-5,700 ש"ח
נעליים וסנדלים: 1,750-3,850 ש"ח
להשיג בלואי ויטון, ה"א באייר 32, כיכר המדינה, תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully