וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנקר להמונים

רותם רוזנטל

21.7.2006 / 8:12

היו הברקות אבל מהתצוגה השנתית של שנקר עלה הרושם שמעודדים יותר מדי את החשיבה המסחרית של התלמידים

הרושם שעלה מהתצוגה השנתית של 38 בוגרי המסלול לעיצוב אופנה בשנקר שנערכה ביום רביעי האחרון היתה של עייפות חומר ושטאנציות שיצאה משליטה. בין הבלחות מוצלחות של ניסויים מרתקים בבד ושל צבעוניות מעניינת, נראו יותר מדי דגמים שאפשר למצוא היום בכל חנות. לוגו החסות הענק של קסטרו שבלט על הבמה, אמר הכל: מסחרי זה הכי, אחותי. נראה שהכוונה להכין את הבוגרים למציאות ולחדד את החושים המסחריים שלהם כמעצבים, באה על חשבון פיתוח האמירה האישית אצל הבוגרים.

גם תכנון התצוגה השנתית שנערכה בחצר בית הספר ביום רביעי האחרון, היה לוקה. הבמה העצומה הוצבה במרחק ניכר מהצופים והיה קשה לעקוב אחר מלוא הפרטים של הבגדים. כך התפספסו קולקציות שהתבססו על משחק בהשקעות קטנות ומשמעותיות. הקולקציה של גלי קרטן, למשל, "הבית הפולני", היתה מלאה במשחקים מעניינים של קרושה על גרביונים ובגדי גוף אבל היה קשה להתפעל מעבודת היד המושקעת ממרחק 20 מ'.

הבוגרים העלו לבמה שלושה דגמים מתוך החמישה שעיצבו לקולקציות הסיום שלהם. הדגמים הנותרים, לצד ספרי ההשראה, הוצגו בתערוכה מוצלחת בבית הספר. על שום שהתצוגה היתה ממושכת מדי כדאי היה אולי לתת לסטודנטים להציג את העבודות שלהם במסגרת התערוכה בלבד, במקום להתיש את הקהל.

שמלת גיבנת סקסית

למרות זאת היו גם עבודות מרתקות בינהן "המספריים של אדוארד" של מורין פרידמן גוטמן שגזרה את שולי הבגדים שהציגה, שברה את הקו המחוייט שלהם וגרמה להם להיראות כאילו אדוארד ידי מספריים השתולל לה על הקולקצייה. אביגיל קולקר הציגה שמלת גיבנת סקסית ומעניינת ובלטו גם קולקציית בגדי הרחוב הקשוחה של יניב פרסי ועבודת "הפופ הוויקטוריאני" הפרועה והאמיצה של לימור אלקיים סרי ששילבה בין השאר שריון קשקשים בג'קט ויקטוריאני.

היו גם עבודות עם צבעוניות ראויה לציון כמו CMYKhaki של הילה הראל, שיצרה דגם ירוק, דגם צהוב ודגם ורוד בסגנון רחוב או "שכבות" של עינת שרייבר ששיחקה עם אדום חושני, אפורים ושחורים.

מי לגליאנו?

בתוך התערוכה כבר היה קל יותר להתרשם לחיוב מעבודות הגמר. קונספט עיצוב התערוכה התבסס על בדים וחומרים מתכלים והתוצאה היתה מוצלחת. העלעול בספרי ההשראות המרשימים של הסטודנטים נתן עומק לדגמים.

בשבת האחרונה הוכרזו הזוכים בתחרות It's Five מטעם אתר האינטרנט הבינלאומי לעיצוב אופנה WGSN בטריאסטה שבאיטליה. עבודות של שלוש תלמידות שנקר: תמר דניאל, אניה פליט ומיכל סוקול, נבחרו להשתתף בתחרות מתוך 800 עבודות שנשלחו מ-196 בתי ספר בעולם. 22 קולקציות הגיעו לשלב הגמר. הזוכה בקטגורית האופנה היא תמר דניאל שתקבל את חלקה בפרס הכולל ששוויו 40,000 אירו.

מבית הספר מדווחים גם שאליסה פלומינו, מנהלת קריאטיבית בבית האופנה של גליאנו שהגיעה לבדוק את הקולקציות, בחרה שישה בוגרים שיגיעו אליה לסטאז': יניב פרסי (שנשלח גם לתחרות ה-LCDA שנערכה לפני כמה חודשים), גלעד יונה, גלי קרטן (גם היא התפננה בצרפת בתחרות ה-LCDA), אליסה לוינטון, מאיה שר ועינת שרייבר. משנקר מוסרים כי פלומינו חרצה שהסטודנטים באירופה לא מגיעים לרמה שראתה בשנקר. איכשהו הרמה הזאת לא מחלחלת לבגדים שרואים על המדפים ברשתות האופנה הגדולות, המקומיות וחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully