וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתי ממו אבל אחרת

2.9.2006 / 22:18

אף ביצתי לא יחמיץ זאת. צלם האופנה הבלתי מתקתק, יניב אדרי ומעצב השיער הפורץ ז'אן כהן, בתערוכה חתרנית על סלבס

ב"Persona", תערוכה חדשה של צלם האופנה יניב אדרי ומעצב השיער ז'אן כהן יוצגו 72 דיוקנאות יפהפיים ומרתקים של דמויות מעולם האמנות ועולם האופנה. במשך ארבע שנים הזמינו השניים לסטודיו של אדרי בוסקילות ומייקל לואיסים, אסתי ממות ואלכסנדרות, למעלה ממאה איש שנתפשים בעיני הציבור כסלבים משפיעים. כהן עיצב את שיערם במשך 15 דקות ובמשך שבע דקות נוספות צילם אותם אדרי. פוטו רצח. התוצאות, שאצרה קטי בר, יוצגו בגלריה גל-און שבתל אביב מהשבעה לספטמבר.

השניים לא מנסים לרדת לעומק הנשמה של המצולמים שלהם או לזלזל בקיומה של המסכה, ההיפך הוא הנכון. הם מנסים להדגיש את החשיבות של הדמות הציבורית שלהם ואת חשיבות הפרצוף שלהם בעיני הצופה.

העבודות מוצגות בפורמט טבלואיד (30*39.5 ס"מ), פורמט גדול של צהובונים. זוהי בחירה מודעת לעצמה, שמתחשבת בגודל שבו הצופים מורגלים לראות את הסלבס. אחת הדרכים הבדוקות למכירת מגזינים, נכתב בקומוניקט, היא להציג סלבריטי בשער. הם מצטטים את טינה בראון, שערכה את המגזין "ואניטי פייר" במשך כעשור, שמסרה כי פנים מפורסמות על השער יכולות לגרום לעלייה של 50 אלף גיליונות.

טובעים במספרים

העולם האישי של המצולמים מאוזכר רק במספר שהוטבע על גופם, שמייצג סיפור מחייהם האישיים. מאיה בוסקילה בחרה בתאריך הפגישה הראשונה שלה עם דודי מליץ, סלב אחר בחר את תאריך יום הולדתו, עוד מישהו בחר במספר הנייד שלו וכן הלאה. המספרים הללו הם הרמז היחידי למה שמתרחק מהתדמית ומתקרב לפגיעות האנושית, זו שתעשיית האופנה מנסה לטשטש וזו שהצופים מנסים לחמוק ממנה.

העבודות של יניב אדרי, צלם השנה לשנת 2002 מאופיינות תמיד באסתטיקה שאף פעם לא גולשת למיינסטרים. המיניות אצלו תמיד בלתי פתיינית והאוירה נון שלנטית ובעלת עומק. הוא מאופיין בחיבה לדוגמניות עם מראה לא בנאלי ומצליח להקפיד על פרטים ולהפוך את העבודות שלו למאד מאופיינות.

הוא מצלם קטלוגים עבור רבות מחברות האופנה הגדולות בארץ (אינטימה, פקטורי 54, יעל אורגד, דיאדורה ועוד חברות נוספות רבות) וכתבות אופנה מערכתיות לעיתונות המגזינית.

את ז'אן כהן תיאר איש מהתעשייה כ"סוס פרא. בתחילת דרכו הוא תמיד הזכיר לי חיה פרועה על סטים. אבל עם השנים הוא התעדן. יש לו יתרונות ויכולות שאף אחד לא יכול לקחת ממנו". את כהן קשה לפספס. השרירים שלו מספיק גדולים כדי להקיף את המזרח התיכון, הוא תמיד לבוש במותגים, הוא עובד מהר ויוצר תוך שניות לוקים אלגנטיים לדוגמניות על סטים.

Persona, יניב אדרי וז'אן כהן (אוצרת: קטי בר), 7.9.06-30.9.06
גל-און מקום לאמנות, יהודה הלוי 79-81, תל אביב.

בתמונה הראשית: הדוגמנית אסתי ממו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully