וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הבודילישס בחוץ

שני פישר

12.10.2006 / 21:23

בצילומים לדיסק החדש ביונסה מראה כמה רחוק פרחה עסיסית וגנדרנית יכולה ללכת, כשאמא שלה היא הסטייליסטית

כיצד אימא מרסל הייתה מגיבה אם הייתה רואה את בתה, נינט, מופיעה בטלוויזיה בחולצת בטן קצרצרית שמגרדת את שולי החזה, מכנסונים של כובסת בתולית לכאורה, המון עקבים, ומבטי פתיינות עלק תמימים?. סביר להניח שהיא הייתה מרתקת אותה לחדרה הישן בקריית גת ואוסרת עליה להיכנס לג'יפ של יהודה במשך חודש. כיצד טינה, אימה של ביונסה, מגיבה בסיטואציה דומה? ניראה שהיא לעומת מרסל, בעיקר רצה לדאוג שירשמו נכון את השם שלה בקרדיט, כי טינה נואלס, מלבד היותה 'אימא של', היא גם הסטייליסטית הצמודה של ביתה.

שילוב של ברירת מחדל עקב קרבת דם פלוס אהבה לבדים צעקניים הביאו לאימא טינה את הג'וב הנחשק והניבו כלפיה לא מעט ביקורות, עד הכפשות ממשטרות האופנה העולמיות. לא קם אדם שהעז להטיל ספק ביכולות הווקליות של ביונסה, אך הגלגולים האופנתיים שעברה הזמירה הלוהטת, הם כבר סיפור אחר לגמרי, שמסתיים בדיוק היכן שהוא נפתח.

חן פרובינציאלי נוסח טקסס

אי שם בשלהי שנות ה-90 דשדשה ביונסה, יחד עם שתי חברותיה הזניחות לבית "דסטניז צ'יילד", בתעשיית הפופ העולמית. להיטים היו להן, חוש אופנתי קצת פחות. פעם אחרי פעם, בטלוויזיה, בקליפים וגם על השטיח האדום, הופיעו השלוש עם וילונות קטנים כרוכים על גופן באינספור וריאציות שונות ומזוויעות אה-לה-טינה, וזכו לא אחת בתואר המתלבשות הגרועות ביותר. היו אלה ימים עגומים, והתמונות, גם מפרספקטיבה של שנים רבות, עדיין קשות לעיכול.

כשביונסה החליטה בצעד נבון לנטוש את חברותיה הנשרכות ולפרוץ בקריירת סולו, נדרש מהפך בהול. המהפך התרחש תודות לעזרתה האדיבה של דונטלה ורסצ'ה, שלקחה תחת חסותה את היפהפיה הטקסנית והפכה אותה למלכה. כברת הדרך שעשתה ביונסה מאז היא עצומה וכיום ניתן לראות את ביונסה רק בשמלות יוקרה של המעצבים המובילים בעולם, תמיד בלוק מוקפד ללא רבב.

הכל התנהל לו על מי מנוחות עד צאת אלבומה החדש "B'DAY", שמלבד שירים מכיל גם חוברת נלוות המתפקדת כקטלוג אופנה לכל דבר. אמא טינה לא היססה לתפוס את המושכות ולהשתלט על הסטיילינג (מה נסגר עם הפנסיה?) לא לפני שהוציאה את ביתה מהשמלות החונטות ומהתספורות האימתניות בהן הייתה כלואה בשנים האחרונות. למרבה הפלא, הקטלוג, שבמבט ראשון נראה קטסטרופלי, מתגלה כגדוש בחן פרובינציאלי סטייל טקסס - בסיס הבית של הביונסה. רגעים מסויימים בקטלוג הדיסק נראים טראשיים- דרומיים, כשביונסה עוטה על עצמה חולצת כיווצים חושפת בטן, מכנסון קצרצר ופלטפורמות. רגעים אחרים הם סקסיים- כשביונסה מצולמת בביקיני שחור-לבן עם רצועות ומציגה לראווה את הבודילישס שלה.

ברגעים הנבחרים זה נראה פשוט מושלם- כשביונסה מנפנפת במניפה, לבושה בשמלת שכבות ספרדית, משובצת וקלילה עם המחשוף המושלם בעולם. האיפור של ביונסה פשוט ונכון עם תיחום עיניים שחור וקלאסי ושפתונים בוהקים.

עיצוב השיער אף הוא מוצלח ביותר, למשל בגרסת הפוני עם הפן הנפוח. השיער משוחרר גם כשהוא אסוף והוא לא יומרני, מעט פרחי והכי ביונסה. אם היה ניתן לזנוח את הפן וללכת על אפרו אותנטי זה בכלל היה מושלם, אבל את זה נזכה לראות אולי רק באלבום השלישי.

הגדולה ב"קטלוג" של הדיסק היא בכך, שאחרי עשור של קריירה בינלאומית היסטרית, מצליחה ביונסה לשכנע שהיא בסך הכל בחורה דרומית טיפוסית, וזאת מבלי לומר "איי אם סטיל ביונסה פרום דה בלוק". ביונסה, שבקטלוג הדיסק לא לבושה במיטב מחלצותיה, עדיין מצליחה לשמור על קלאסה ולתת אופי דרומי לפריטים שעל המדף יראו לא פחות מזנותיים.

אחרי שאימא טינה הצליחה להחזיר את הטקסניות לבתה, נותר רק להמתין שנתיים- שלוש – עשר, לאלבום השני של נינט, שבו תחזור הדרומיות לנינה, והיא תתרפק בגעגועים ובדמעות על הקליפס הלבן מפלסטיק שאולי פעם היה לה, על גומיית הקטיפה השחורה שאולי החביאה מעיניו הבוחנות של גדי אלימלך, ושתמיד אספה לה את השיער הכי טוב. תתפלש בשמחה בחצאיות השאנטי שאולי היתה לובשת בימים חמים בקריית גת, ותחליק לתוך גופיות טריקו צמודה עם פאייטים שמצאה במבצע בהוניגמן. וכשהיום הזה יגיע, כל העם ישטף באותנטיות והבריות יחברו זה לזו בלי פוזה. כאילו קליפס פלסטיק לבן וגדול מחבר אותן למיקשת שערות חלקה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully