וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר לסבתא: סבתות עם שיק שעבר לדור הבא

גלי רבינק

3.2.2009 / 12:22

נשים יפות ואוהבות אופנה, שהנכדות נהנות עד היום מהבחירות האופנתיות שלהן, מארחות אותנו ונותנות פרספקטיבה על החיים

על קיר הפייסבוק שלי הצמדתי באקדח סיכות מודעת דרושים, ליתר דיוק דרושות. "דרושות גברות מגונדרות שכבר חצי מאה מהלכות בצעדים מהירים בת"א סיטי ומעיפות מבט בחלונות הראווה. נשים עם סיכת דש, שרשרת פנינים, סרוויס במזנון, עגיל שהוסר לפני הרמת שפופרת הטלפון, פריטי וינטג' שהנכדות עדיין לא גילו, ושבתיק שלהן בין הממחטות לליפסטיק מתחבאים גם כמה סיפורים".

הראשונה שהסכימה לקפוץ לבריכת המדור ללא כובע ים צמיגי מעוטר פרחים היתה בעלת השם החלומי - ביאנקה מיקולינסקי, בת ה- 78, אישה שקשה שלא להתאהב בה.
חמה וחמותה, סולמון ומרים מיקולינסקי, פתחו ב-1925, את חנות הנעליים הראשונה שלהם ברחוב הרצל בת"א ואח"כ את חנות הדגל היוקרתית באלנבי ("באו מכל הארץ לראות את החנות הזו, היא הייתה ענקית עם הארכיטקטורה מודרנית של האדריכל פנשל, ורוב הנעליים היו מתוצרת אירופה").

ב-1969 היא פתחה עם בעלה, לובה, את הסניף ברחוב דיזנגוף, שכיום מנוהל ונושא את שמה של בתה, ענת מיקולינסקי, ומלבד נעליים יש בו בגדי מעצבים ואקססוריז.

ניים דרופינג

"חברי כנסת, נשיאים, ראשי ממשלות כולם היו קונים את הנעליים שלהם אצלנו. באחת הפעמים נכנס ראש הממשלה מנחם בגין ומדד נעליים. המוכר בחן ואמר כי נראה שהנעליים גדולות עליו. אז בגין ענה לו שהכל כל כך מלחיץ, לכל הפחות שהנעל לא תלחץ ".

תמונות בארנק

בין תמונות הנכדים בארנק ניתן למצוא גם את תמונת הנכד גיא המאירי ( המפיק של "הישרדות" ו"היפה והחנון" ובן זוגה של השחקנית מיה דגן).

פריטים שלא נפרדת מהם

"אני עדיין שומרת את שמלת החתונה של בתי שהבאתי במיוחד משוויצריה, את הנעליים של שתי בנותיי מחתונתן, ועוד כמה תיקים קטנים ותיקי קלאץ' "

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

חולשה אופנתית

"יש לי חולשה לארנקים ותכשיטים. ארנק יפה מעניק מראה מאוד נשי. ותכשיטים, לא בהכרח יקרים (אני לא רוצה להוציא את העיניים) יש ביכולתם לשנות את הבגד ולהפוך סריג שחור למשהו שונה. וחוץ מזה יש לי חולשה גם לנקודות שמעטרות צעיפים או שמלות קיציות".

צ'קלקה - אם תלבשי יבוא שוטר (אופנה)

"לפעמים אני חושבת שאנשים לא מסתכלים על עצמם בראי. צריך להתאים את הבגד לגוף ולגיל. זה מאוד צורם לי שאני רואה את כולם נוהרים אחרי האופנה בלי לבדוק מה מתאים להם".

לחייך למצלמה

"התמונה הזו צולמה בשנות השישים באיטליה, בבית הבראה בעיירה מונטקטיני טרמה, אזור שמפורסם במעיינות המרפא שבו. אני בשמלת נקודות קלילה עם תיק קלאץ' קטן ושרשרת פנינים. כולם לבושים מאוד אלגנטי, עם שמלות מחמיאות וחלקן עם כובעים קטנים. זו הייתה חגיגה לעיניים, כמו תצוגת אופנה".

יוחזרו לאלתר

"השמלות של שנות השישים - חינניות, קצרות וצבעוניות שמחמיאות לגוף האישה ומתאימות לאקלים שלנו".

"לא פעם נכנסות לפה בחורות צעירות ואומרות לי יש לך ד"ש מסבתא שלי, היא קנתה אצלך את נעלי החתונה שלה. גם היום כשהייתי בקופות החולים, הרופא בירר "אני יכול לשאול אותך משהו?". כבר חשבתי שזה בקשר לבדיקות והוא שאל "את מיקולינסקי מיקולינסקי?" אז אמרתי לו 'אני רק מיקולנסקי אחד, אבל כן אני מחנות הנעליים'".

  • עוד באותו נושא:
  • סבתא שיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully