וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: בחורות אנורקסיות OUT

פנחס וולף

13.6.2010 / 19:05

במסגרת המאבק באנורקסיה, אישרה ועדת השרים את "חוק הדוגמניות". החוק אוסר על מפרסמים להציג תמונות של דוגמניות הסובלות מתת-משקל ומחייב להוסיף הצהרת גילוי נאות בכל שימוש בתוכנות ריטוש

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את "חוק הדוגמניות", האוסר על חברות מסחריות להציג בתשדירי פרסומות דוגמנים ודוגמניות במצב של תת-משקל. החוק, שיזמו חברי הכנסת דני דנון (ליכוד) ורחל אדטו (קדימה), קובע כי הקנס בגין עבירה על החוק יוכל להגיע עד לסכום של 900 אלף שקלים.

החוק מוטל גם על סוכנויות הדוגמניות, ואוסר עליהן להעסיק את דוגמנים ודוגמניות במצב של תת-משקל. לפיכך, הדוגמנים יידרשו להביא אישור מהרופא על הימצאותם במשקל תקין - תנאי דומה לזה הנהוג בחדרי הכושר. משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה יהיה אחראי על אכיפת החוק, כאשר מידי פעם פקח מטעמו יגיע לסוכנויות ויוודא שהן עומדות בו. במקביל, הצעת החוק קובעת כי אם ייעשה שימוש בתוכנת "פוטושופ" או בתוכנות דומות כדי להצר את היקפם של הדוגמנים והדוגמניות, אותו גורם ייאלץ להוסיף את הכיתוב: "אזהרה! בתמונה זו נעשה שימוש בתוכנת 'פוטושופ'".

סוכנות שתעבור על החוק תיקנס ב- 75 אלף שקל, ואילו מפרסם שיעבור על החוק יצטרך להיפרד מלא פחות מ- 226 אלף שקלים. הקנס יכול להכפיל את עצמו עד פי ארבעה (904 אלף שקל), אם המפרסם לא יסיר את הפרסומת לאחר שהוזהר על כך.

"נלחמים בהפרעות האכילה"

לאחר אישור ועדת השרים, חברי הכנסת אדטו ודנון הביעו סיפוק מההחלטה. לדברי אדטו, "בהצבעתם היום הכירו השרים בחשיבות המלחמה נגד הפרעות האכילה בישראל. תעשיות האופנה והפרסום בנו מודל מעוות של יופי האישה האידיאלית, כאשר רבות מהדוגמניות המופיעות בפרסום הינן בתת משקל. דמות זו משמשת מודל לחיקוי בעיקר בקרב נערות המנסות לרזות בכל דרך. ההצבעה היום בוועדה מהווה את תחילת התהליך של ניתוץ מודל מסוכן זה".

דני דנון אמר בתגובה כי "המלחמה בהפרעות האכילה בקרב ילדים ונוער הינה מאבק לאומי, ואני שמח לראות שהשרים הצטרפו למאבק חשוב זה. הפרעת האכילה אינה רק הפרעה נפשית שהורסת את איכות החיים, אלא סכנת חיים ממשית. תמיכת הוועדה היום נועדה למנוע את המשך נפילתם של עוד אלפי נערים ונערות במסרים ההרסניים של תעשיות הדוגמנות והפרסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully