וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל תלוי

רוויטל מדר

6.10.2010 / 17:30

נער בעירום חלקי נתלה על כתפיה ורגליה של שירז טל בקטלוג החדש של רשת אלמביקה, שנתנה מקום גם למגפת האייפון, אבל השאירה את הרוח שלה בחוץ

אתר אופנה ישראלי שמקדם את מי שנכנס אליו באפשרות בחירה בין שלוש אפשרויות של שפה, אנגלית, עברית או ערבית, אינו חלק מהמיינסטרים. בעיקר כשהוא עושה זאת על רקע תמונת נוף של גגותיה של תל אביב (תמונה שצולמה הרבה לפני שבקסטרו ניסו לשכנע את כולנו שהם אנשיה האמיתיים של תל אביב). השילוב בין הפריים שלוכד את שמיה הכחולים של העיר, לנוכחותן של שלוש השפות, מעיד על הבחירה במקומי. האנגלית, יש יאמרו, פונה החוצה, אך מתוך ציון ברור של הנקודה הגיאוגרפית שמתוכה היא מייצרת את הפנייה הזו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכאן אפשר להתחיל לדבר על אלמביקה, שזהו העמוד הפותח של האתר שלה. רשת ישראלית-תל אביבית, שלא מיישרת קו עם הנוהג המקומי. עוד הרבה לפני שמידות גדולות הפכו לטרנד, דאגה מעצבת הרשת הגר אלמביק, גם לנשים שלא מתאימות למסלולי התצוגות. ברמת העיצובים אלמביק תמיד סיפקה טוויסט קטן בקולקציות שלה, ויצרה סוג של רומנטיקה נינוחה, בנוף שנשלט ביד רמה בקווים חדים ובבדים צמודים. בנוסף, לעיצוביה שלה נוספו קולקציות הנעליים שהיא מייבאת, עם דגש על המותג הבריטי יונייטד ניוד שמתמקד בעקבים, ולא מפסיק להרחיב את טווח האפשרויות של אלה בכל עונה נתונה. כל הפרמטרים הללו התעוררו לחיים בקטלוגים של הרשת שהוצאו במהלך השנים, בהשתתפות דוגמניות כמו מעיין קרת ויעל רייך, כשהם משדרים את רוח הרשת יותר מאשר את רוחה של התמונה העולמית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סתיו חורף 2011 של אלמביקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמונה הסופית שיוצרת אלמביקה היא בדרך כלל של תחכום, ולכן הצליח המותג לזכות בהערכה גם בעיניי מי שלא נמנה עם לקוחותיה של הרשת וגם אם קולקציה מסויימת נראית טובה פחות מקודמתה. עד שהגיעה העונה הנוכחית. את יעל רייך שיופיה חורג מהיופי הקונבנציונלי, ושדמותה משדרת עניין שלא פוסק, החליפה שירז טל, שמעבר לקריירת הדוגמנות שלה, זכורה לנו מניסיוננו הקריר עמה כמנחת "פרויקט מסלול". את הבחירה בטל מנמקת אלמביק בעובדה ש"לשירז יש המון קבלות ואין עוררין על ההצלחה שלה", ומאידך בטענה ש"היה לנו חשוב לעבוד עם מישהי בשלה, שעברה דברים בחיים, מאחר ואנחנו מתחברות לדברים אמיתיים ולא רק לכותרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טל - דוגמנית עם קבלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסתירה בדבריה של אלמביק, שמבטאים בחירה בדוגמנית מצליחה ומוכרת, לצד חוסר העניין בכותרות, ממשיכה לעבר הקטלוג. למרות קהל היעד המוכר של הרשת, שנשען ברובו על נשים מבוגרות יחסית, הקטלוגים של אלמביקה מעולם לא כללו דוגמניות גדולות. הפער הזה בין הדוגמנית הצעירה והדקיקה יחסית, לבין קהל היעד, הצליח להיסגר בדרך כלל בזכות בחירה נבונה של דוגמניות, שחיו תמיד מחוץ לקונצנזוס הלאומי. כעת, כשטל מככבת על הקטלוג, אותו פער נפרץ ומתבלט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יופי שמדבר אל הקונצנזוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רצינו להציג בקטלוג קודם כל אופנה, אבל כהרגלנו היינו חייבים לצרף סיפור קטן או טוויסט קליל והפעם מצאנו אותו בדמותו הגבר הצעיר", מספרת אלמביק על קונספט הקטלוג. "היום בכלל יש את המגמה של שילוב גברים צעירים בצילומי אופנה, יש את טרנד הקוגריות, מתעסקים עם זה, ואנחנו חלק מפעימות הלב שסביב, מושפעים מהן ומשפיעים עליהן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסתכלים החוצה ורואים קוגריות/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הקונספט לצילומים הגו יחד הצלם איתן טל ושותפתה של אלמביק, ג'ודי פדלון, ואכן הם זיהו נכון את טרנד הקוגריות העולמי. אך למעשה בין הנער האלגנטי שמלווה את מדונה בקטלוג האחרון של דולצ'ה וגבאנה, לבין הנער החצי עירום שנתלה על רגליה של טל, יש הבדל גדול, שניתן לסכם אותו בפער שבין טעם טוב לטעם רע. הדוגמן הצעיר פשוט נמצא שם, בצילומים בהם אין שום תירוץ לעירום שלו, או השקעה מחשבה רבה בלוק שלו. הוא הנוכחות של גופו ותו לא. כמו עוד פריט שעוטה על עצמה טל, שמוזיל את המראה הסגרירי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריים שמזכיר את הרוח שאבדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החיבור הבעייתי הזה זולג גם לתוך הקולקציה והסטיילינג שמלווה את הבגדים בקטלוג. למרות שאלמביק טוענת ביחס לקהל הלקוחות שלה ש"כל מי שבוחר אותנו - אנחנו בוחרות אותו", הרי שרוב הלקוחות של אלמביקה, מעבר להיותן נשים בשלות, הן נשים שבחרו להימנע מהלוק הזול ששוטף את רחובות ישראל. ביחס לאותו קהל לא ברור מה אמור לשדר פריים בו טל לובשת שמלת מיני קצרה מסריג עם גב חשוף. שום תחכום לא ניבט מהתמונה הזו, שבה מופנה לעברה של טל אייפון שככל הנראה מצלם אותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טל ואייפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

את נוכחותו של האייפון מסבירה פדלון ב"חיבור המיידי לעולם של היום, לזירה שהכל מתרחש בה בעצם, לתקשורת, לרשתות החברתיות. חיבור בין כאן ועכשיו לתקופתיות ולשחור לבן של התמונות". הניסיון הזה להיות חלק מהכאן ועכשיו, בין אם זה נתון לרוח החברתית שמתנהלת מבעד למסכי מחשב, ובין אם זו נוגעת לתעשיית האופנה העולמית, חוזר בדבריהן של אלמביק ושל פדלון. התחושה שעולה מדבריהן, היא שבאופן כללי יותר מידי מבטים ומחשבות הופנו למה שקורה בחוץ, מבלי להבין לעומק האם אלה מקיימים קשר עם המותג ואו עם עיצוביו. מבעד לקטלוג, קשה להאמין שמי מלקוחותיהן תוכל למצוא בו את עצמה. הקווים הרבה יותר קרובים לגוף מאי פעם, ויותר רחוקים מהרוח של אלמביקה מאי פעם גם כן.


טווח מחירי קולקציית הבגדים: 259-980 שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully