וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק אלטרנטיבי

לירוי שופן

30.3.2011 / 18:00

מותג התיקים כיסים חוגג עשור עם תיק שנראה רוכב על רעיון של מותג יפני. לגיטימי או לא לגיטימי?

מותג התיקים המקומי 'כיסים' חוגג בימים אלה עשור ומשיק קולקציית קיץ נרחבת, שכוללת גם אוסף עיצובים חתרניים במהדורה מוגבלת. אחד התיקים מדגם Wild, תופס את המבט בזכות פרופורציות שנויות במחלוקת. בעוד שגזרתו היא גזרת תיק סל פשוט, יש סביבו עודף אבסטרקטי של שוליים רחבים, המרמזים על כך שנוצר מתוך חתיכת עור אחת. בתקופה בה תיקים מטופלים באינספור פרטים ותפרים, ומחירם מאמיר, הרעיון של 'כיסים' מחזיר את האובייקט המעוצב למקום ראשוני, מחוספס, כמעט קדמוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק wild של כיסים. 1090 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובכן, מסתבר שלא קדמוני מספיק. כחלק מקולקציית קיץ 2011 של בית האופנה היפני מיהארה יושיהירו, שהוצגה לפני למעלה מחצי שנה, אפשר להתרשם משני דגמים של תיקים, המבטאים את אותו הקונספט הרעיוני של שולי עור גזורים 'כלאחר יד'. על אף ההבדלים שבין התיק של כיסים לתיק של המותג היפני, עדיין ניתן לאתר קשר ויזואלי ברור ביניהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיק הגראנג' של מיהארה יושיהירו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ייתכן שמדובר במקריות, אם כי נדרשת ממעצב הכרה של הסביבה בה הוא פועל. הרי התיק של מיהארה יושיהירו צף בבלוגי אופנה רבים ונצפה בשבועות האופנה האחרונים כשהוא נישא בידיהם של עיתונאי אופנה שונים בעולם. כך או כך, הדבר העוכר את השלווה מכל הסיפור, היא לא האם כיסים ניסו להעתיק את העיצוב ולתת לו את פרשנותם. אלא, מדוע גם במסגרת מצומצמת של מהדורה מוגבלת, לכבוד חגיגות עשור, פלטפורמה שעשויה להעניק חופש יצירתי כמעט מוחלט, מעצבים מקומיים אינם מנצלים את אותה החירות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully