וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתרים הכי אופנתיים בפריז

לירוי שופן

17.4.2011 / 8:00

אם כבר נוסעים בפסח, יש רק מקום אחד שפשיוניסטות אמיתיות צריכות להגיע אליו - מדריך למקומות האופנתיים של פריז

הבוטיק המיתולוגי של דיור

כמעט 70 שנה עברו מאז מיקם כריסטיאן דיור את האטלייה והבוטיק הראשון שלו בבית מספר 30 על שדירת מונטיין האלגנטית, הממוקמת בלב 'משולש הזהב' של פריז. עד היום, זהו הבוטיק המרגש ביותר של בית האופנה, שהתפרס בינתיים על פני כמעט כל נקודה בגלובוס, ואתר חובה לכל גחמה אופנתית שעלולה לסכן זכאות עתידית למשכנתא. לא רק שמשרדי החברה נמצאים בדיוק מעל, אלא שמהרגע שנכנסים דרך דלתות הזכוכית המקושטות (ועוברים את השומרים המעונבים וחסרי חוש ההומור) נזרקים לתוך לונה פארק של יוקרה פריזאית. רק שכאן, המתקנים עולים הרבה יותר מכמה יורו בודדים.

הקומלפקס הענק מחולק למיני-סלונים, כל אחד בעיצוב אחר אך כולם זהובים ועשירים עד להתפקע. היכל הבישום והקוסמטיקה לדוגמא, שגורם לרשת הפארם המקומית להיראות כבדיחה עתירת פרעושים, מכיל כמה מוצרים אקסקלוסיביים, כמו שורה של מי קולון חושניים (בניחוח לבנדר וליקריץ מסוכר, למשל). מעט הלאה, מתחם עיצוב הבית, מתמחה בפסלוני קריסטל, חסרי כל שימוש אך מהממים למראה. הפנינה האמיתית היא מחלקת הנשים, שכולה מעוצבת כדירה פריזאית מעוטרת קרניזים, עם פינות ישיבה מלכותיות. השירות, למי שמתעניין, רחוק מלהיות מקצועי (במחלקת הגברים הוא גובל בקטסטרופה) ומתמקד בעיקר בדבר אחד: בחינת לבושם של הבאים תוך מתן חיוך מזוייף. יש, שקוראים לזה אפליה מתקנת.
30 Avenue Montaigne

לה בון מרשה

בתי הכלבו של פריז כבר הפכו ממזמן לאתרי תיירות המהווים תחרות של ממש למגדל אייפל ושאר מוזיאונים, וקשה לוותר עליהם על אף האווירה ההמונית. בזמן שרוב התיירים רצים אחוזי טירוף כדי לצלם את הכיפה המקושטת והטיפשית של הגלרי לאפייט, הכלבו הראשון בגדה השמאלית של פריז, הבון מרשה, מספק חוויה מעודנת פי כמה. לא רק שהוא צופה אל גן נחמד, הוא גם מאכלס את השורה הראשונה של האופנה הצרפתית והעולמית, כולל מחלקות שקורצות אל העולם הישן, כמו כובעים באינספור צורות, או כפפות מעודנות, מסודרות בסדר מופתי. מהסיבה הזו הוא מושך את העילית הפריזאית השמרנית.

לפני מספר חודשים הבון מרשה הגדיל את מחלקת הגברים, המכונה 'בלתאזר', והוא מספק את קולקציית החליפות הטובה בעיר, שמחיריהן כמובן, בהתאם. מנגד, בדיוק מעבר לפינה, יש את מחלקת האוכל המפורסמת של הכלבו, 'אפיסרי דה פריז'. גן עדן קולינרי ומלהיב, שעומד בניגוד גמור לצורך להישאר רזים כדי להיכנס לבגדים הנמכרים ממול.
24 Rue de Sevres

מיני פאלה

את הגראנד פאלה, אחת הגלריות הגדולות והידועות של פריז, הממוקמת מרחק הליכה משדירות השאנז אליזה, אין צורך להציג. לעיתים המקום אף מארח את התצוגות העונתיות והגרנדיוזיות של בית שאנל. עם זאת, הפנינה האמיתית מסתתרת דווקא בישבנו. בקצה הבניין הצופה אל נהר הסיין ממוקם המיני-פאלה: מסעדה, בר ובית קפה. האוכל מוקפד מאוד ויצירתי במידה, טווח המחיר בינוני והסביבה מעוצבת עם כל הגינונים (כולל הצצה לגלריה המרכזית של הגראנד פאלה). אך מה שהופך את המקום לספוט נחשק הוא הנטייה של המיני-פאלה לארח את השיקי שבקהל האופנתי של פריז. שמלות הקוקטייל בערב תמיד צמודות יותר שם, הגברברים בחליפות החדות שבנמצא, ובכניסה יש מעין לאונג' שאפשר לתצפת ממנו בזמן שמעיינים בתפריט התה או הקוקטיילים הבלתי נגמר.
Av. Winston Churchill

לנווין

ברחוב פובור סן הונורה מס' 15, נמצאים זה מול זה שני בוטיקים של לנווין בפריז. האחד לנשים, השני לגברים. כל אחד מהבוטיקים, המשתרעים על כמה קומות, אמנם מהווה היכל אופנה מרהיב עם עשרות עיצובים מגרים, אולם החוויה המיוחדת שבמקום נמצאת דווקא מחוצה להם. כאשר עומדים על הכביש המפריד בניהם, אפשר לחזות בחלונות הראווה - ואלה תמיד מספרים סיפור בקריצה. למשל, הבובות בבוטיק הגברים לבושות כצלמים ואילו הבובות בזה של הנשים הן היושבות בשורה הראשונה של תצוגת אופנה, או אינספור סיטואציות אחרות שתמיד יש בהן מינון קסום של הומור עם ים של אופנה גבוהה. אם מחדדים את המבט מעט יותר, אפשר להבחין בקלות בחלונות האוריינטליים והצבעוניים של סניף הרמס הסמוך. השילוש הקדוש הזה, הוא רגע מכונן בחייה של כל פשיוניסטה (במיוחד אם היא מצליחה לעמוד על הכביש מבלי להידרס).
Rue de Fauborg Saint Honore 15

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הרמס

הסניף החדש של בית האופנה העילי הרמס, שנפתח השנה בלב הגדה השמאלית של העיר, הוא הרבה דברים חוץ מסתם בוטיק. זהו היכל, ארמון, מקום מושב של סולטן, ולא רק משום שהוא רחב ידיים. אחרי שעוברים את הכניסה, ואת חנות הפרחים שניצבת לצידה, מגלים כי מדובר בחלל ענק, מקושט בצבעים בהירים וטונים כחלחלים, המחולק למעין טיפות עץ מרושתות, שבכל אחת מהן אוסף אחר של מוצרי היוקרה הנחשקים, מבגדים ועד ספר צביעה לילדים במאות שקלים, שיארזו לפי בקשה בקופסאות הכתומות והמפורסמות.
rue de Severs, מספר 17.

The Kooples

שיק צרפתי תמיד מעדיף להיות יקר, אבל הוא לא חייב להיות כזה. עדות מוצקה תספק הרשת עתירה הגישה the Kooples, שמתפזרת בעיר כמו בועות בכוס שמפניה. היום, כבר קשה לעבור פינת רחוב מבלי להיתקל בסניף (כשזה הנמצא ברחוב 'רוזייה' במארה, מול מזנוני הפלאפל, הוא המועדף). אבל למרות ההמוניזם הפושה, התמהיל המנצח נשמר: גזרות הדוקות בצורה יוצאת דופן, התכתבות עם הסיקסטיז והשפעות מיליטריות. בקיצור, אוסף החלומות של אנשי הרוק אנד רול שלא הולכים על אלטרנטיב. חוץ מחולצות טי ובלייזרים חדים, אוסף האקססוריז והנעליים מספק אינטרפטציה שפויה ובמחיר סביר לכל הסקיני אטיטיוד שמוכרים ב'בלמיין' וב'דיור הום', במחירים גבוהים פי כמה.

הוטל דה קריון

במקום היקר בעיר, מול כיכר הקונקורד (סמל פאלי שווה פי כמה מהאייפל), ממוקם הוטל דה קריון, מלון היוקרה האולטימטיבי, שיש בו עושר ישן בכמויות מעוררות חלחלה. לא חייבים לישון במקום בו אלבר אלבז מגיע כדי להסתגר באחד החדרים המקושטים ולקבל השראה, כי הזווית האופנתית נעוצה דווקא בבר הנעים שלו. עם תפאורה שנלקחה מהחלומות החושניים ביותר, מספרים שזה המקום בו מתאגדות הפאשיוניסטות כדי לשתות קוקטייל במחיר מופרע שנייה לפני שרגליהן העדינות מתנפחות בתוך סנדל הסטילטו, אחרי סשן קניות בשכונה היוקרתית. לשבת ולהרגיש את פריז האמיתית והדקדנטית, גם אם אין ביד שקית של שאנל.
10 Place de la Concorde

דיפטיק

דיפטיק הוא בית תמרוקים ונרות שנוסד בתחילת שנות השישים בפריז, בבית מספר 34 ברחוב סן ז'רמן, והפך עם השנים למותג המזוהה עם ניחוח כבד, עשיר, מפתה. הבוטיק המקורי נמצא שם עד היום, ולאחרונה גם חגגו 50 שנה להיווסדו על ידי קו נרות אובליים ובישום מכשף המכונה, למרבה הפלא, '34'. הקולקציה כולה נתונה באריזות לבנות, אלגנטיות מאוד, והמחיר היקר (כ-60 יורו לנר) משקף את האיכות המדהימה והשימוש בתמציות ריח משובחות, שנעות ממיני תבלינים אקזוטיים ועד רקיחה של עצים נדירים היוצרת את ריחה המעקצץ של אח בוערת.

דיפטיק מתייחסים ברצינות תהומית לאמנות עשיית הנרות (הם עדיין מיישרים ידנית כל אחד מהפתילים) וביקור בחנויות שלהם, ובמיוחד בזו המיתולוגית, גורר סיור בלתי נגמר בתוך שובלי בושם ואקססוריז משונים לטיפול בנר. קלאסיקה במיטבה.
34 Boulevard Saint-Germain

שאנל

קיטשי, נדוש אך בסופו של יום עדיין מלא קסם. הבוטיק הראשון של קוקו שאנל ברחוב קמבון Cambon מספר 31, שנוסד ב-1910, הפך ברבות השנים למוזיאון תיירים המציג את המותג, שעם השנים וההתמסחרות, התרחק מבשורת האופנה הפשוטה והנוחה שהביאה איתה קוקו, והמיר אותה בנובורישיות ובצמד האותיות הזהובות CC.

עם זאת, הביקור במקום, במיוחד אחרי צפייה בסרט כלשהו על חייה הסוערים, תמיד מייצר השוואות של מה נותר במקומו ומה השתנה. זהו המקום לסמן וי, ולהמשיך קדימה. אנשי אופנה לא יוכלו לוותר על החוויה.

בתמונה: בלייק לייבלי, הפרזנטורית של קו התיקים מדמואזל של שאנל, בבוטיק.
Rue Cambon 31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully