וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 ימים לפני: למי בעצם אכפת מהחתונה המלכותית?

עם כל הרעש, רוב מהבריטים אדישים למדי לנישואי וויליאם וקייט, ורבים מהם בכלל סבורים שהגיע הזמן להיפטר מבית המלוכה כולו. אבל יש גם מי שסבור שהזוג המצודד יחזיר עטרה ליושנה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בין שלל הדיווחים והפרשנויות לקראת החתונה המלכותית הקרבה, בין הנסיך וויליאם לקייט מידלטון, דומה כי ישנה שאלה משמעותית שרבים מהבריטים מנסים לחמוק ממנה: מי בעצם צריך את בית המלוכה? מסקר שפורסם בחודש שעבר בממלכה עולה כי 79% מהבריטים אדישים לחתונה המלכותית, או שכלל לא אכפת להם ממנה.

תחושה זו עלתה גם במשאל אקראי שנערך החודש בקרב תושבי לונדון. העובדה שלשושלת המלוכה הבריטית נותר מעמד סמלי בלבד, בצירוף היסטוריה רוויה בשערוריות ובנישואים כושלים, הביאה לירידה מתמשכת בפופולאריות של המשפחה המלכותית בקרב אזרחי האי הבריטי.

האם לחתונה הקרבה יש סיכוי להפיח חיים חדשים במותג המיושן שאיבד מן ההילה? תלוי את מי שואלים. כך למשל, לורד ג'ון סטיבס, ידיד אישי של בית המלוכה ואחד המומחים החוקתיים המובילים בבריטניה, מאמין כי הזוג הצעיר יצליח להזרים דם חדש לארמון האפור. "לדעתי אלה נישואים אידיאליים", הוא אומר.

אבל יש גם מי שחושב אחרת - למשל גרהאם סמית', העומד מאחורי קמפיין ציבורי לביטול המונרכיה והפיכת בריטניה לרפובליקה חוקתית. הוא סבור שגם אם יחול שיפור משמעותי בתדמית בית המלוכה בעקבות החתונה, יהיה זה שיפור קצר מועד בלבד. לדבריו, בטווח הארוך, ספק אם דווקא הנסיך וויליאם יצליח להשיב לארמון את אהדת ההמונים. "בית המלוכה שורד ומשגשג בעיקרון על הפופולריות של המלכה", הוא אומר, "והחיבה כלפיה עדיין לא נשחקה כמו שאר בני המשפחה. אני לא חושב שהוא הולך להיות הנכס הגדול שחושבים שהוא יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully