וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברי לידר עולה על עקבים בקליפ חדש שיעשה לכם את הקיץ

לירוי שופן

10.7.2011 / 15:18

אחרי שהעלה קליפ חדש וגרובי לרשת, עברי לידר מספר מה גרם לו לעלות על עקבי סטילטו לוחצים ולמה הוא מעריץ את ביונסה. יאללה D.I.S.C.O

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עברי לידר על עקבי סטילטו בגובה 12 סנטימטרים או לצד רקדן מאופר ולבוש באוברולים בצבעים ניאוניים - מתברר שעם פוש קטן אפילו נסיך הרוק הרך של המוזיקה הישראלית, שרגיל להצטלם על רקעים מלנכוליים, מסוגל לקצת רוח שטות ספוגה בקאמפ הומואי עסיסי. הכל מתרחש בקליפ הבכורה המרצד של צמד המוזיקה האלקטרונית The Young Professionals - המורכב בבסיסו מלידר והמפיק הצעיר ג'וני גולדשטיין - ששוחרר לאוויר העולם בערב יום חמישי האחרון. "ללא ספק", מציין לידר כאשר הוא נשאל האם גם הוא היה מופתע, לפחות כמו הקהל, כשהתבקש יחד עם גולדשטיין לעלות על עקבים בתמונת הסיום של הסרטון. "גיא שגיא, הבמאי המחונן, הוא הראשון שהצליח לגרום לי לנסות. היינו ברוח העניין, ולא היו צריכים לשכנע אותנו יותר מידי. היינו צריכים להיות בגרוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עולים על עקבים. לידר וגולדשטיין. מתוך הקליפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, אין מקום לפתח ציפיות לגבי הופעה חוזרת בנעליים המדוברות או בהופעות דראג. "זה היה חד פעמי", מבהיר לידר. ייתכן, שהסיבה לכך פרקטית. ראובן כהן, אחד הסטייליסטים הוותיקים בישראל והאחראי לסגנון האופנה בקליפ, מציין שלשני הבנים לא היה קל במיוחד בתוך הנעליים. "באמת התלוננו", מאשר הזמר. "היינו צריכים להידחס לנעליים קטנות. אבל הדבר הטוב הוא, שזה הכפיל את הערכה שלי לביונסה. לעשות את כל מה שהיא עושה ועוד על עקבים כאלה? אני ממש מעריץ אותה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראה בלוקי הצבע - אחד הטרנדים הגדולים לקיץ 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם הנעליים הן חלק קטנטן מהסיפור. כפי שאפשר כבר להבין, מעבר לטרק עצמו, עיבוד מחודש ועתיר קצב קריר ללהיט הדיסקו D.I.S.C.O של ההרכב האייטיזי אוטוואן, הבשורה הגדולה של הסרטון היא ההתייחסות המפורשת, עתירת הדמיון ומלאת הכוונה לאופנה. תחום שכמעט נפקד, או לפחות נותר בשוליים האפורים, של תעשיית המוזיקה בישראל, המעדיפה בדרך כלל לייצג את אמניה בסביבה בנאלית מאשר כל אופציה אחרת.

תבנית הבסיס של הקליפ פועלת על החצנת המתח הוויזואלי בין רקע מונוכרומטי ואפור, לבין הנוכחות הבוטה של הרקדניות והנגניות - ובעיקר זו של אוריאל יקותיאל, המוכר מסרטוני הקידום של ליין המסיבות 'אריסה' – לכל אורכו. הדרך בה כל זה מתבצע, היא על ידי משחק עתיר דמיון במערכות לבוש ואיפור, שהדבר העיקרי המאפיין אותן הוא שילוב גוונים עז.

בהתאם, מלבד ציטוטים מכוונים לאלמנטים מוכרים מהופעתם של הפט שופ בויז או ביונסה עצמה (כמו הרקדנים בקסדת הקובייה או בגד הגוף ההדוק שיקותיאל לובש לקראת הסוף), אפשר לזהות כי נעשה שימוש אינטנסיבי ופורץ גבולות באחד הטרנדים הגדולים של קיץ 2011 בעולם האופנה – בלוקי הצבע. "כל הקטע התלבש באופן מושלם עם מה שקורה הקיץ", מאשר את הכוונות כהן, שכאמור רקם את הסטיילינג למיזם. "גיא שגיא, הבמאי, רצה להחצין דמויות מאוד חזקות. עוד דבר שהפעיל אותי היה המרקם של הפיקסלים. בניתי מחוצצים שקניתי בארטה, כל מיני תכשיטים וקוביות שהלבשתי על הרקדניות. כל לוק שהוצאתי, גיא יותר אהב. אני חושב שהוא נהנה מחוסר השליטה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפור צבעוני על רקע מונוכרומטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

השיא האופנתי, אם אפשר להפריד אותו משאר ההתרחשות הסוחפת, נעוץ בחלק בו הרקדניות הולבשו מכף רגל ועד ראש במעין חליפת גוף שחורה, שהחצינה עוד יותר את הצבעים הניאוניים של הבגדים על גופן. אם המראה הזה עשוי להיראות מוכר לחובבי אופנה, הרי אין זה פלא – לפני כחודשיים יצרה חברת האופנה Twenty Four Seven מיצג המבוסס כולו על הרעיון. כהן הוא זה שהגה אותו אז, והחליט להשתמש בו שוב. "זה היה בול המיצג של TFS. לכן היה לי קל לשחזר את זה, הרי יש לי גישה חופשית לבגדים שלהם. האמת שקצת התבאסתי שלא נתנו לחלק הזה זמן מסך ארוך יותר, אבל יכול להיות שאני לא אובייקטיבי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הופעת אורח של אוריאל יקותיאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההתמקדות באופנה היא לא מקרית, או אקט סגנוני, אלא אג'נדה מכוונת מצד שני היוצרים. לשאלה מדוע הצמד TYP, ואולי עברי לידר בפרט, החליטו להתעמק בפן 'החיצוני' של המוזיקה יותר מבעבר, מסתמנת תשובה ברורה. "לא רצינו לעשות סתם עוד להקה", חושף לידר. "אלא לשלב אופנה, מדיה ואינטרנט", כשהוא מתכוון לדרך בה הצמד מתנהל כקואופרטיב, הכולל בתוכו גם מעצב אתרים, בלוג ועוד מיני טאלנטים מאין ספור תחומים משיקים. "הפרויקט הולך יד ביד עם אופנה, והוא מורכב לא רק ממוזיקה אלא גם מעיצוב. כל דבר ב-TYP קשור ללייף סטייל. רצינו להקים הרכב שמתחבר למקום בו מוזיקה נמצאת היום, שהיא מעבר לחוויה של להאזין לאמן דרך דיסק".

עברי לידר ויונתן גולדשטיין מציגים את הפרויקט החדש: TYP

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציטוטים המתכתבים בכוונה עם הפט שופ בויז/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • עברי לידר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully