וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסמה אל-אסד הייתה הורגת בשביל זוג נעליים

21.3.2012 / 16:26

אסמה אל-אסד אשת הדיקטטור הסורי, ממשיכה ברכישת אופנת על יקרה ברשת, גם בימים קשים אלה. החל מאתמול היא נכללה ברשימה שחורה ששמה קץ לחגיגה. ביי ביי לנעלי לובוטין

נשיא סוריה בשאר אל אסד ורעייתו אסמה אל אסד בדינר גאלה לכבודם בארמון זרזואלה, מדריד, ספרד, 1 יוני 2004. Carlos Alvarez, GettyImages
"הפנים היפות" מאחורי הדיקטטור. אסמה אל-אסד/GettyImages, Carlos Alvarez

לפי דיווחי האו"ם, מאז החלה ההתקוממות נגד ממשלת בשאר אל אסד, נהרגו בסוריה יותר מ-7,500 איש. באותו זמן, לפי מיילים של אשת נשיא סוריה אסמה אל אסד אשר פורסמו בלעדית ב"גרדיאן" הבריטי, הגברת הראשונה של סוריה הוציאה אלפי דולרים על שופינג של אופנת על. המיילים - חלופת אלפי הודעות שככל הנראה נמסרו ל"גרדיאן" על ידי אנשי אופוזיציה סורים - כוללים מספר גילויים, אבל אחד הבולטים שבהם נוגע להרגלי הצריכה של גברת אסד, אשר באופן תמוה לא חל בהם כל שינוי בעקבות המצב המדאיג בסוריה.

אסמה אל אסד (36), מוסלמית-סונית ילידת בריטניה, בתו של קרדיולוג סורי-בריטי בעל שם ובוגרת לימודי מדעי המחשב, עזבה את עבודתה כאנליסטית בבנק השקעות בלונדון בשנת 2000 לטובת נישואים לבשאר אל אסד, אז נשיאה הצעיר של סוריה וידיד משפחה. כמי שגדלה על ערכי דמוקרטיה מערבים, היא גילתה מעורבות בפעילות ציבורית ונודעה כפשיוניסטה מזרח תיכונית מעודנת. סוג של "פרח מדברי", כפי שכינה אותה אתר מגזין ווג הבריטי במאמר ממרץ 2011, שנגנז לאחרונה עם החמרת המהומות בסוריה. אך למרות שמזה חודשים רבים בני עמה נהרגים מדי יום, גברת אסד, כך עולה מן הפרסום ב"גרדיאן", לא פסקה ממנהגה להוציא בקביעות ברשת עשרות אלפי דולרים עבור תכשיטים ופריטי אופנת על והתגלתה יותר כאשת הדיקטטור האטומה שהיא.

למשל, ב-19 ביולי שנה שעברה היא הזמינה מחנות פריזאית קטנה ארבע מחרוזות זהב ויהלומים. ב-3 פברואר השנה היא גלשה ברשת בחיפוש אחר נעלי יוקרה ובסופו של דבר רכשה זוג נעלי לובוטין עם עקבים בגובה 16 סנטימטרים ואבני קריסטל שעלה לה כ-22,500 שקלים. במקרים רבים גברת AAA, כפי שהיא חותמת את המיילים שלה (קיצור שמה Asma Al-Assad), גם מצאה זמן לכתוב עשרות מיילים לאחר קנייה הנוגעים לבעיות שונות שהתגלו במוצרים ובמשלוחים שאיבדו את דרכם מאירופה לדמשק. חנות חביבה עליה במיוחד, כך מסתבר, היא חנות היוקרה הענקית בלונדון "הרודס".

נשיא סוריה בשאר אל אסד ורעייתו אסמה אל אסד לאחר טקס קבלה בארמון הנשיאותי בניו דלהי, הודו, 18 יוני 2008. AP
לא עוד קניות אופנת על ברשת. אסמה אל-אסד/AP

מאתמול, לפי דיווח של "הדיילי טלגרף" הבריטי, תיאלץ גברת אסד להתמודד עם מכה חדשה שניחתה עליה, ייתכן שמבחינתה אף חמורה יותר מן ההתקוממות בסוריה. היא צורפה ל"רשימה שחורה" של האיחוד האירופאי הכוללת אישים סורים שונים האחראים לטבח הנוכחי של חפים מפשע בסוריה. על הנכללים ברשימה בת 113 השמות, כולל בשאר אל-אסד בעלה, הוטלו סנקציות לפיהן נכסים וחשבונות בנק במדינות האיחוד יוקפאו. כמו כן, לא תתאפשר כניסתם של כל המופיעים ברשימה לאף אחת ממדינות האיחוד. כלומר, חסל סדר קניות אופנת על ברשת או בחנויות עצמן, כל עוד הם בתחומי משינות האיחוד. ללא ספק מכה קשה ל"פנים היפות" של הדיקטטורה מצפון.

"הוספת הגברת הראשונה, כמו גם בני משפחה אחרים של אסד לרשימה היא חלק מלחצים על הממשל הסורי", אמר פקיד האיחוד האירופאי ל"טלגרף". ללא ספק, מדובר גם במסר למתנגדי שלטון אסד האטום והבזבזני.

  • עוד באותו נושא:
  • אסמה אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully