וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ברברי עוברת לחברת אפל

לירוי שופן

15.10.2013 / 11:32

מותג האלקטרוניקה אפל מגייס אישיות בכירה נוספת מעולם האופנה - מנכ"ל בית האופנה הבריטי ברברי אנג’לה ארנדט. יתפוס את מקומה כריסטופר ביילי, מי ששימש כמעצב הראשי במותג

אחרי שבע שנים בתפקיד, מנכ"ל ברברי אנג'לה ארנדט (53) עוזבת את בית האופנה הבריטי. את מקומה יתפוס כריסטופר ביילי, מי שכיהן עד היום בתור המנהל האמנותי של ברברי ונחשב כאחד הגורמים שאחראים להפיכת המותג משם קלאסי לחוד החנית של אופנת היוקרה הפופולרית. ביילי ימשיך לשמש כגורם האמנותי הבכיר בחברה.

תקופתה של ארנדט בברברי תיזכר כמפוארת. מאז שנכנסה לחברה ב-2006 מחיר המנייה עלה ב-250%, והמחזור הגיע לשלושה מיליארד דולרים בשנה. כיום ברברי נחשב לאחד ממותגי היוקרה החשובים בתעשייה, והחשוב ביותר בבריטניה, עם 530 בוטיקים ברחבי העולם. במחצית השנה האחרונה נרשמה עליה של 20% במכירות.

ארנדט, שנולדה ורכשה את השכלתה המקצועית בארצות הברית, טיפחה מאוד את הממד הדיגיטלי בעשייה של ברברי, והיא נחשבת כחלוצה בתחום. למעשה, חלק ניכר מהצלחת המותג נקשר עם היכולת לפצח את מערכת היחסים בין אופנה, מסחר, אינטרנט ורשתות חברתיות. מספר מהלכים אותם השיקה ברברי, בין היתר העמדה למכירה מקוונת של פריטים מתצוגת האופנה במקביל לאירוע עצמו (ולא חודשים אחר כך כמקובל) או צילום של תצוגת אופנה שלמה באמצעות מכשירי אייפון, עוררו עניין תקשורתי וכלכלי רב.

"היינו חברה בריטית קטנה, שהביצועים שלה היו נמוכים ביחס לפוטנציאל", סיפרה לאחרונה בראיון לאתר Business of Fashion על האסטרטגיה שפיתחה. "השקענו הרבה זמן ביחד ושאלנו את עצמנו 'איפה נמצא החלל הלא מנוצל שלנו? מה יש לנו שאין לאחרים?'. אנחנו בריטים, וכל מה שאנחנו עושים חייב להיות בריטי. המוזיקה, הדוגמנים, הכל. זה מה שעושה את ההבדל הגדול, וגם המעילים. נולדנו מתוך מעיל, זה מה שאנחנו. זה ה-DNA שלנו".

מסתבר, שעם חקירת השווקים החדשים (מסין ועד הודו ואמריקה הלטינית) שבצעה ארנדט, עלתה מסקנה ברורה – צרכן מותגי היוקרה שם הוא צעיר בהרבה מצרכן מותגי היוקרה במערב. מסיבה הזו הוחלט על ההתמקדות אינטנסיבית בשיווק דיגיטלי על חשבון פלטפורמות מסורתיות, בדגש על אינטרנט ורשתות חברתיות.

להצלחה של ארנדט בשדה הממוחשב יש תוצאה נוספת. אשת העסקים צפויה לעבור לתפקיד מפתח בחברת אפל. זהו גיוס שני של מנהל בכיר מתחום האופנה על ידי מותג האלקטרוניקה האמריקאי. לפני מספר חודשים פול דנב, ששימש כמנכ"ל בית האופנה הצרפתי איב סן לורן, מונה לסמנכ"ל אפל. על פי שמועות בתעשייה, אפל שוקדים על פרויקט חדש, שניתן לשער שתהיה לו נגיעה רחבה לעולם הלייף סטייל.

יו"ר ברברי אנג'לה ארדנט. GettyImages
אנג'לה ארנדט/GettyImages
סטלה טננט עם כריסטופר ביילי בטקס פרסי האופנה הבריטית במוזיאון אלברט וויקטוריה, 10 נובמבר 2005, לונדון. MJ Kim, GettyImages
כריסטופר ביילי/GettyImages, MJ Kim
  • עוד באותו נושא:
  • ברברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully