וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולה גסקייר מונה למעצב הראשי של בית לואי ויטון

לירוי שופן

4.11.2013 / 17:39

בית האופנה לואי ויטון אישר את חרושת השמועות - ניקולה גסקייר הוא המעצב שיחליף את מרק ג'ייקובס בתפקיד המנהל האמנותי של הבית. קולקציה ראשונה צפויה במרץ

שבועות של ספקולציות הגיעו לסיומן – המעצב הצרפתי ניקולה גסקייר (42) הוא המעצב החדש שיעמוד בראש בית האופנה לואי ויטון. בכך יחליף גסקייר את האמריקאי מרק ג'ייקובס, שסיים את תפקידו כמעצב הראשי בבית האופנה לפני כחודש וחצי, לאחר תקופה של 16 שנים.

גסקייר סיים בחודש דצמבר האחרון תקופה של 15 שנים בבית האופנה בלנסיאגה, השייך לקבוצת היוקרה קרינג (קבוצת גוצ'י לשעבר), היריבה לקבוצה LVMH, האוחזת בין היתר בלואי ויטון. המעצב נחשב לאחד הכישרונות החשובים בעשרים השנים האחרונות, ומיוחס לו תהליך הפיכתו של בלנסיאגה מבית אופנה עילית מנומנם למותג רב השפעה.

כבר מגיל צעיר גסקייר גילה כישרון לעיצוב בגדים. בעודו תלמיד תיכון התקבל כשולייה אצל המעצבת אנייס ב'. לאחר מכן, ולאחר שהשלים את לימודיו, הוא נכנס בתחילת שנות ה-90 אל הסטודיו לעיצוב של ז'אן פול גוטייה. בגיל 25 בלבד, מונה לתפקיד המעצב הראשי בבלנסיאגה.

סגנון העיצוב שלו זכה להערכה גורפת מצד מבקרי האופנה. הוא שילב בין טעם עתידני למסורת החייטות של מייסד הבית, קריסטובל בלנסיאגה. על בסיס של צלליות מפוסלות, חלקן מתכתבות עם לבוש קתולי, גסקייר הביא לידי ביטוי טכניקות חדשניות ושימוש נועז בחומר במרקמים קונטרסטיים.

עם זאת, ולמרות מספר דגמים של תיקים מקושטים במסמרי מתכת שנעשו פופולריים מאוד, הערך המסחרי של הבגדים העונתיים היה מוטל בספק. השמועות שאפפו את עזיבתו נגעו לאופן בו סרב גסקייר להעמיד מוצרים מסחריים יותר. המעצב מצדו העניק ראיון מתוקשר למגזין האופנה סיסטם, בו האשים את בעלי המותג בהתנהלות כושלת, שהטילה עליו את כל העשייה. כתגובה, מנהלי בלנסיאגה פתחו נגדו בתביעה.

לאור הנקודה האחרונה, המינוי של גסקייר לויטון עשוי להרים גבות בתעשיית האופנה. על אף האופי התיאטרלי והמוגזם שהעניק ג'ייקובס למותג, אין ספק שמדובר באחד ממותגי האופנה המצליחים בהיסטוריה, שמוצריו – בעיקר תיקים ואביזרי עור – נמכרים בכמויות מסחריות הודות לתהליכי מיתוג אגרסיביים. אם אכן גסקייר עזב את בלנסיאגה על רקע חילוקי דיעות הנוגעות להתפשרות אמנותית, הרי שספק האם תהיה לו האפשרות להפנות גב למערכת המשומנת.

מנגד, בית לואי ויטון מבצע לאחרונה כמה מהלכים שנועדו – באופן פרדוכסלי – להפוך אותו לפופולרי פחות. ישנן טענות בשוק הגורסות כי המותג הגיע לנקודה של חשיפת יתר שפוגמת בהילת היוקרה שלו. לפני שבועות אחדים גוייס מעצב תיקים חדש, לשעבר מהמותג הניו יורקי פרואנזה סקולר, כדי לבסס קו תיקים עילי חדש. מכאן, שייתכן שגיוסו של גסקייר הוא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר, שמטרתה להפוך את לואי ויטון לאליטיסטי שוב.

במסגרת תפקידו החדש, גסקייר ינהל את קו הנשים של הבית. קולקציה ראשונה צפויה להיחשף בשבוע האופנה בפריז לחורף 2014-15 שיתקיים בחודש מרץ הקרוב.

קולקציית קיץ 2013 של בלנסיאגה בפריז. GettyImages
מתוך הקולקציה האחרונה של גסקייה לבלנסיאגה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully