וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להישאר בכוננות: 10 התצוגות הרותחות לחורף 2012-13

לירוי שופן

8.2.2012 / 9:57

ביום חמישי יפתח שבוע האופנה בניו יורק לחורף 2012-13 ויאותת על תחילתו של חודש עמוס אופנה, שיכלול גם את לונדון, מילאנו ופריז. אילו תצוגות הן הכי מסקרנות ולמה?

ושוב מגיע הסחרור המוכר – מחר (חמישי) יתחיל רצף של ארבעת שבועות האופנה המשפיעים בעולם - הוא ייפתח בשבוע האופנה בניו יורק, ומיד לאחריו, בסדר עוקב, שבוע האופנה בלונדון (17-22 בפברואר), שבוע האופנה במילאנו (22-28 בפברואר), כשאת הקרקס העמוס חותם כלאחר כבוד שבוע האופנה בפריז (28 בפברואר – 7 במרץ).

במהלך כמעט חודש, יעלו על המסלולים מאות תצוגות לעונת חורף 2012-13, של מעצבים מתחילים לצד אלו של בתי אופנה מבוססים, אשר ביחד יקבעו במידה רבה לאן מועדות פניה של האופנה המערבית בעתיד הקרוב. אחד השינויים המהותיים שעברה סצינת תצוגות האופנה בשנים האחרונות, קשור לאופן בו הפכו הפרזנטציות האלו מפונקציה המכוונת לקניינים ועיתונאים, לפלטפורמת יחסי ציבור ובידור המכוונת לקהל הרחב. השינוי מדרבן מקסימום של מעצבים להציג את בשורותיהם העונתיות על מסלול, וזו גם הסיבה שבגללה יותר ויותר בתי אופנה משדרים באקט דמוקרטי את התצוגות בשידור חי, ושורה של אתרים אימצו טכנולוגיות המאפשרות להעלות צילומים מהמסלול בזמן אמת.

לחשיפה המקסימלית לה זוכות הקולקציות עקב כל המהלכים המצויינים כאן, מצטרף אלמנט נוסף שנכנס לשקלול – רייטינג. בתי האופנה, מצידם, עושים כל שביכולתם, החל משידור התצוגות על לוחות ענק ברחובות (ברברי) ועד הנפקת כרטיסים וירטואליים (גוצ'י), כדי לגרום לקהל גדול ככל האפשר להיחשף לקולקציה החדשה שלהם. אולם, לא תמיד הכוונות וההכנות מספיקות. אחד הגורמים המשפיעים על כמות הצופים וההתרגשות הציבורית קשור לסקרנות שמעוררת הבשורה העתידה להיחשף, פעמים רבות בזכות קולקציות עבר מוצלחות של המעצב או סיפור סנסציוני הקשור במותג.

אם כך, רגע לפני שהעונה מתחילה באופן רשמי – מה הן התצוגות והקולקציות שמעוררות את הצפייה הגדולה ביותר?

שבוע האופנה בניו יורק:

פראבל גורונג:
האם זה משנה שהקולקציה הקודמת, לקיץ 2012, ספגה ביקורות מעורבות? אם לשפוט לפי הרחש התקשורתי שנרשם לאחר שהשיק המעצב הניו יורקי את הקמפיין החדש שלו בשבוע שעבר, התשובה היא שלילית. גורונג, שאוגר סביבו אין ספור ידועניות ושטיחים אדומים, ידוע בבשורות אופנה מנוסחות היטב, עוצמתיות, שמלוות בצבעים חיים ואלמנטים גראפיים המעצימים את הסקס אפיל הנשי, כמו מכנסונים בהדפסים דיגיטליים או מערכות לבוש מחויטות בחדות. בגדול, יש בו את האיזון המדויק בין היכולת לקחת חלק בטרנד, שמבטא את צורכי העכשיו, לבין איזשהו אלמנט של טכניקה ראויה, המשאירה אותו רלוונטי לאורך זמן. ללא ספק, אחד השמות הבולטים והמתעצמים באופנה הצפון אמריקאית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין הקיץ הסנסציוני של פראבל גורונג/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'וזף אלטוזארה:
מעצב צעיר, צרפתי-אמריקאי, בעל יכולות של זיקית והיסטוריה במרק ג'ייקובס וז'יבנשי, המבטיחות שהקולקציה שיציג בשבוע האופנה של ניו יורק תהיה לכל הפחות מפתיעה או לא צפויה. בעוד שבקולקציה לקיץ 2012 רקח סיפור אתלטי, ששילב בין רשתות-ספורט, חולצות בטן והדפסים פרחוניים רוויים, הרי לקולקציה שיציג בעוד ימים ספורים יש כיוון השראה שונה לחלוטין – 'קורטו מלטז', סדרת קומיקסים משנות ה-60 שבמרכזה רב חובל מסוקס. ניכר שזה מספיק כדי לכנס את ההיפסטריות של ניו יורק, ולגרום להן לזנוח את אלכסנדר וונג (אחרי הכל, אלטוזארה מוכשר וחדשני ממנו).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קולקציית קיץ 2012 של ג'וזף אלטוזארה. Randy Brooke, GettyImages
קיץ 2012 של אלטוזארה/GettyImages, Randy Brooke

ת'אקון:
רבים זוכרים את ת'אקון הקטן מהסצינה המפורסמת בסרט הדוקומנטרי 'גיליון ספטמבר', אבל ספק אם אז כבר שקעה ההכרה שמדובר באחד המעצבים שיובילו את ביצת האופנה הצעירה של ניו יורק, זה שלפני חצי שנה העמיד קולקציית-קרקס מהפנטת ופרועה, בלתי מסחרית ומשוחררת, שהותירה אין ספור לסתות על הרצפה. האמת? שהאופנה האמריקאית צריכה עוד מעצבים כת'אקון, שהצליחו להשתחרר מהצל המאיים של אופנת הספורט ולפסוע אל עבר מחוזות של יצירה גלובאלית. הקולקציה לחורף 2012-13, צפויה להיות מסעירה באותה הדרך, אם לא יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית קדם-סתיו 2012 של ת'אקון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוע האופנה בלונדון:

מרי קטרנצו:
הכול כבר נאמר על המעצבת היוונייה, בוגרת בית הספר סנטרל סיינט מרטינ'ס, שעובדת וממוקמת בלונדון. היא הפכה הדפסים דיגיטליים וצבעוניים על עיצובים מלאים בנפח, לכתב ידה האייקוני, ורבים ראו בה הבשורה החשובה ביותר מהבירה הבריטית מאז כריסטופר קיין והרעיפו עליה פרסים ותשבחות. אפילו מותגי ענק, כמו טופשופ או Longchamps, חברו אליה לטובת קולקציות קפסולה. היא כה מרעננת, וכה שונה מהנוף המוכר, שהיא ממגנטת מבקרי וצרכניות אופנה שמאסו בסדר הקיים. בנסיבות אלו, להחמיץ את התצוגה הקרובה של קטרנצו, זו פשוט אינה אופציה.

21 בפברואר, 9:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטרנצו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מידהאם קירכוף:
פורנו, טירוף, דמויות תלושות מהאגדות ואיפור חולני – אלה החומרים שהובילו בעבר את צמד המעצבים אד מידהאם ובן קירכוף לכותרות, והפכו אותם למותג הפוליטיקלי אין-קורקט של לונדון. הם לא קלים לעיכול, הם לא מתחשבים בקטגוריות מסחריות והם יוצרים הרחק מהזרם המרכזי, אבל זה בדיוק מה שמפיח בהם עניין ויוצר סביבם חומות של סקרנות. כי אחרי הכול, מי יכול להגיד לא להארד-קור?

21 בפברואר, 11:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיץ 2012 של מידהאם קירכוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוע האופנה במילאנו:

פראדה:
לרוב מתקיימת קורלציה מסויימת בין קולקציות הגברים של פראדה לקולקציות הנשים. מכאן, שאם לשפוט לפי קולקציית הגברים לחורף הבא, שנחשפה בחודש שעבר וכללה קונספט קומוניסטי ושחקנים כגארי אולדמן בצוות הדוגמנים, קולקציית הנשים עשויה להכיל מספר דומה של הפתעות. האם ידועניות יכבדו את המסלול, ואם כן אז מי? האם תוצג גרסה נשית למזרח ברלין של שנות ה-60? השאלות נערמות בקצב מסחרר ככל שמתקרבת התצוגה, מבטיחות שרף הסקרנות, והרייטינג, יהיה בשיאו.

23 בפברואר, 18:00

קולקציית חורף 2012-13 של פראדה במילאנו. AP
גארי אולדמן בתצוגת הגברים האחרונה של פראדה/AP

מארני:
עד היום, התצוגות העונתיות של מארני, אותו מותג איטלקי המתמחה בפרוות ולבוש גראפי ושבטי, גרפו את תשומת הלב של הארטי-טייפס, אלו הנמנות עם הליבה הקשה של חובבי האופנה. אולם, בעקבות החבירה ל-H&M לטובת קולקציית קפסולה, שתגיע לחנויות ב-8 במרץ, תשומת הלב הציבורית כלפי קונסואלו קסטיליוני, המעצבת הראשית של מארני, נמצאת בשיאה. סביר, שהיא גם תבטיח דיבור ער על כל פרט שיהיה בקולקציה לחורף הבא. שאלו את דונטלה ורסצ'ה - שיתוף פעולה עם מותג עממי מקפיץ את המניות באופן ניכר.

26 בפברואר, 10:30

קיץ 2012 של מארני במילאנו. AP
יותר מעניין בגלל שיתוף הפעולה? מארני, קיץ 2012/AP

שבוע האופנה בפריז:

קרבן:
צריך לראות את התנפלות התקשורת על גיום הנרי, המעצב בן ה-30 שקיבל את המושכות על בית קרבן לפני כשנתיים, כדי להבין עד כמה מרחיקת לכת ההיסטריה סביב המותג. מה הנרי מציע שהוא כל כך לוהט? שילוב כמעט חד פעמי בין שפה אופנתית ייחודית ועתירת סגנון, שמתבססת על פרופורציות ילדותיות ותמימות לכאורה, שימוש נרחב בצבע וטווח מחיר נסבל. זוהי אופנה קלה ללבישה, קלה לצריכה, שאין לה את המחיר הנלווה בדרך כלל של בנאליות שחוקה. למעשה, דרך ההגשה של הבגדים של קרבן, שיש בהם שמץ ביזארי דק ומדוייק, היא זו שעושה את כל ההבדל, שמפיח בבגדים יומיומיים אנרגיה מתחדשת. ואם אלכסה צ'אנג היא המוזה, פלא שגדודים של נשים פשוט לא מסוגלות לומר לא?

1 במרץ, 11:00

קולקציית הגברים המסעירה של קרבן - דיווח מפריז

תצוגת קיץ 2012 של קרבן בפריז. AP
קוקטי והיסטרי - קיץ 2012 של קרבן/AP

קנזו:
בעונה הקודמת נמסרה השליטה האמנותית על קנזו להוברטו ליאון וקרול לים, השניים שהביאו לעולם את הבוטיק הניו יורקי 'אופנינג סרמוני'. המטרה – להפוך את הבית, שנודע בהדפסים ושילוב בין מזרח ומערב, לצעיר וגרובי. אם להסתמך על קולקציית הביכורים של השניים, הרי שהכוונות לא רק הושגו, אלא גובו בלהט מסחרר של פרופורציות מסעירות (מכנסי ענק עשויים טאפט) וטקסטורות גיאומטריות (רשתות אדומות על רקע תכול וירוק), שרק מעצים את הציפייה לקראת הדבר הבא שיש לליאון וללים לומר. מכאן, שמומלץ לעקוב מקרוב, ולו רק בגלל הסיכוי העצום של קנזו להפוך לאחד השחקנים הראשיים בתחום ההפכפך של אופנה לפאשניסטות עירוניות מהסוג שתמיד נאמר עליהן בעיניים קרועות - Ho! So cool.

4 במרץ, 18:00

הובמרטו ליאון וקרול לים מחוללים ניסים גם בארון הגברי

קולקציית קיץ 2012 של קנזו בפריז. AP
תצוגת הבכורה של הוברטו ליאון וקרול לים לקנזו. צפויות הפתעות בהמשך/AP

סטלה מקרתני:
סטלה מקרתני היא הבריטית ששולטת בבירה הצרפתית (ובכן, אולי לצד פיבי פילו בסלין). מדוע היא מסקרנת הפעם יותר משמות ותיקים יותר כמו לואי ויטון או כריסטיאן דיור? משום ששנת 2012 תירשם כשנה בה ההשפעה שלה על האופנה המערבית, עם השילוב המדויק בין הספורטיבי לאלגנטי, בין הקונספטואלי ללביש, תגיע לשיא. מלבד ראיונות נרחבים ועיסוק בלתי פוסק בתקשורת האופנה, היא תלביש בקיץ את נבחרת אנגליה לאולימפיאדה הקרובה, תשיק בקרוב קו חדש בקרוב ותמשיך להבטיח שכל קולקציה שהיא מנפיקה תהפוך תוך שניות לסנסציה שמתרגמת את עצמה בשניות לחיקויים זולים ברשתות האופנה. ככה זה כאשר מפצחים בדייקנות של רוקחים את הסוגייה החשובה בעולם – מה, בעצם, נשים רוצות (ללבוש).

5 במרץ, 10:00

קולקציית קיץ 2012 של סטלה מקרתני בפריז. AP
קיץ 2012 של סטלה מקרתני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully