וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי טרבלוס נגד ויקו קנפו

יוסי טרבלוס, סטנדאפיסט

22.9.2004 / 15:49

הקאמבק המצמרר של ויקי בסרט "קנפו-רילודד" ביאס לטרבלוס את המחאה והיה המקרה הראשון בו גברים ראו אישה ערומה על המסך והצליחו להתרכז במה שכתוב

אין כמעט מישהו בארץ שלא שמע, או גרוע יותר, ראה, את הקאמבק של ויקי בסרט "קנפו רילודד". אני גם לא חושב שיש אדם בישראל הסולידרית שלא חושב שמטרתה של ויקי קנפו אינה ראויה, אבל ככה לא שוברים חומה. ובגלל שהסרט הזול והמבחיל הזה נחקק בזיכרוני אני רוצה לכתוב כמה מילים על המחאה הזו, והדרך האווילית שבה ניסתה קנפו להעבירה.

כבר כששמעתי על העניין וראיתי את התמונות בעיתונות, הבנתי שמדובר במשהו שאסור שייראו, הפיקסלים והטשטוש על החזה של קנפו התחילו נמוך מדי, וידעתי שמדובר במראה לא מלבב. אבל כמו בתמונות של חיסול השייחו יאסין, מדובר בקובץ מצמרר, אבל חייבים לראות. מה לא נהיה כמו כולם?

אז פתחתי את התמונות ששלחו לי אנשים טובים, מספר פעמים במייל. התמונות היו כל כך דוחות שבהתחלה האנטי וירוס שלי סינן אותן. שלא תבינו לא נכון, אני בעד מחאה, אבל אם הייתי רוצה לראות אישה ערומה בגיל העמידה בעצבים, הייתי יכול להפתיע את אמא שלי במקלחת.

למי שלא ראה את הסרט, רואים שם את ויקי קנפו ערומה, כשעל גופה כל מיני כתובות נגד הממסד והממשלה. היא מצולמת באיזור לא ברור כשהיא נשענת על גליל עץ, שבדרך כלל רואים אותו בעבודות של חברת החשמל ובזק, והוא משמש לליפוף של כבלים עבים. גרסה קטנה של אותו מלפף כבלים משמשת לא פעם כשולחנות סלונים בדירות רווקים עניות.

בתמונות רואים את קנפו מתלפפת על הגליל הגדול ותוך כדי הצילום היא מדברת על מה שלקחו לה ולחד הוריות וכו' וכו'. אני רוצה לציין שזו אחת הפעמים היחידות בהיסטוריה שיש בחורות ערומות על המסך וגברים מסוגלים להתרכז במה שכתוב - לפחות בזה היא הצליחה ליצור תקדים. הסרט בהחלט לא פורנוגרפי ואין בו שום רמיזה מינית. הוא גם מוצג באתר שמציג כל מיני תמונות וסרטים פורנוגרפיים ישראליים, שלא היו מחרמנים אפילו אסירים, ולכן מדובר בהחלט בשכונה בעייתית להצגת יצירת מחאה. למה לא לנסות להתפשט באיזה אתר מחתרתי או מוזיאון לאמנות מודרנית? יוקו אונו מסתובבת ערומה רוב חייה, ומוחה במקומות כאלה ואחרים, היא יכולה לפנות לויקי שלנו קצת מקום - זה יהיה הרבה יותר מרשים.

גם פסקול הסרט ואופי הצילום דוחים. הפסקול דומה מאד לפסקול של סרטים כחולים ישראלים, ותאמינו לי ההקבלה והדמיון לא עושים שום שירות למחאה. צילום הסרט גרוע לא פחות - נראה לי שהצלם גם כן קצת נגעל מההצגה הגרוטסקית, וכמו צלם רנטגן חכם, הפעיל את מכשיר הצילום וברח מהאיזור מפאת סכנה לבריאותו הנפשית.

איזה מין דרך מטופשת לאשה לוחמנית עם אג'נדה פמיניסטית למחות באתר פורנו זול, ועוד ב?סקודה של אתרי הפורנו - אתר של פורנו ישראלי. אישה שמחליטה להעביר מחאה חברתית דרך אתר פורנו זה כמו מוסכניק שמחליט להעביר קורס חינם במכונאות באמצע חנות אינטימה. הכוונה טובה אבל הלוקיישן- הו הלוקיישן.

אני גם לא כל כך מבין את הדרישה לתשלום על הורדת הסרט. אני חושב שאם הייתה ניתנת לי הבחירה להשקיע 39 ¤ בערומות הייתי פותח לחודש את ערוץ פלייבוי. ההשקעה בקנפו קצת פחות משתלמת מינית. ואם באמת הייתי רוצה להשקיע 39 ¤ בתוכן מבזה הייתי פותח שבת של כדורגל לשבועיים ואולי עוזר לשלם קצת את חשבון החשמל בקריית אליעזר.

מחאה לא צריכה להיות מלווה בתשלום על צפייה בה, ואם כבר צריך לשלם אז לשלם עבור כניסה למוזיאון או לתערוכה של צילומים, ולא להורדת סרט שיירוץ בקאזה ובאימיול בחודשים הקרובים.

ולמה היא לא חשבה על הילדים שלה? אמא שלהם הפכה מדמות הירואית שהעלתה את המודעות למשפחות החד הוריות לסדר היום ושהניפה את דגל המאבק הלא-אלים במצוקה הכלכלית, לבדיחת ג'אנק מייל מבוזה שמועברת מתיבה לתיבה כמו הבחורות השמנות שרוקדות בחוטיני בקליפים מגעילים ומצחיקים כאחד.

ואל תגידו לי שככה נראות הרבה נשים בגיל 45 שעברו כמה לידות, ושנקודת המבט שלי היא גברית, שוביניסטית וטיפוסית, ושזוהי אשה אמיתית. נכון שלא כל הנשים בגיל העמידה נראות כמו ריקי גל או ירדנה ארזי, אבל למען השם, הן לא מצטלמות בעירום (וגם הייתי מצפה מקנפו שעם כל הצעדות שהיא עשתה, תציג גוף יותר חטוב). אני בטוח שאפשר היה לצלם את המחאה הזו עם קצת יותר טעם וקלאסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully