וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמני טוב

רועי ירושלמי

5.12.2006 / 15:12

כמו מאהב מכני גם ג'ל הגילוח של ניוואה עושה את העבודה אבל לא משאיר אחריו עקבות או זכרונות נעימים וחשק להיפגש שוב

"אתה חייב לנסות את משחת הגילוח של ניוואה, היא פשוט נפלאה" המליץ לי ת', מתגלח יסודי עת גלגלנו שיחה בנושא. "מעניין," חשבתי לעצמי. איני נמנה על חובבי ז'אנר משחות הגילוח, ונסיוני איתן נע בין המר למריר. אף על פי כן, עדותו של ת', מקור מהימן על פי רוב, עוררה את סקרנותי. מחירו הזול של הקרם - 16 ¤ הוסיף לחינו (לא חשבתם שלנצח נשב באולימפוס, מוקפים במיטב הקוסמטיקה הצרפתית, היוקרתית. לא ולא, נגישות היא חלק מהמשחק) וגרף את הקלפים לזכותו.

"ניוואה" הינו מותג גרמני ותיק, הנמנה על סל המותגים של קונצרן באיירסדורף ההמבורגי ההיסטורי שהיה הראשון שהוציא לשוק שני מוצרים שהפכו להצלחות מסחריות מוחצות: הפלסטר והצלוטייפ. הרוקח השלזי שקנה את החברה ב-1890 היה הומני ביותר כלפי עובדיו, הציע להם לאכול ארוחות צהריים משך שעתיים בביתם או לקבל אוכל בחינם במפעל, בנה חדר לתינוקות של העובדים ודאג להם לפנסיה הוגנת. בתקופת מלחמת העולם הראשונה החרימו הנאצים את החברה בשל ריבוי המנהלים היהודים שבה. והחרם והפגיעה ביצוא בשל המלחמה כמעט ושיתקו אותה כליל. אבל היא נחלצה מהמשברים ובועטת עד היום.

ריח אבהי

לאחר הסר הספק בנוגע לטבעה הגרמני של החברה, התפניתי למלאכת התגלחת. קרם הגלוח של ניוואה ניחן בלוק סימפטי, ושימושי. את ריחו הגברי ניתן לתאר כאבהי ועמוק בנוסח עדות "ברו?ט" ושאר ניחוחות של אבות.

לטובת ריכוך הזיפים ופיזור הקרם באופן מיטבי, השתמשתי, כתמיד במגלר. אותה מברשת שעירה, המקנה עיסוי עמוק לזיפים ודואגת לפזר באופן אחיד את המשחה ובכך לצמצם על פי רוב נזקים פוסט גילוחיים – נסו ותהנו.

מרקמו של הקרם שבצבץ מן השפופרת היה שמנוני למדי, ונדרשה כמות מכובדת ממנו על מנת לכסות את פניי במצע מספק. עניין זה לכשעצמו מקטין באופן ניכר את יתרון המחיר האטרקטיבי.

גם הגילוח עצמו, למרבה הצער, היה רחוק מלהיות חלק, והותיר אחריו מפגעים רבים, שבראשם עמד בגאון עור מגורה לעילא שהצמיח בימים לאחר מכן פצעים קטנים ונבזיים, שליוו את פניי למשך זמן לא מבוטל. אולי זה האוויר היבש שאחראי לכל זה," תירצתי לעצמי את הפלופ הגרמני. ניסיתי אחרי כמה ימים שוב את המוצר, כדי לבטל את האפשרות שהעור שלי היה במצב רוח באותויום, ניסיתי אחרי כמה ימים, שוב כדי לפסול את החשוד השני - הסכין אך לשווא. אסכם במילה אחת - פויה.

הג'ל רץ

ממה שמלחששים הטוקבקיסטים בתחתית העמוד נדמה שבדומה לי, גם רבים מן הקוראים מעדיפים ג'לים על פני משחות הגילוח. מסיבה זו החלטתי להיות מעשי ולהתנסות גם בג'ל הגילוח של ניבאה אחרי שזנחתי אותו בעבר לטובת מוצרים מוצלחים יותר.

וכך, שנתיים לאחר שדרכנו נפרדו, הצטלבנו שוב בכיורה של זוגתי. כדרכם של זוגות מיתולוגיים, כל מגע הביא עימו זכרונות ותובנות מהעבר. הג'ל התגלה כמרוכז מאד (מיכל אחד מחזיק בנחת 4 חודשים, באחריות) והמשק העז של המנטה, שקירר באופן מייד את פניי, הציף אותי ברגשות נוסטלגיים.

עם עירבול הג'ל הוא הפך לקצף סמיך למדי. יתרון או חסרון? תלוי את מי שואלים. הגילוח עצמו, בכל אופן, עבר באופן חלק ומשביע רצון, ללא כל טענות מצד החתום מטה. עם זאת, בסיום האקט, נזכרתי מדוע הוחלף ג'ל הניוואה באחר – מדובר בהיעדר האופי המוחלט ממנו ג'ליקו סובל, וזאת על אף התוצאה הסופית, המר?צ?ה.

כן, כן, בדומה למאהב אנמי הג'ל של ניוואה מבצע את הנדרש באופן טכני אך לא מותיר אחריו עקבות מיותרים או זכרונות נעימים, שישאירו חשק להיפגש שוב. במילים אחרות, "בסדר" זה בסדר, אבל מכאן ועד לדוז פואה - הדרך בהחלט ארוכה.

קרם גילוח של ניוואה: נפח 75 מ"ל, הספק 15-20 גילוחים
ציון סופי: 1 מתוך 7 כוכבים.

ג'ל גילוח מנטול של ניוואה: נפח 200 מ"ל, הספק: 50-60 גילוחים, ציון סופי: 5 מתוך 7 כוכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully