וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר המכונה

רועי ירושלמי

14.12.2006 / 15:11

רועי ירושלמי ויתר על הסכין הגברי, מדד מכונת גילוח ונמלט מהאמבטיה מצווח, כעוף דוקרני ומרוט

מכונת הגילוח היא מסוג הדברים שאוהבים-אש או שונאים לאללה. לאחר אינספור נסיונות והרבה כאב לב (שלי ושל אבא, שקנה לי בגיל 13 את מכונת הגילוח הראשונה והתאכזב מזניחתה לאנחות כמעט כמוני) מצאתי את עצמי, חבול ודואב במחנה השני. הסלידה הקלה מהמכונה הפכה עם הזמן לקנאות פנאטית ממש, שהתבטאה באיסוף ראיות מרשיעות על מכונות הגילוח ונחירות אף קולניות לעבר קהל המשתמשים.

"אני לא מבין איך אפשר להתחיל את היום עם גנרטור רוטן על הפרצוף," נהגתי לטעון באזני חובבי הדיסטורשן המכני שפגשתי במהלך השנים. כי עם כל הרצון ועל אף מסכת הטיעונים שמעלים המצדדים במכונת הגילוח, אין ספק שאנחנו, המתגלחים בסכין, מצויים בצד הכיפי של המתרס. הרי לא בכדי מנסים יצרני המכונות החדשות, להידמות באפקט ובתחושה, לגילוח "רטוב".

גם האפיל הנלווה משחק לטובתו של הסכין; בעוד שלל הלהבים נתפסים בעיני שני המינים כמניפסט של גבריות (על בנות זה לא בא טוב. אין מראה מלחיץ יותר ונשי פחות מאשר לצפות בכן מתגלחות). מכונת גילוח היא ללא ספק אחד הדברים הכי לא סקסיים שיש.

קהל היעד הטבעי של מכונות הגילוח הינו הפלח שומר המצוות באוכלוסייה, בשל האיסור להשתמש בלהב סכין לצורך הגילוח. עם זאת, ישנו גרעין קשה של מתגלחים חילונים שבוחרים במודע, ובעקשנות חסרת כל בסיס, להיצמד למכונה בגלל החסכון היחסי והתחזוקה הקלה והזולה, או בשל השיחרור מהתלות במקור מים כתנאי הכרחי לתגלחת.

דף חדש

מתוך רצון לפתוח דף חדש עם המכונה, החלטתי השבוע לתת עוד צ'אנס. רתמתי למשימה את "Freeglider" של בראון. לאריזתו של הגליידר, המכיל בתוכו קונדישנר גילוח בילט-אין, נקשרו שלל כתרים, שעשו הרבה חשק ויצרו ציפיות. מבין הפנינים שנרשמו על האריזה ניתן למנות את זו המצהירה בגאווה על "מערכת גילוח תלת שלבית!" ואת זו הגורסת כי המכונה " מוסיפה אוטומטית קונדישנר גילוח!".

בצידה האחר של הקופסה נרשמה אימרה נעבכית משהו, הטוענת בקול חלוש כי מדובר ב-"גילוח קרוב ופחות מציק". התמלאתי שרעפים. האם מדובר בכנות נטו שהוסיפו המוחות הקודחין של בראון או שמא בהנמכת ציפיות עסקינן? חשוד מאד.

לאחר שקילפתי את האריזה, נעמד בפני במלוא הדר ופאר ה-"גליידר התכלכל", החטוב וטוב המראה. מלבד יכולות ז'אנריות בנאליות כטעינה וסכין נוסף לסידור הפאות והשם, "גליידר" ניחן בחומר מסכך גילוח בילט אין, וראשו נהנה ממרווח תנועה רחב, בזכות חוסר קיבועו לבסיס המכונה. 2 להבי המכשיר נמנים על הסוג הטורי, הנמנים על המיינסטרים של מכונות הגילוח. עד כאן הכל טוב ויפה.

שימנתי והמתנתי

בגלל שעל המכונות אני לא סומך, יפות ככל שיהיו, שימנתי היטב את זיפיי בשמן מרכך והתמלאתי באנרגיות חיוביות ובאורך רוח. רבע שעה מאוחר יותר (אם לא 20 דקות ואפילו יותר) יצאתי מחדר האמבטיה כתרנגולת הנמלטת מזרועותיו של לולן עם מצ'ואיזם שחצני נוסח משטרת נהרייה.

ה"גליידר" החביב ועמוס הגאדג'טים התגלה כפלופ של ממש. מלבד הזמן הארוך הנדרש לגילוח, החתכים שעשיתי לעצמי והאדמומיות שחטפתי, באופן אירוני, מכונת הגילוח הייקית לוקה דווקא במקום האחרון שבו ציפיתי לכשלון - "גליידר" נתגלה כחפיפניק המותיר שיערות רבות בצידי הפנים והצוואר.

חומר הסיכה אף הוא מיאן לתת את הסחורה, וכשל במלחמה נגד גלי החום שנבעו מפעולתה של המכונה. גם הפעם, מתוך כבוד לקפריזיות של הזיפים ולחוסר הקואורדינציה המוחלט של עבדכם הנאמן, החלטתי להירתם שוב למשימה.

הפעם, אולי בשל הציפיות המונמכות, התוצאות היו מחרידות פחות (אין דרך אחרת לומר זאת, וחבל), ועדיין רחוקות מאד להשביע רצון.

לסיכום, נפלתי על מכונה לא סימפטית. מצד שני אולי זה באמת אני. בכל מיקרה אף אחד לא מביס כל כך מהר את סחבק, שמבטיח להמשיך להתנסות בהמשך הדרך במכונות. קהל הקוראים הנאמן מוזמן לשלוח הצעות והמלצות בנושא.

מכונת גילוח "Freeglider" של בראון.
הספק: כביכול אינסופי, בפועל יש להצטייד מדי חודש במיכל קונדישנר.
ציון סופי: 2 מתוך 7 כוכבי הרצל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully