וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורון אשכנזי: "החורף הזה יותר קשה לכולם"

לירוי שופן

27.12.2011 / 8:17

מעצב אופנת הגברים דורון אשכנזי מנבא בזעם כי המצב בשוק האופנה ילך ויחמיר, ומנסה לגבש מיזם חדש בשיתוף מעצבים נוספים. בינתיים, קולקציית החורף מסתכלת קדימה אבל נתקלת בקשיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולצה תרמית המלווה בצעיף. דורון אשכנזי חורף 212/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המון בשטח האופנה לא יגיעו לקיץ", חוזה שחורות מעצב בגדי הגברים הוותיק דורון אשכנזי, כשבוע לאחר שבישרה תקשורת האופנה על סגירתן של שתי חנויות אופנה נוספות ועצמאיות בתל אביב. "משהו קורה כאן. משהו לא טוב קורה כאן. נוצר מצב, בוא נודה, שאין הצדקה לבוטיקים ברחוב", הוא מעיד ביחס לעונה לא פשוטה שעברה על המעצבים המקומיים, ושעתידה לפי דבריו, לגבות קורבנות נוספות ורומז על שלטון רשתות האופנה.

"החורף הזה יותר קשה לכולם", מוסיף נחרצות. כאשר נשאל במה שונה העונה הזו מהקודמת לה, הוא פורט בזריזות את המאפיינים. "בכל הקשור לגברים יש כוונה ל'צריכה נבונה'. המחאה החברתית עשתה דבר מצוין ומצד שני הערימה קשיים. אנשים מחפשים '3 במאה'. אנשים מחפשים לקנות בזול. הבעיה היא שאנחנו אלה שהרגלנו את הקהל הישראלי להיות קהל של סיילים. בכל רגע נתון יש סייל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזגזג בין המחוייט לבין רגעים מאופנת הרחוב. דורון אשכנזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניכר שהסיטואציה הנוכחית, אצל המעצב ובכלל, מחייבת הכרעה – או להיכנע, כפי שכבר עשו רבים מידי בחודשים האחרונים, או למצוא פתרונות יצירתיים, יותר או פחות, כדי להגיע לקהל רחב יותר. אשכנזי, שכיום מופקד גם על הפקת תלבושות לסרט תקופתי חדש של יוסף פיצ'חדזה, מנסה בכל כוחו לבחור באופציה השנייה. מתוך מוסר ההשכל כי צרת רבים עדיפה על צרה אחת, בימים אלה הוא רוקם תוכנית שעניינה שיתוף פעולה. "כחלק מהניסיונות שלי להיחלץ מהמצב, אני, יחד עם מעצבי הגברים דיוויד ששון, איזק וליאת זרמון, שואפים למודל עסקי שעיקרו הקמת חלל מחוץ לתל אביב". הכוונה היא חנות רחבת ידיים בעלת קופה משותפת, שתתוחזק על ידי זכיין, ובה תוקדש לכל אחד מהמעצבים המוזכרים פינה, בנוסף לבוטיקים הקיימים. "בעיר (תל אביב – ל.ש.)", קובע נחרצות אשכנזי, "שוק הגברים מיצה את עצמו. כיום אנחנו מבוססים על קהל של תל אביביים ואנחנו לא מצליחים להגיע אל אלה שנמצאים מחוצה לה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שפנטזיות לחוד ומציאות לחוד. חלל כזה, אם יקרום גידים ויקום, עשוי להיות עתיד רחוק. אולי זו הסיבה שאשכנזי מגלה גם רצון לטפל בממד אחר מלבד פלטפורמת המכירה. במילים אחרות, המוצר עצמו. כהמשך ישיר להצהרות מתחילת השנה, שבבסיסן תובנה כי מעצבי אופנה חייבים להבדיל את עצמם באופן ניכר מרשתות זולות, בשתי העונות הבאות, קרי קיץ 2012 וחורף 2012, הוא מתכנן מקצה שיפורים. "הקיץ לקח אותי למקום אחר. או הכל או כלום. ללכת רחוק יותר מהמתחרים שלי, שהן הרשתות הגדולות", המעצב חושף פרטים מתוך הקולקציה, שכבר עוצבה ברובה ועתידה להיכנס לחנויות בתחילת חודש פברואר הקרוב. "זה יומרני, אבל אני רוצה להעביר את הקהל, או את חלקו, לפה. אני מוכן גם להסתכן עם פריטים מסחריים פחות, כמה שזה עשוי להישמע מטומטם לאור המצב. לא רציתי להשתפן. ללכת בשביל הבטוח זה אולי בטוח, אבל אני מעדיף או לעשות את זה כמו שצריך או ללכת לאן ששוקי זיקרי הלך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתוקף העניין, מלבד ניסיון להעביר את הייצור אל מעבר לים, לרבות סין – ולהצטרף לשורה של מעצבים מקומיים שאיבדו אמונה ביכולות המפעלים שעוד קיימים בישראל - והכוונה להתמקד בעיצובים שהם טרנדיים פחות, נועזים יותר ובכלל פונים אל קהל נוסף מלבד חתנים, אשכנזי חבר אל מומחה לסריגים. בתכנון לחורף הבא כבר נמצאים למשל מעילים ארוכים מסריג, שהפכו פופולריים מאוד בקרב מעצבים אירופאים לגברים, כדוגמת כריס ואן אש או דמיר דומה. צעד, שיש בו כדי לרמוז על ההתפתחות הצפויה של המעצב.

עם זאת, כל הכוונות הטובות מתקשות להאיר באופן מחמיא יותר את ממלכת ההווה. קולקציית החורף הנוכחית – לעונת 2011-12 - דוקרת דווקא בעיה אחרת באותו תמהיל של מצב כלכלי בלתי אפשרי: הקושי המופגן של מעצבים מקומיים להעמיד מוצר ברמת גימור ראויה. כהרגלו של אשכנזי, העיצובים המקשטים כיום את החנות מזגזגים בין חליפות מחויטות, כמו אחת ברכיסה כפולה שנתפרה מבד משובץ ובצללית גוף צרה ומאוזנת, לבין פריטים בעלי גישה משוחררת יותר, הקרובה אל אופנת הרחוב, כפי שמדגימה גופיה תרמית הדוקה בגווני קינמון או בורדו, שאל צווארונה מחובר צעיף א-סימטרי או מכנסי-אימונית מעוצבים שמיועדים להילבש דווקא עם בלייזר הדור. מוצגים גם שלל פריטים היוצרים סינתזה בין שני הקצוות, כדוגמת מעיל טרנץ' עשוי כותנה, שצווארונו מעוצב כצווארון חולצה מכופתרת, אשר קו החגורה שלו מתעלם בכוונה ממיקום המותן הטבעי ומונח גבוה יותר על הטורסו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכנסי אימונית שנועדו דווקא לז'קט מחוייט היטב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שהמעצב מממש מבע החורג מגדר השמרני ואת הכוונות לסטות מהתוואי של רשתות האופנה – גם במחיר של פריטים מיושנים או שאינם ערוכים דיים, כמו ז'קט בצבע טורקיז ולו דשים מבד משובץ - הנקודה בה המחט כושלת ניכרת למרחוק, מקשה על החוויה אותה יוצר אשכנזי להיות סוחפת. גימורים שאינם מדויקים דיים וקיצורי דרך מופגנים בחיבור פיסות הבד, מותירים רושם שמבטל מנה ניכרת מההישגים של הקולקציה. הערך המוסף של בגדי מעצבים חייב להיות ברור ומובחן. אי אפשר לנסח זאת בעדינות – כדי לנצח את גוליית, צריך לצאת למלחמה לאו דווקא גדולים יותר, אלא מחודדים הרבה יותר.

טווח מחירים: חולצות 380 - 530 שקלים; מכנסיים 430 - 750 שקלים; בלייזרים 950 - 1780 שקלים; מעילים 1200 - 2400 שקלים; סריגים: 280 - 340 שקלים

דורון אשכנזי, דיזנגוף 187, תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully