וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבר חוזר לעצמו

רותם רוזנטל

1.8.2006 / 8:28

כבר לא צריך להבהיל בחורות בשיחות על קרמים. האוברסקסואל מחליף את המטרוסקסואל והוא הרבה יותר גברי וענייני

בספטמבר 2005 הוציאו מאתרות הטרנדים מריאן זלצמן, איירה מטתיאה ואן או'ריי ספר בשם "The Future of Men" , "עתיד הגברים" ונסחו בו את הכיוונים שהגבריות החדשה הולכת אליהם. בחודשים האחרונים מתחילים המסרים מהספר לטפטף למגזיני האופנה העולמיים.

כותבות הספר טוענות שזמנו של המטרוסקסואל בארה"ב עבר, שנתיים מיום שהתבסס ביבשת (באירופה אגב, הוא כבר בן עשר). את הגבר החדש והמשופר הן מגדירות כאוברסקסואל (Ubersexual) ומגדירות אותו כגבר שמחזיק בכל היתרונות של המטרוסקסואל (רגיש, מטופח, ריחני ובלי שערות מיותרות על הכתפיים והעורף) אבל - בלי המיניות המעורפלת. ה"אובר" נלקח מגרמנית ומשמעותו היא עליון.

האוברסקסואל קונה מוצרי טיפוח ובכל זאת לא כל כך קשה לנחש אם הוא סטרייט. הוא לא מעוניין שנשים יהיו החברות הכי טובות שלו כי הוא מסתדר יופי עם גברים.

הוא משקיע יותר זמן בטיפוח השכל שלו מאשר בטיפוח השיער, והוא לא צריך שילטפו לו את האגו מסביב לשעון. הוא חזק ולא מחצין בשמחה את הרכרוכיות שלו. הוא למשל מוטרד הרבה יותר מהלחימה בצפון מאשר מתוצאות הלחימה בסימני הגיל על העור, שהמטרוסקסואל מנהל כבר שנים.

בעוד שרבים חשו שמאחורי ההכרזה על המטרוסקסואליות היתה קונספירציה צרכנית שנועדה למכור לגברים עוד מוצרי טיפוח, לאוברסקסואל דווקא יותר קל להתחבר בלי לחשוד. אולי כי האוברסקסואליות היא ניסיון להחזיר את החברה ליסודות מוכרים. כלומר לחבר את הגבר ההטרוסקסואל מחדש לגבריות שלו - ללטש ולעדן אותה בהתאם לרוח הזמן אבל לא לשבש אותה כליל.

הדוגמן שלנו גברי

איתי אטיאס, מנהל הפרסום של חברת כאוס ודוגמן לשעבר טוען שכבר ניתן להרגיש בשינוי בהרגלי הצריכה. "כאוס היו ממובילי המהפכה המטרוסקסואלית. הוצאנו חולצות ורודות כשהשוק עוד לא היה מוכן לזה, הוספנו עיטורים לג'ינסים, ניטים לחולצות מכופתרות והדפסים משוגעים לטי-שירטים. באותה מידה, אנחנו והלקוחות שלנו, מוכנים כבר מזמן לאוברסקסואל. בחזית קמפיין הקיץ שלנו הצבנו את הדוגמן איתי טרבלסי, שמשדר גבריות מאוד בטוחה בעצמה וברורה מבחינה מינית.

"אל תשכחי שגם שוק הגייז עבר מהפכה אופנתית גדולה בשנים האחרונות. אף אחד כבר לא נותן לבגדים שלו להיות דגל של שייכות חברתית. כולם מעדיפים ג'ינס פשוט וטי-שירט פשוט. זאת אוברסקסואליות".

כבר לא רוצים קשקושים

"בחנות אני רואה את השינוי לכיוון האוברסקסואלי", מאשר גם מעצב האופנה דורון אשכנזי, "גברים כבר מחפשים פחות צבעים זועקים ופרטים על החולצות, למשל. הם מעדיפים סגנון חופשי יותר, חליפה עם חולצה בלי הרבה קשקושים, או חולצות מכופתרות חלקות שאפשר להשאיר בהן שני כפתורים פתוחים. זה מראה חופשי ומלא ביטחון. הבדים יותר שקטים והגוונים שלהם נוטים לכיוון הקאמל. בעונה הקרובה יהיו אצלי בחנות הרבה יותר בגדים רגועים, שקטים ומשוחררים.

"הגבר הישראלי אוהב לרוץ אחרי טרנדים, אפילו יותר מדי לפעמים. זה בדיוק מה שקרה כשהתחילו לדבר על המטרוסקסואליות. הסגנון תפס חזק ויותר ויותר גברים התחילו להוריד שיערות מהחזה, לצרוך מוצרי טיפוח ולהתעניין בלבוש. הגברים הישראליים מוצאים כל הזמן את הרף הבא של הגדרה עצמית שאפשר להגיע אליו ונצמדים אליו. האפשרות להתחבר לטרנד חדש ושונה תתן להרבה גברים שלא מצאו את עצמם בצד המטרוסקסואלי ביטחון גדול יותר בסגנון ובטעם שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully