וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוך עלי ביל

רועי ירושלמי

11.12.2006 / 21:37

היה זה הליהוק ל"קיל ביל" כנעלי הסניקרז האסיאתיות של אומה תורמן, שהביא לחברת "אסיקס" היפנית את הכבוד המגיע לה

סביר שוותיקי הסצנה ובעיקר הספורטאים מביניכם מכירים ומוקירים את סימן ההיכר של "אסיקס", מותג הספורט היפני המפורסם, שנחל כאן הצלחה לא מבוטלת בשנות השמונים והתשעים. עד לפני כמה שנים הנעלים של "אסיקס" (ראשי התיבות הלטיניות של האימרה הידועה לכל בטלן: "נפש בריאה בגוף בריא") התאפיינו בפונקציונליות ספורטיבית ופחות בברק אופנתי. למעשה כיעור א-לה עדות הניו באלאנס היה סימן ההיכר שלהן.

השינוי חל בשנת 2002, אז החליטו המוחות הקודחים מיפן שהגיע הזמן לערער את הגמוניית פומה-אדידס-נייקי וכוננו ליין לייף-סטייל על שמו של מייסד החברה וחיית הכוח שלו, "אוניצוקה טייגר". במקביל לפסים, נבחר לוגו הטייגר האימתני כסמל מלווה, וכדי לייחד את הנעליים מהמתחרים האנגלוסקסים, הושם בחברה דגש מיוחד על הנצחת המורשת היפנית ותרבותה.

יפנים בעד יפנים

הבוסט הראשוני להנעת הבאז סביב המותג החדש - ישן ניתן עם השקת סדרת סרטי הקאלט "קיל ביל" של קוונטין טרנטינו. לאומה תורמן, הכלה הבלונדה מהגיהינום, הצמידו נעלי "אסיקס/ אוניצוקה טייגר" צהובות, כמחווה לסרטי אמנויות הלחימה האסיאתיות. מהלך זה סלל את דרכה של "אסיקס" בכלל (ודגם "מכסיקו 66" בפרט, אבל עוד נגיע לזה) אל ליבו של הקהל הבוהמייני והמיוחדג' ברחבי העולם, עם דגש על בירות אופנת הרחוב, ברלין ולונדון.

מה שמעניין היה שלמרות חיבתם העמוקה של היפנים למותגים מערביים, הביקוש ההיסטרי ביותר לנעליים נרשם דווקא בארץ מולדתן. להצלחה גדולה בפרט זכו הנעלים בעלות האלמנטים המסורתיים: הסניקרס הנשיות העטופות בב??רו?ק?ד עם הכיתוב ביפנית על הסוליות, שכיכבו בקולקציית "קיוטו 2004" וקולקציית נעלי "מקסיקו מרתון טאבי", המפרידות את הבוהן משאר האצבעות.

סוד התמנונים

הסיפור של הלייבל, וגם של אותו אוניצקה מתחיל בשנת 1949 אז ביקש מנהל נבחרת כדורסל בתיכון בקוב??ה, מידידנו הנמר לייצר נעליים עבור תלמידיו. אוניצוקה, שראה בקידום הספורט ובהטמעתו בקרב הנוער ערך עליון, תפס את היוזמה בשתי ידיים.

לאחר שהדגם הראשוני שיצר נחל כשלון מוחלט בקרב הספורטאים הצעירים, החליט אשף הנעליים היפני לקחת את עצמו בידיים וכמנהג העם המלוכסן, הסתגר בביתו עד שיצא עשן לבן ונתקבלה התוצאה הראוייה. לנעל החדשה שיצר היתה סולייה שחיקתה את אפקט כפתורי ההצמדה המצויים בזרועות התמנונים. היא הפכה להצלחה כמעט מיידית ועברה תוך מספר שנים לייצור תעשייתי.

ב-1956 חברתו של אוניצוקה זכתה בכבוד לייצר את נעלי הספורטאים המייצגים את יפאן באולימפיאדת מלבורן. ספורטאים מרחבי העולם התרשמו מהנעליים, הזמינו דגמים עבורם ויצרו בכך את ההילה הספורטאית המפורסמת שמתלווה עד היום ל"אסיקס".

צפוי אביב מטאלי

כיום המותג שואב השראה משנות השישים והשבעים, בדיוק כפי שעושה בהצלחה אדידס מזה מספר שנים. "מכסיקו 66", דגם חינני במיוחד של אסיקס שיוצר לכבוד אולימפיאדת 68' במכסיקו, זכה לכבוד מיוחד, ונהנה מווריאנטים חדשים מדי קולקציה, ול-150 עד היום, כשהיד עוד נטויה.

לארץ החלה בשורת ה-"אוניצוקה טייגר" לטפטף מיד אחרי הסרט "קיל ביל". על אף ההצלחה של הדגם הצהוב מהסרט, החדרת המותג נעשתה עד כה ברוגע ובשקט. מכל דגם מיובאים עד 200 זוגות בלבד והנעליים משווקות ל- 12 חנויות בלבד, הכל כדי שלא תסבלו מההמוניות שמאפיינת פריטים שנמכרים ברשתות הגדולות.

מתוך המצאי הקיים, בקולקציה הנוכחית ומקרב הדגמים המשווקים בארץ, ישנו רוב גורף לנעליים הנהנות מלוק דיזלי משהו, המתבטא בשימוש בעור שבור בפרט ובשימוש בצבעוניות סטנדרטית בשחור או בלבן.

בתפקיד הסייד קיק ניתן למנות את נעלי הרטרו בחרדל וסגול. לבנות כדאי לתת את הדעת על מגפי הבד החביבות והמודולאריות העטופות בפרווה מלאכותית בצהוב – זהבהב. היהלום בכתר הקולקציה הוא ללא ספק דגם ה"מכסיקו מרתון טאבי" הסגלגל. אלו מיוצרים במהדורה מוגבלת (4,400 יחידות בעולם כולו ו-200 בארץ) ונהנים מלוק יפני - אש, הבא לידי ביטוי בבוהן המופרדת, בבד הברוקד ובמוטיבים גרפיים של אביב יפני.

במרץ תגיע קולקציית הקיץ של המותג שתכלול ריכוז נדיר של נעליים בגוונים מטאליים של כסף וזהב לצד לבן ודגמי וינטאג'. לבנים יהיו דגמים עם סולייה בנוסח עדות האולסטאר שעושים כבר עכשיו צמרמורות בכל הגוף. לבנות יוצעו נעלי בלרינה שיזכו לגם תג מחיר נוח במיוחד : 219 שקלים. האביב מעולם לא נראה מפתה יותר.

מחירי הנעליים: בין 400 ל-500 ש"ח. להשיג בסניפי רשת אוריג'ינל'ס ובסניפי ג'ינס בר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully