וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כלה להשגה

נגה משל

11.2.2005 / 9:35

בניגוד לאתרים ולחוברות העזר למתחתנים המיואשים, הספר "חופה מהסוף להתחלה" מכיר בכך שחתונה היא סיוט-ארגוני ומתייחס לעצמו בציניות חביבה

זה התחיל ככה: החלטנו להתחתן, אבל לא היה לנו כוח לארגן ולהפיק. שקלנו (וברגעי משבר אנחנו עדיין שוקלים, לפחות תיאורטית) לא לעשות כלום, כי למי יש כוח לתעשייה השואבת הזו (תגידו לי, מתי לאחרונה שילמתם 250 שקל למנה בארוחה?), אבל לפני חודש הבנו שאם לא נזיז ת'תחת שלנו, אנחנו יכולים לשכוח מחתונה מ-ה-מ-מ-ת בקיץ הקרוב והלח.

המסע המפרך שלי לחופה נמצא עכשיו רגע לפני סגירה על מקום. זו אמנם התחלה אבל זה קשה, מתסכל ולא כיף בכלל. לא חשבתי שזה יהיה ככה, אבל אז התברר שרוב הזוגות סובלים מההכנות, שואגים אחד על השני בסלון (הכלה המיועדת תמיד מגיעה לדמעות), אבל לא מכבסים את הכביסה המלוכלכת מחוץ לבית.

באחד מהרגעים הקריטיים אחרי ריב אופייני נוסף שנחתם ב"אז אולי אנחנו בכלל צריכים להיפרד", נחת פה במערכת הספר "חופה מהסוף להתחלה – 22 דברים שכדאי לדעת עד החתונה". הספר הגיע ארוז בקופסה מהודרת עטופה בסרט לבן, הכוללת גם 4 ספרוני "מדריך לחופה", שאמורים לסייע במסע ההכנות המתיש.

בהתחלה לא כל כך ידעתי מה לחשוב על הפריט הטרום-חתונתי הזה. ואולם, עד מהרה גיליתי שבמקום לנקוט עמדה רצינית, מתנחמדת ומתלקקת (זו שנדבקת לכל מה שקשור לחתונות במדינה הזו), בחר כותב הספר, רועי גזית, (כמובן אחד שעבר את זה) לנקוט עמדה ריאלית ומלאת הומור ולהגיד בפה מלא: "אם חשבתם שהחתונה שלכם תהיה אך ורק מפגן של אהבה, ריקודים, אלכוהול ושמחה – טעיתם". הגישה של הספר, האומרת כי בסופו של דבר כל העסק הזה הוא אבסורד אחד גדול, אבל צריך לנסות לעבור אותו על הצד החיובי ביותר - הצליחה לשחרר מאיתנו כמה צחוקים טובים. בימים טרופים אלה בין דיונים על כולל מע"מ, לא כולל ריהוט אלטרנטיבי - זה לא עניין של מה בכך.

הספר מחולק לפרקים: סוגיית טבעת האירוסין והצעת הנישואין, בחירת הגן, הקייטרינג ושאר הספקים, ההורים וההזמנות, וכולל גם פרקים על סיוטי חתונה, גבולות, עניין ספירת הצ'קים והיום שאחרי. את הפרקים מלווים איורים של לימור מרקובייסקי, שהופכים את החבילה כולה למוצר מושקע – מתנה אידיאלית לזוג שבדיוק הודיע שהוא מתחתן ורוצים להביא לו משהו קטן.

קשקשו להנאתכם

למעשה הספר הוא חלק ממיזם גדול יותר שנקרא "מדריך חופה", שבקרוב יהיה לו גם אתר אינטרנט (כרגע בשלבי הקמה) ונראה כי הוא מתיימר לשמש כתחרות לאתר "מתחתנים ברשת" (שהוא, בלי ציניות, באמת מקור מידע מצוין).

הספרונים המצורפים לאריזת המתנה משמשים כמדריך מעשי וכוללים פרטים על ספקים: אולמות וגני-אירועים, קייטרינג, בר ועיצוב, צילום, מוזיקה והזמנות, שמלות כלה, איפור וטבעות.
למען האמת, לפחות בפורמט זה, זוהי נקודת החולשה של הערכה - הספקים ששמו כמה ג'ובות על פרסום בספרון הם לא רבים, והספרונים לא נותנים מענה אמיתי לבירורים ולאפשרויות.

ובכל זאת, הספרון הרביעי מיועד לקשקושים ולרשימות וגם בכל אחד מהספרונים יש עמודים ריקים לשם כך, ובפועל זה מאוד יעיל ונוח. עדיף לרכז את כל הבירורים, ההתמקחויות, המחירים והניג'וסים בפנקס אחד ולא באלפי הקלסרים המפוארים והמיותרים שמפקיד בידך כל גן וקייטרינג, ותמיד נותרים בבית כשצריך אותם מול העיניים.

"חופה מהסוף להתחלה – 22 דברים שכדאי לדעת עד החתונה", כתב: רועי גזית (בן 27 ונשוי למיכל מזה שלוש שנים), איירה: לימור מרקובייסקי, הוציא לאור: "גולדפינגר תקשורת". להשיג בחנויות הספרים, מחיר: 119 ש"ח, עכשיו בסטימצקי - 89 ש"ח וב"צומת ספרים" ניתנת הנחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully