וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעיון של הדוגמנית

שני פישר

13.1.2007 / 11:00

אחרי שהדוגמנית והמעצבת, שירי גורן, הבינה שהיא מפספסת יותר מדי שיחות בסלולרי, היא החליטה ליצור תיקים עם תאורה פנימית

מולטי-טאלנט הוא צירוף המילים השחוק ביותר שהופיע בלקסיקון הלאומי שלנו לאחרונה. אם פעם ליאונרדו דה וינצ'י היה איש אשכולות, היום הביטוי מולטי-טאלנט לא בא לתאר מוזיקאי שכותב פרוזה או צייר שהוא גם בלרינה, אלא דוגמנית טיפוסית שמנסה לפתח יכולות שירה, משחק, ריקוד או הגשה לקראת שנות הבצורת.

הנימה אירונית שנמצאת בבסיסו של הצירוף הנ"ל כלפי דוגמניות שתרות אחר כישורים עושה עוול לאחוזון הקטן של הדוגמניות שהן לגמרי במקרה גם... מוכשרות. יש להבהיר שהכוונה בדוגמניות מוכשרות היא לא לשרי גבעתי, שכישרונה המצומצם מתבטא בעיקר ביצירת מיני-סנסציות עם חברים של סלבס אמיתיות, אלא לקולביות אחרות כמו המאפרת נטאשה דנונה - שהזכר היחידי לעברה הדוגמני מתבטא ביופיה ולא סותר את כישרונה או הדוגמנית לשעבר והשחקנית בהווה רונית אלקבץ, שכל מילה נוספת עליה מיותרת.

כיוון שלא כל דוגמנית מצוייה הינה בהכרח כישרונית, כששמעתי על דוגמנית בשם שירי גורן שהוציאה קו תיקים, תחושת ספקנות עזה אחזה בי. כשנודע לי שגורן הוסיפה לתיקיה תאורה פנימית, נורת אזהרה נדלקה מעל לספקנותי.

כשראיתי את התיקים עצמם נוכחתי לגלות שדעותיי הקדומות היו נמהרות מדי. כשגיליתי שגורן היא מעצבת חלונות ראווה בנשמתה ושעסקה לפרקים בדוגמנות לפרנסתה, הסדר בא על מקומו בשלום ותיקיה המוארים כבשו את ליבי.

תמיד אהבתי תיקים גדולים

שירי גורן, 29, מעצבת חלונות ראווה מזה עשר שנים. היא תמיד אהבה תיקים גדולים, אך המספר הגדול של שיחות שלא נענו ממעמקיי תיקיה בגלל סלולרי שהסתתר בצורה מושלמת מתחת לתכולת התיק, גרמו לה לחשוב על דרך יצירתית לגשר בין תיקים שקיים גדולים לבין תכולתם החמקמקה.

בכוחות עצמה הגתה גורן את הרעיון לשלב תאורה פנימית בתוך תיקיה האישיים, ולפני שנתיים החלה בתהליך עיצוב וייצור תיקים עם מערכת תאורה פנימית. בתיקים נמצא מעגל חשמלי סגור ופשוט שמקורו בבטריה וסופו בנורה.

כשהתיק נפתח – האור נדלק וכשהתיק נסגר - האור כבה. התיקים של גורן עשויים ממאה אחוז עור בצבעוניות לא סטנדרטית ובעיצוב מחוכם למדי. בזכות רצועת עור ניתן לסגור ולנשוא את התיק במספר וריאציות שונות, וכך לשנות את פניו מפריט יומיומי לפריט ערב אקסלוסיבי וכן הלאה.

ברקורד הדוגמנות של גורן קמפיינים למיקה בשן, הגרה, מיס לגוט ועוד מיני כתבות אופנה, וכיום היא גם מדגמנת את תיקיה. "תמיד הציעו לי לדגמן", מסבירה גורן, "אבל תמיד הייתי עסוקה בתחום עיצוב חלונות הראווה. כבר שבע שנים אני מעצבת את חלונות הראווה של קרייזי ליין ועושה עוד הרבה פרוייקטים ואירועי אופנה שונים. רק לפני שנה וחצי התחלתי קצת לדגמן."

הרעיון הגיע מצורך

- מה הקשר בין דוגמנות לאמנות?

"אין שום קשר בינהם. דוגמנות זה כסף קל נטו ואמנות זה בנשמה."

- מתי נכנסו התיקים המוארים למשוואה?

"אני מאוד אוהבת אופנה בכלל ותיקים בפרט אבל לא חשבתי שאעשה תיקים לפרנסתי. הרעיון לתיקים הגיע מצורך מסויים. רציתי למצוא בתיק פריטים בקלות, אז הרכבתי לתיקים שלי תאורה פנימית. עם הזמן קיבלתי פידבקים מנשים שהתלהבו מהרעיון ובו בזמן שמתי לב להתנהלות של נשים לידי שלא מוצאות כלום בתיק. אני עובדת על התיקים כבר קרוב לשנתיים ורק לאחרונה הוצאתי אותם לחנויות."

- אז אפשר לקרוא לך מולטי טאלנט?

"אני ממש לא עושה עניין ולא עסוקה באיך שזה נשמע או נראה. אני לא מתעסקת בכותרת אלא בעניין עצמו."

מחירים: 800- 1400 ש"ח

ניתן להשיג ב: מסריק 17, ת"א; בחנות המעצבת שרה בראון בדיזינגוף 162 ת"א, או אצל גורן בטלפון 052-3434243

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully