וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברטו קוואלי בתל אביב: "שמלה יכולה לשנות חיים"

22.11.2011 / 8:32

אורח הכבוד של שבוע האופנה של תל אביב מספר בריאיון לוואלה! אופנה מה דעתו על בר רפאלי, מה יגרום לו לשתף פעולה שוב עם H&M ועל מה הוא מצטער במה שאמר על האופנה האיטלקית

בבוקר חורפי בהיר, זרחו בשמי תל אביב לא רק שמש בהירה של אחר ימי סערה, אלא גם כוכב על איטלקי אמיתי. רוברט קוואלי, ממעצבי האופנה המרכזיים והחשובים של איטליה, התארח ביומו הראשון של שבוע האופנה של תל אביב שנפתח אתמול (ראשון) במתחם התחנה בעיר, וגרם לבאי הארוע להרגיש "על המפה". קוואלי, ש-71 שנותיו כלל לא ניכרות עליו, שימח את מארחיו באדיבות וסימפטיה ים תיכונית. הוא חייכני, נגיש, חם וכן, מצטלם עם מעריצים ללא היסוס, מחבק מכרים ומנשק ידי נשים, בעיקר של אלו המסוגננות.

לראיון שנערך עמו בסוויטה רחבה, במלון על חוף ימה של תל אביב הוא מגיע בגי'נס, חולצה שחורה וצעיף תואם. מודע לאימג' המוכר והפופולרי שלו, בשום רגע הוא לא נפרד ממשקפי השמש שלו, אך למרות העדשות הכהות, קשה שלא להבחין בעיניו המחייכות תדיר. הוא ענה ב"לא" מוחלט וצחוק מתגלגל לשאלה האם פחד להגיע לבקר בישראל. מי שעומד בראש בית אופנת על ומלביש כוכבות הוליוודיות לטקסי שטיח אדום מתגלה כדוד חביב נטול כל פוזת "אני-מעצב-על-מפורסם". יש מקום להניח שהפרסונה החמה-ים תיכונית שלו לא הזיקה, ואף סייעה לו במהלך השנים להגיע למקום בו הוא נמצא היום. גלאם רוק, הדפסי חיות, ססגוניות סקסית וצבעוניות פראית שהיו לסימני ההיכר שלו, ביססו את המוניטין שלו, אבל אין ספק שג'ניפר לופז, קת'רין ז'יטה ג'ונס, ויקטוריה בקהאם, בר רפאלי וקליינטיות מפורסמות אחרות שזכו להכיר אותו אישית, שמחו ללבוש את בגדי קוואלי האיש ולא רק את המותג הנוצץ.

הוא נהנה לדבר בהרחבה על פילוסופיית האופנה שלו ועל חוויותיו מנסיעות וביקורים בעולם, אך מסרב לענות על שאלות בענייני פוליטיקה או כלכלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוברטו קוואלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמדת והרעת בתום תצוגת שי שלום הבוקר, נראה שאהבת את מה שראית.

"נכון, ובמיוחד אהבתי את החלק השני של הפריטים השחורים, הוא היה טוב יותר. לבן הוא צבע קשה לעבודה. שחור אהוב עלי. הוא מתאים לכל גוף. זה היה יפה ואהבתי את מה שהוא עשה".

השווית פעם את עולם האופנה האיטלקי למאפיה האיטלקית, למה בדיוק התכוונת?

"לא מאמין שהמילה הזאת יצאה מפי. אנחנו אופנת יוקרה היום. אופנה היא פלנטה נפלאה, אבל כשהתחלתי בשנות ה-70, לא היה מקום לצעירים על הפלנטה הזאת, רק לוותיקים. זה היה עולם סגור. גם לדוגמניות היה קשה. לא היה מספיק להיות יפה, היה צריך עוד משהו חוץ מזה. מאפיה זה לא. אני מצטער, תשכחו את זה".

רוברטו קוואלי. נמרוד סונדרס
"האישה של קוואלי חזקה". תצוגת אביב/קיץ 2012 של קוואלי בשבוע האופנה של תל אביב/נמרוד סונדרס

מה מגדיר את האישה של קוואלי?

"היא אישה מיוחדת, יש לה פרסונה ייחודית. היא חזקה, בולטת בשונותה ואוהבת אותי. שמלה אחת יכולה לשנות חיים, והיא יודעת זאת. שמלה אחת ברגע הנכון. אם את מדוכאת, אם את לא יודעת אם את עם החבר שלך או לא, היא נותנת לך את האנרגיה לשנות את חייך".

מה מחזיר אותך לביקורים פה ומה דעתך על סגנון האישה הישראלית?

"קשריי עם אנשי אופנה ישראלים התבססו על שיתוף פעולה קריאטיבי. סגנון האישה הישראלית פשוט. זה מה שאני אוהב בישראל, את הפשטות וגם את זה שאני יכול ללכת ברחוב מבלי להיות מזוהה. אני לא יהודי, אבל אני לא מאמין בדת אחת, אני מאמין באלוהים אחד ולכולנו יש אלוהים אחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוואלי ורעייתו מזה 31 שנים, אווה, בתום תצוגת המעצב בשבוע האופנה של תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיימת דוגמנית שהיא מוזה עבורך?

"לא, אין אף אחת מיוחדת ואין לי מוזה".

עבדת עם בר רפאלי, איזו מן בחורה היא?

"וואו, בר רפאלי יפיפייה. אבל אני מפריד בין הגבר שאני לבין המעצב שאני, בין הנשים שאני אוהב, לבין הנשים שאני אוהב להלביש. בניגוד למעצבים רבים, אני לא גיי. זה משהו אחר, באמת".

שיתפת בעבר פעולה עם H&M, יש סיכוי שתעשה זאת שוב?

"אז הם בכלל לא שילמו לי. זה היה נחמד ונהניתי לעשות זאת. הקולקציה נמכרה תוך 45 דקות ושמחתי לראות את תגובת הקהל. אבל היום, בכנות, אם אני אעשה זאת שוב, זה יהיה רק עבור הכסף".

מה דעתך על חברות ביגוד המוניות שנוהגות להעתיק ממעצבי על?

"זארה, זארה, זארה, זו המציאות היום. אבל אם זה זארה, לא ממש אכפת לי. אם זה מעצב אחר שמעתיק, אז כן, זה מרגיז אותי, אבל מה אני כבר יכול לעשות? קרה ש'בלומארין' ייצרו בייבי דול שלחלוטין הועתק ממני והיה קשה להבדיל מה שלי ומה שלהם. זה היה מגוחך. אם אני עושה משהו שמעצב אחר עשה, זה במקרה".

תצוגת האופנה של קוואלי בתל אביב

שבוע האופנה בתל אביב: כל הדיווחים מהשטח

בר רפאלי עם לוגו פייסבוק. Pascal Le Segretain, GettyImages
"בר רפאלי יפיפייה. אבל אני מפריד בין הנשים שאני אוהב, לבין הנשים שאני אוהב להלביש". בר רפאלי לובשת קוואלי בפסטיבל קאן ביוני השנה/GettyImages, Pascal Le Segretain

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully