וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעמה בצלאל לא משתגעת: קולקציית קיץ 2012

אדר ריכטר

9.5.2012 / 13:34

למרות כל מה שחושבים עליה, נעמה בצלאל לא צופה במד-מן. במקום זאת, היא מנסה להבין איך היא עוד יכולה לחדש, מבלי להבריח את הלקוחות שרוצות עוד מאותה השמלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם מרתה הקלאסי במראה המרוענן של קיץ 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שנעמה בצלאל ובטי דרייפר חולקות תפאורת חיים דומה, הן מעולם לא נפגשו. למרבה ההפתעה בצלאל מעולם לא צפתה ב'מד-מן', גם אחרי שההפקה של ארץ נהדרת שאלה ממנה בגדים למערכון על הסדרה, ששודר בנובמבר שנה שעברה. פשוט אין לה יותר מדי זמן לטלוויזיה.

ואולי גם אם היא הייתה מצליחה לקחת חלק בעולם הגברים של שדרות מדיסון, היא דווקא לא הייתה אוהבת את מה שהייתה רואה. אסתטיקת הרטרו של מד-מן גובלת במשהו פנטסטי, מלאכותי מדי, שבא להדגיש את העובדה שמתחת לבגדים לא הכל שקט. אבל בצלאל מצליחה לעשות את ההפך. היא מצליחה לדבר בשפה של שנות ה-50 וה-60 מבלי לעצב תחפושות של אותן התקופות, אלא ליצור בגדים שמתכתבים עם העולם העכשווי, ואפילו עם טרנדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצליחה לשלב טרנדים על שנות ה-60. נעמה בצלאל לקיץ 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדיין, אם סוקרים את סביבת החיים של בצלאל, מגלים שהיא חיה במנהרת זמן. גם בביתה הפרטי וגם בסטודיו העיצוב שלה, הממוקם בגבעתיים, עיצוב הפנים לקוח משנות ה-50 באופן מוחלט.

החלל הגדול, בו ממוקמים משרדי החברה ובו מתוכננים, נגזרים ונתפרים הדגמים הראשונים בקולקציה, נראה מתוקתק ומסודר, דומה יותר לבית משנותיה הראשונות של המדינה, ונראה פחות כמו סביבה יצרנית. המקום מעוצב בקפידה, ולא תמצאו כאן גלילי בד בעירבוביה או מחסנים מוזנחים. גם התופרות יושבות על כיסאות המעוצבים בסגנון רטרו. כמו בבגדיה, בצלאל לא מתפשרת, ומשקיעה בפרטים הקטנים גם במפעל. המטבח לעובדים נראה כמו מטבח תל אביבי של שנות ה-50 וחדר הישיבות נראה כמו הסלון של דודה לוציה ברמת גן של אותה התקופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגש על הפרט הקטן. נעמה בצלאל לקיץ 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש קונפליקט בין לרגש את עצמך ועדיין לספק את הלקוחות"

ואולי זה מזל שבצלאל (47) טוטאלית כל כך במסירות שלה לחיים של פעם. בעיקר משום שנראה שכל כוונה להעניק פן אישי לאסתטיקה הזו, מתבטאת בסופו של דבר בבגדים.

למרות שהיא יודעת שהבגדים שלה עשויים להיראות מונוטונים, עוד מאותו דבר, היא מנסה שלא לשעמם את עצמה ואת הלקוחות. "אופנה היא תחום שצריך לחדש בו כל הזמן", היא אומרת בפגישה שנערכה עמה בסטודיו, "אבל יש קונפליקט בין לרגש את עצמך ועדיין לספק את הלקוחות שמחפשות נעמה בצלאל. הן מגיעות לחנות כדי למצוא את הסגנון המובהק שלי, ואם אין שם את הדגמים הידועים, הן מופתעות", היא מסבירה.

למעשה בצלאל מתמודדת עם קושי המוכר כמעט לכל מעצב בעולם - איך להביא אל הבגד את היצירה שלך כמעצב, אבל עדיין לספק את הלקוחות שלך. לכן בכל עונה יוצאים כ-60-70 דגמים חדשים לגמרי, במקביל לדגמים הקלאסיים שמתחדשים מדי עונה, בצבעים ובטקסטורות, כמו למשל שמלות בגזרות A, שהעונה נוספה להן חגורה בצבע תואם, או שמלת 'מרתה' שמגיעה במפתח V או מחשוף סירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגאות הפתיעה את צוות ההפקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דווקא בגלל הסביבה המוכרת המקיפה אותה, החליטה בצלאל לצלם את קטלוג הקיץ בחוף הים. הוויז'ן לצילומים היה ג'ינג'יות בריטיות על החוף של ברייטון, שתורגם בהצלחה לחופה של תל אביב. שם הפתיעו אותה הגלים - במקום חול ים רך, קיבלה הגאות את פני צוות ההפקה. שלוש הדוגמניות האדמוניות נאלצו לקפץ מעל הגלים כדי לא להירטב, מה שהוסיף קלילות לצילומים ויצר קטלוג יפה.

הצילומים המשוחררים של איתן טל מוציאים את הבגדים של בצלאל מגידרם - ואכן לאורך השנים הקפידו השניים שלא לצלם את השמלות על רקע צפוי של מטבח אמריקאי משנות ה-50 עם פשטידה ביד וחיוך פלסטיק. דווקא כתב ידה של המעצבת, המשדר איפוק, התלבש היטב על הדבר הכי משוחרר בעולם: נמשים פרועים ושמלות על רקע גלים חצופים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמשים חצופים ושמחת חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקולקציה מותאמת למזג האוויר ולמצב הרוח ולכן היא נכנסת אל החנויות בהדרגה. את העונה פתחו דגמים בצבעים שקטים של שחור-אפור-לבן וורדרד מעושן, כשאחריהם נכנסה קבוצת הכחול-תכלת-לבן ואדום. בימים אלה מגיעים לחנויות גווני הקיץ, טורקיז, כתום, קורל וירוק אמרלד ובהמשך העונה צפויים להיראות פריטים פרחוניים עם הדפסים.

בין הפריטים המומלצים: שמלות המורכבות משילוב של חולצה וחצאית ("שחייבים למדוד כדי להתרשם"); חולצות ויסקוזה נשפכות, השונות מאוד מבד הדריל-סאטן (ממנו עשויים פריטים רבים של בצלאל) האורז את הגוף, אך העבה מעט; חולצת שיפון עם פליסה בשרוולים וחולצות תחרה בשחור או לבן עם צווארון קרושה, שלצער כולם נותרו מחוץ לתמונות הקטלוג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוף ברייטון בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדי עונה, מנסה בצלאל לטמון הפתעה בקולקציה. בעונה הקודמת זה היה ליין לנז'רי קטן, הפעם אוסף חולצת טי מודפסות ובחורף הבא יושם דגש על קרדיגנים ייחודים. לא כל הטישרטים מומלצות, בעיקר לא אלה עם הדפסים פשטניים של איורי נשים. עוד אפשר לוותר בקולקציה על ליין המלחים, שאינו כולל פריטים יוצאי דופן, וכולל חולצות כותנה עם שרוול תפוח בשילוב כפתורים בצורת עוגן.

המחירים של בצלאל, כרגיל, לא נמוכים, אבל תמורת המחיר תקבלו קפדנות בלתי רגילה, ואת העובדה הלא פחות חשובה שהם תוצרת הארץ, ללא ניצול ציני של המערב את המזרח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהמומלצים: שמלה המורכבת מחולצה וחצאית, שחייבים למדוד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולצה מתוך קולקציית חולצות הטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טווח מחירים:
שמלות 650-800; חולצות 195-400 שקלים; מכנסיים 300-450 שקלים; חצאיות 300-550 שקלים; תיקים 249-199 שקלים


נעמה בצלאל. דיזנגוף 212 , תל אביב; שנקין 40, תל אביב; מתחם התחנה, נווה צדק , תל אביב; קינג ג'ורג' 26 , ירושלים; גלריית מעצבים, קניון מלחה, קומה ג', ירושלים; הרצל 204, רחובות; גלריית מעצבים, קיריון; גלריית מעצבים, קניון רננים, רעננה; גלריית מעצבים; טיילת שלמה המלך, אילת; חנות המפעל, תפוצות ישראל 6ב', גבעתיים; חנות עודפים, דיזנגוף 234, תל אביב; חנות עודפים, קינג ג'ורג' 27 , ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully