וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלכו על שקוף

דנה דרבינסקי-טיקולסקר ורותם רוזנטל

28.6.2006 / 12:30

פרטים בלעדיים על הגלביות המסוגננות לחינה שהזמינו לינור ושאראס, מארצי יפרח + צילום של התופרת שנקרעה על הגימורים

במקרה, בביקור אקראי בסטודיו של המעצבת הצעירה טלי רוקני בנחלת בנימין בתל אביב, שמענו שמגלגלים בצד, ליד מכונות התפירה את שמותיהם של לינור ושאראס. "לפה?" הרימה מישהי את הקול, "נראה לך שהם יבוא למדוד פה?"

הסתכלנו מסביב. הסטודיו באמת נראה כמו בית מלאכה פרקטי שבאים לעבוד בו ולא לבלות. אמנם הבניין ציורי והמרצפות מצוירות אבל זה בכל זאת לא סוג הזוהר שהולם את מעמדם של מיס יוניברס לשעבר והליטאי המגודל שלה.

קצת הופתענו מהקישור בין הזוג הבוהק למעצבת הצעירה אבל אז התברר שהאס הסודי של המקום נמצא בחדר האחורי – אורה רוקני (53), אמה של המעצבת, תופרת חייתית ותדמיתנית-על שטובי המעצבים והמתוחכמים שבין הסטודנטים לאופנה נעזרים בה.

וכך התברר שאת שמלות החתונה של לינור עושה אולי פנינה טורנה אבל מלאכת יצירת הגלביות של לינור ושאראס לאירוע החינה הופקדה בידי ארצי יפרח, סטייליסט מוכשר ומעצב אופנה, שמצטיין יותר בעיצוב ולא תופר בעצמו. הוא זה שהכניס לתמונה את רוקני האם, הנמרצת.

לינור נסעה וחזרה

הגלביות שעיצב יפרח לזוג לבנות ומעוטרות בטקסטורה של חוטי לורקס כסופים. זו של לינור שקופה יותר מזו של שאראס. וחבל. ללינור יש עיטורים לאורך כל הבד ולשאראס יש מעט עיטורים, שתואמים לשלה ומקיפים את המחשוף. היינו מצלמים אותן אבל הן כבר עזבו את הסטודיו והגיעו ליעדן המבוצר.

"ארצי, כמו הרבה לקוחות אחרים שלי, מגיע אליי, מראה לי את התמונה של הבגד שהוא רוצה ליצור או מסביר לי מה הוא צריך ומה המידה ואני יוצרת אותו עבורו", אורה רוקני מספרת, "העבודה על הגלביות לחינה של לינור ושאראס לא היתה מורכבת במיוחד. גם ככה שום דבר לא מלחיץ אותי או נראה לי מסובך מדי, אני לוקחת בקלות כל בקשה שמגיעה אליי, בעיקר כי יש לי ניסיון של שנים ואני מאוד אוהבת את מה שאני עושה. התהליך לקח זמן, כי לינור נסעה וחזרה ושאראס לא היה כאן בכלל. את המדידות שלו עשינו על הבן שלי, יריב, שמשחק כדורסל בבני השרון".

ועכשיו קצת למתעניינים בתפירה

רוקני היא ילידת איראן, שעלתה ארצה לפני למעלה מ-30 שנה עם בעלה ובתה, שהיתה אז בת שנה. בארץ היא ילדה עוד שני בנים, למדה לימודי תדמיתנות בערבים בשנקר ובימים עבדה במתפרה.

"אמא שלי תמיד מספרת איך בתור ילדה כבר הייתי מציירת בגדים על הקירות", היא נזכרת, "אני מאוהבת בתחום הזה מאז שאני זוכרת את עצמי. באיראן, למדתי אופנה במשך ארבע שנים ותמיד הייתי המצטיינת. רצו לשלוח אותי להמשיך ללמוד בז'נבה אבל בעלי כבר רצה לעלות ארצה כי הוא לא כל כך מצא את עצמו באיראן ומאז אנחנו כאן".

לפני 20 שנה היא התמקמה ברחוב רמב"ם בתל אביב ופתחה בו מתפרה. "עשיתי את זה במשך שש שנים, עד שנמאס לי. רציתי להפסיק לתפור כמויות גדולות ולהתמקד יותר בתדמיתנות". לפני שש שנים עברה לחלל אחר בנחלת בנימין ולפני כשנה וחצי הצטרפה אליה גם בתה. היום שתיהן עובדות שם יחד, כשאורה תופרת לטלי את כל אבות הטיפוס לקולקציות שלה ומקבלת במקביל לקוחות שרוצות תיקונים או לתפור בגדים.

גם הנכדה, אודיה בת ה-13, מסתובבת בסטודיו ועוזרת לאמא שלה עם לקוחות. "אני עובדת היום בדיוק באותו קצב שבו עבדתי גם לפני שלושים שנה", אומרת אורה, "אם לא אוהבים את התחום הזה אי אפשר להחזיק בו מעמד, כי הוא דורש גם המון סבלנות לאנשים. אלה חיים שהורסים את העיניים, אבל לא הייתי יכולה לעשות שום דבר אחר".

את שורדת כבר שנים בתחום. מה הסוד שלך?
"חוזרים אליי שוב ושוב כי אני מקפידה על איכות הגימור, זה הדבר הכי חשוב שהרבה בעלי מקצוע לא תמיד זוכרים. מי שיודע לעבוד טוב בתחום הזה לא הולך לאיבוד ותמיד יש לו עבודה. רוב הגימורים הטובים שאני רואה בבגדים מגיעים דווקא מחו"ל, מלקוחות שמגיעות לכאן עם בגדים של קוואלי או של דה לה רנטה.

"בארץ העבודה פחות טובה, אני לא אוהבת את התפרים החיצוניים שרואים כאן או את המראה הלא גמור. יש גם בארץ בעלי ניסיון שלא חושבים עד הסוף על כל השיטות הנכונות לבניית הבגד. בסופו של דבר, צריך למצוא את השיטה הכי קלה שתיצור את האיכות הכי גבוהה".

איך מזהים בחנות בגד עם תפירה איכותית?
"קודם כל, כדאי להפוך את הבגד ולראות אם התפירה מבפנים נראית טוב. אם מדובר נגיד, בשמלה, כדאי למדוד אותה ולשים לב אם הבד לא נמתח יותר מדי ואם לא נוצרים כיווצים בבד שלא אמורים להיות שם באזור הירכיים".

נחלת בנימין 25, תל אביב, 03-5167055
מחירים: תיקונים מתחילים ב-25 ש"ח ושמלות כלה מתחילה ב-2,500 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully