וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטיאן לקרואה סוגר את העסק

ליה פן

3.12.2009 / 11:11

מעצב העל לא יעצב יותר שמלות הוט קוטור ובגדי פרטה א-פורטה, בשל חובות עצומים שהביאו אותו לפשיטת רגל

בית משפט צרפתי אישר לפני כיומיים את תוכנית פשיטת הרגל של בית האופנה של כריסטיאן לקרואה, במסגרתה יפוטרו רוב העובדים ומרבית פעילויות העסק יופסקו. לאחר 22 שנים והיעדרות משבוע האופנה האחרון שנערך בפריז בחודש אוקטובר, נכנע בית האופנה למציאות הכלכלית הקודרת. יצור אופנת ההוט קוטור וקו הפרטה א-פורטה ייפסק, זאת לאחר שלא נמצאו משקיעים שיצילו את המותג.

לפי החלטת בית המשפט שהתקבלה ביום שלישי, מתוך 100 עובדי החברה יוותרו 11 בלבד, שינהלו את מה שנותר מבית העסק: ליין בגדי הגברים, שמלות כלה ובשמים. הקשיים הפיננסיים של לקרואה אינם דבר חדש. למרות שנחשב לאחד ממעצבי העל המשפיעים על עולם האופנה, הוא מעולם לא הצליח לגמור את השנה ברווח. עיצוביו התיאטרליים התקבלו באהבה על ידי כוכבות הוליוודיות, אבל למרות הכל, כסף לא היה שם. לא פעם הוא ספג ביקורות על כך שאינו מחובר לנשים אמיתיות – כאלה שהולכות לעבודה בבוקר ולא מטיילות בין נשפים כאילו היו מארי אנטואנט או פריס הילטון.

את קו הקוטור שלו הקים ב-1987 יחד עם יו"ר תאגיד האופנה החזק בעולם LVMH, ברנרד ארנו, אך לפני ארבע שנים, גם ארנו התייאש ומכר את המותג לתאגיד אמריקאי בשם "פאליק גרופ". התוכנית הייתה לבטל את המותגים להפצה ולקנות בחזרה זיכיונות רבים ככל האפשר, במאמץ לתמוך במעמדו של לקרואה כמעצב אופנת עילית – אך התוכנית לא הניבה רווחים מידיים, דבר שגרם לפאליק לפרוש גם מהמשחק ב-2008, לאחר הבית האופנה רשם הפסדים של 10 מיליון יורו באותו שנה.

חובות של 18 מיליון יורו

בשנות ה-90 הקים לקרואה שני מותגים זולים בשם "בזאר" ו"ג'ינס", שפנו לקהל הרחב, אך העדפתו הברורה למוגזם והדקדנטי על פני הפשוט והנקי, מנעה ממנו להשקיע את כל מרצו באפיקים "נחותים" מסוג הזה. הוא העדיף להתמקד בשמלות הוויקטוריאניות, הדפסי הפרחים, המחוכים והקרינולינות.

"אנשי עסקים ואנשי שיווק רחוקים מאוד מאמנים ומאנשים יצירתיים", אמר לקרואה בראיון שהעניק לניו יורק מגזין בספטמבר האחרון. "מר ארנו היה בעל המאה, אבל אולי לא היתה כימיה. ואולי זה עניין של אלכימיה, להיות מתואמים - באותו הקצב, עם אותה המטרה".

לקרואה עצמו אומר שהוא חייב יותר ממיליון יורו לנושים. הזמנות רבות מקולקציית הסתיו של קו האופנה לייצור תעשייתי לא התבצעו מפני שבית האופנה שקע בחובות עצומים לספקים שלו, אותם העריך לקרואה ב-18 מיליון יורו. בראיון לניו יורק מגזין, הוסיף לקרואה כי מי שעומד בראש מעייניו אלה התופרות "בעלות ידי הזהב", שיאבדו את עבודתן בבית האופנה שלו. "כל מי שעובדות כאן, עם הקסם הזה באצבעות שלהן, נוסעות במטרו הלוך ושוב במשך שעות. ייתכן שהבעלים שלהן מובטלים, או שהילדים שלהן בעייתיים, הן לא במעמד הכי יפה בסולם החברתי הצרפתי. אבל יש להן את זה. יש להן זהב באצבעות, ואני רוצה להציל אותן ראשונות. מפני שזהו הלב, את יודעת". התופרות ולקרואה עצמו, ייאלצו כעת למצוא לעצמם בית אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully