וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לי קופר סוגרת את סניפיה בישראל

לירוי שופן

14.11.2010 / 20:05

חברת האופנה הבריטית לי קופר הודיעה כי היא סוגרת את 36 סניפיה בישראל. הקולקציה הנוכחית צפויה להיות האחרונה

חברת הג'ינס לי קופר סוגרת את 36 סניפיה בישראל לאחר שהתקשתה לשקם את עצמה לאחר המשבר הכלכלי. כפועל יוצא מכך, כ-350 עובדי החברה יפוטרו. הזיכיון ללי קופר היה מצוי בידיה של חברת קונספט שיווק, ובימי הפריחה של המותג, בתחילת שנות האלפיים, הוא מנה 48 סניפים בארץ ועוד מעל ל-70 סניפים בחו"ל, ובעיקר במזרח אירופה.

על אף שלי קופר היא חברה בריטית המתמחה בדנים ומשווקת את תוצרתה בכל העולם, לי קופר בישראל עיצבו את הבגדים הנמכרים ברשת בסטודיו עיצוב מקומי, שבראשו עמדו מעצבים ישראלים. הייצור, לעומת זאת, נעשה בחו"ל, בין היתר במזרח הרחוק. העובדה כי פעלו תחת זיכיון, ולא נאלצו למכור פריטים המיועדים לשוק זר, סייעה להתאמת הסגנון האופנתי המצוי ברשת לטעם הצרכנים בישראל. בעוד שחברת האם נודעה בטעמה השמרני, לי קופר בישראל ייצגה בתחילת דרכה את חזית מגמות האופנה, והייתה חלק בלתי נפרד ממהפכת המכנסיים הנמוכים ששלטה בישראל בעשור הקודם.

אולם בנקודה מסוימת, ולאחר עזיבתו של המעצב קובי גואטה בשנת 2005, התחרות בשוק הג'ינס הפכה למעיקה עבור לי קופר. חברות מקומיות כקסטרו החלו משכללות את קולקציות הדנים שלהן, ומנגד, רשתות זרות הציעו עיצובים דומים במחירים נמוכים יותר. ניסיונות למתג את לי קופר גבוה יותר בשוק האופנה, על ידי גרסאות 'זהב' לדגמים מתוך הקולקציה, בשאיפה להתחרות בדיזל ואחרות, לא צלחו. כתגובה, ניסתה החברה להרחיב את קולקציית הנון-דנים שלה, להכניס מותגי הנעלה לחנויות ואף למתג את עצמה מחדש לפני כשנה וחצי, אולם היא ספגה ביקורות על סגנון אופנתי לא רלוונטי.

קולקציית החורף הנוכחית, צפויה להיות הקולקציה האחרונה. על פי הדיווחים, קולקציית קיץ 2011 לא הועברה לייצור.

  • עוד באותו נושא:
  • לי קופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully