וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המותג רוס אובטה נסגר

לירוי שופן

17.8.2011 / 10:19

מותג האופנה המוערך רוס אובטה, שהוקם לפני כשש שנים ונמכר גם בחו"ל, יסגור עד חודש ספטמבר את פעילותו. "המצב הכלכלי אינו מאפשר"

מותג האופנה הישראלי רוס אובטה, אותו הובילו צמד המעצבות האחיות עינב והדס צוקר, הודיע הבוקר (רביעי) על סגירת סניפיו והפסקת פעילותו. למותג, שהוקם בשנת 2005 ומכר את עיצוביו ביפן וארצות הברית, שלוש חנויות בישראל – שתיים בתל אביב ואחת ברמת השרון. אלו יסגרו בחודש ספטמבר הקרוב.

רוס אובטה נחשב תקופה ארוכה לאחד ממותגי האופנה המוערכים בישראל בקרב חובבות האופנה, בזכות העובדה שהצליב בין איכויות עיצוב לייצור מוקפד באופן יחסי והתמקם על נישה כמעט נעלמת בארץ – אופנה אורבנית, עכשווית, המיוצרת בחו"ל ובעלת כתב יד מובחן, המוגשת בקונספט של רשת קטנה. זו הייתה אחת האלטרנטיבות הצעירות היחידות לאופנת הרשתות צמאת הטרנדים מחד, ולמעצבי שוליים מצד שני. טווח המחיר נחשב בינוני, אמנם יקר יותר מהממוצע, אך נמוך משמעותית ממעצבים אירופאים.

מבין המאפיינים הבולטים של רוס אובטה ניתן לציין את משחק הפרופורציות התמידי ואת הטון האנדרוגיני, שהכתיב חלקים עליוניים בגזרת אוברסייז, עם חיבה יתרה לצללית שנות ה-80, ושימוש בהדפסים ייחודיים, שפותחו בסטודיו לעיצוב, ומצאו עצמם על שמלות משי בעלות כפתרה א-סימטרית או חולצות קופסא.

כחלק מהניסיון להציע לקהל אופנה לבישה יותר, פותח שם עם הזמן קו בעל מאפיינים בסיסיים ונגישים המכונה RHO. הוא כלל שורה של פריטים קלים ונתמך על ידי מכנסי ג'ינס שלרוב הוגשו בגזרה צרה וצבעים כהים.

במבט לאחור אולי היה אפשר לזהות את סימני הקושי. בקולקציה האחרונה, קיץ 2011, אמנם נשמר רף הגימור, אולם חלק ממבקרי האופנה מצאו כי נעשתה שם חזרה על רעיונות מתוקף ניסיון לקדם פריטים שהוכיחו את עצמם פופולריים.

בראשית דרכו של המותג חברו האחיות צוקר אל קונספט שיווק, קבוצה שהחזיקה בעבר את הזיכיון הישראלי ללי קופר. לפני כשנה וחצי נמכר המותג לאשת העסקים כרמל רפאלי. בהודעה לתקשורת ציינו האחיות צוקר כי המצב הכלכלי הוא הסיבה העיקרית לסגירה. "בצער רב אנו סוגרות לעתה את פעילותנו במותג RHUS OVATA. החלנו את דרכנו לפני 6 שנים עם חזון גדול, אהבה ליצירה ולעשייה האופנתית, באמונה שלמה בכל אשר בחרנו ועיצבנו. לאורך כל הדרך, מעולם לא ויתרנו על הערכים שלנו וכך גם יהיה בעתיד. זכינו לאהבה והערכה רבה מלקוחותינו אותן אנו מוקירות ביותר. כיום המצב הכלכלי בארץ ובעולם אינו מאפשר לחברה קטנה עם איכויות ייצור בלתי מתפשרות לשרוד ואנו מצרות על כך. אנו נשוב בעתיד כי היצירה והאופנה היא חלק בלתי נפרד מאיתנו. ועל כך אין לנו ספק. אנו נפרדות מלקוחותינו באופטימיות כי עוד יהיו ימים של יצירה תוך שמירה ללא ויתורים על כתב היד ועל רמת מוצר גבוהה ומודות לקהל לקוחותינו שפרגן, אהב והיה שם לאורך כל הדרך. מבטיחות שנחזור בשעה טובה יותר".

המשמעות העצובה של סגירת המותג רוס אובטה

בואו להפרד מרוס אבוטה בעמוד הפייסבוק שלנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully