וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסון מרטין מרגי'אלה חוברים אל H&M

11.6.2012 / 16:52

הענקית השוודית פונה לצד האוונגרדי של האופנה - שיתוף הפעולה הבא של מותג ההמונים יהיה עם בית האופנה מיסון מרטין מרג’יאלה, הידוע בסגנון מתקדם וחדשני

לאחר ששמועות על כך נפוצו ברשת אמש, הבוקר (שלישי) הודיעה רשת H&M כי שיתוף הפעולה הבא שלה יהיה עם בית האופנה מיסון מרטין מרג'יאלה, שנוסד בשנות ה-80 על ידי הבלגי מרטין מרג'יאלה.

קולקציית הקפסולה עם מרג'יאלה תגיע לכ-230 חנויות H&M ב-15 בנובמבר, ומהווה תוספת משמעותית ויוצאת דופן למסורת שיתופי הפעולה של הרשת השבדית, שהחלה בשנת 2004 עם קרל לגרפלד. ניכר שבצעד זה H&M פונים לצד האפל והמורכב של שוחרי האופנה. בעבר, בחירות המותג היו פופולריות יותר, וכללו שמות נוצצים כסטלה מקרתני, רוברטו קוואלי, מארני, מת'יו ווילאמסון, קום דה גארסון, ג'ימי צ'ו, ואפילו פיגורות כמו עורכת האופנה והסטייליסטית אנה דלו רוסו.

פרזנטציית סתיו 2011 מייסון מרטין מרג'יאלה בניו יורק. Ben Gabbe, GettyImages
למרות עזיבת המייסד, בית האופנה ממשיך לשמור על רוח החדשנות. דגם מקולקציית סתיו 2011 של מיסון מרטין מרג'יאלה/GettyImages, Ben Gabbe

בית האופנה מייסון מרטין מרג'יאלה קרוי על שם מייסדו, מעצב האופנה הבלגי מרטין מרג'יאלה, בוגר האקדמיה המלכותית של אנטוורפן לאמנויות. לפני השקת קולקציית בכורה על שמו ב-1989, עבד מספר שנים כמעצב פרילנסר וכחבר הצוות היצירתי בבית האופנה של ז'אן פול גוטייה בפריז. בנוסף, בין השנים 1997-2003 היה המנהל האמנותי של בית הרמס.

במהלך שנות השמונים והתשעים, מרגי'אלה נודע בנטייה מרדנית-אקסצנטרית כנגד אופנת העל של אותו הזמן. זו התבטאה בדגמי אוברסייז ובעיצובים מפורקים שלעיתים נתפסו כחסרי פרופורציות והוצגו עם בטנות פרומות ומכפלות גלויות שנתפרו מבחוץ.

רעיון הדה-קונסטרוקציה היה בבסיס עבודתו; לפעמים, דגמי הקוטור שלו כללו אובייקטים כמו פאות ישנות או צעיפי קנבס ומשי. במשך כל הקריירה שלו הוא שמר על פרופיל נמוך, וכתוצאה מכך חזותו נותרה מסתורית ופניו לא מוכרות, גם לא בקרב גורמים בתעשייה. בתצוגות ,אגב, הוא נשאר תמיד מאחורי הקלעים, וכל קשריו עם התקשורת מתנהלים באמצעות פקס.

בית מרטין מרג'יאלה נרכש ב-2002 על ידי רנצו רוסו, בעלי מותג הג'ינס דיזל. באוקטובר 2009, לאחר תקופת של "לא פה ולא שם", כפי שתיאר זאת דובר רשמי מטעם בית האופנה, מרג'יאלה עצמו עזב רשמית את בית האופנה שייסד. את מקומו תפס צוות עיצוב אנונימי. בית האופנה ממשיך לפעול מאז בהצלחה ברוח השומרת במידה מסוימת, אם כי לא באופן מוחלט, על סגנונו יוצא הדופן של המייסד.

(תאריך עדכון אחרון: 12 ביוני, 10:06)

מרטין מרג'יאלה – חורף 2010 בשבוע האופנה בפריז. Francois Mori, AP
חורף 2010 של מרג'יאלה/AP, Francois Mori

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully