וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטים חדשים על שיתוף הפעולה בין מיסון מרטין מרג'יאלה ו-H&M

לירוי שופן

9.9.2012 / 21:07

שיתוף הפעולה בין מיסון מרטין מרג'יאלה ו-H&M מסתמן כרדיקלי יותר מהצפוי - כל הפריטים מתוכו הם העתקים מדוייקים של עיצובים אייקוניים מקולקציות עבר של בית האופנה הצרפתי

פרטים חדשים נחשפו על שיתוף הפעולה המתוקשר בין בית האופנה הצרפתי מיסון מרטין מרג'יאלה ורשת האופנה המהירה H&M, שעתיד להימכר בחודש נובמבר הקרוב בסניפים נבחרים של הרשת. על פי פרסומים שהודלפו מגליונות אוקטובר של מגזיני ווג בריטניה ו-GQ, קולקציית הקפסולה תשמש כארכיון, ולא כפרשנות משותפת על פריטים איקוניים של בית האופנה.

כל אחד מ-40 העיצובים (כ-20 לכל מגדר, מבגדים ועד אביזרים משלימים) הוא למעשה ייצור מחדש של פריטים מתוך קולקציות עבר של מרג'יאלה. "זוהי לא גרסה, אלא הוצאה חוזרת", צוטט צוות העיצוב של בית האופנה במגזין GQ. על פי צילומים מקדימים, הפריטים שנוצרו במסגרת שיתוף הפעולה זהים בחזותם לפריטים המקוריים; בנוסף, לכל פריט תוצמד תווית ועליה מידע על השנה והעונה מתוכה העיצוב לקוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ווג בריטניה, אוקטובר 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פניו, זו הזדמנות נוספת למצוא פריטים מפורסמים של בית האופנה, שידוע בפירוק שורשי ואינטלקטואלי של קלאסיקות. בין היתר יוצרו מחדש בגד גוף שעל חזיתו תפורה חזייה (במקור משנת 2005); נעל המרחפת על עקב פרספקס שקוף (במקור 2007) או סריג שמורכב מגרביים (במקור 1991). לגברים, בולטים בעיקר, סריג שמורכב מצעיפי פוטבול (במקור 2005), מעיל ארוך מהעונה הקודמת ומגפונים בעלי עקב מוצק וגבוה יחסית.

אמנם הוצאות מחודשות לעיצובי עבר הן אינן דבר חדש בתעשיית האופנה, אך מנגד אי אפשר שלא לתהות על הצעד הנוכחי, שנעשה במסגרת של מותג ענק, שיש שרואים בו אנטיתזה לאופנת מעצבים. מה משמעותה של עבודת השכפול, והאם היא אינה מסרסת את הערך המוסף של העיצובים הרדיקליים, בכך שהיא מנתקת אותם מרוח הזמן, ומהרגע בו הומצאו? האם זהו אוסף להיטים שחוק ותפל? ואולי יותר מכל – האם זוהי דרכה של H&M להוכיח שהיא יכולה לכבוש גם את המעוז הקדוש ביותר של האופנה?

מרגע שנחשף שיתוף הפעולה, הוא זכה לקיטונות של ביקורת ולקריאות בוז בתקשורת האופנה וספרת הבלוגים. עבור רבים בתעשיית האופנה מרג'יאלה מסמן את ההפך המוחלט ביחס לתרבות הפופ של H&M, וסביר שעם היוודע אופיו הקונקרטי, הדבר יעצים את האנטגוניזם כלפיו. מצד שני, יש הרואים בשיתוף הפעולה הזה, שנעשה בין כוחות מנוגדים, התפתחות נוספת או צורה מתקדמת יותר של שיווק אופנה. אחרי הכל, הרטרוספקטיבה שגלומה בו, יכולה להעשיר את הקהל שלא ידע את מרג'יאלה מעולם.

החל מה-15 בנובמבר 2012 ב-230 חנויות H&M ברחבי העולם.

מי זה מרג'יאלה ולמה בכלל נכנס לשיתוף הפעולה הזה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך מגזין GQ/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully