וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלו טוטאל לוק

לרה רוטר

31.5.2007 / 23:54

טלי טנא ושימי בר חשו שהקונספט מתפספס כשבגדי המותג שלהם פזורים בחנויות של אחרים. היום נפתחת החנות "מנדינקה" בכיכר מסריק

טלי טנא ושימי בר בני זוג לחיים ולעסק, הקימו לפני שלוש עונות את המותג "מנדינקה" ששווק ברחבי הארץ, בחנויות המעצבים השונות. העונה הם חשו שהקולקציה שלהם זקוקה לאולם תצוגה שישקף את הקונספט העיצובי השלם שמאחורי הפריטים הבודדים ופתחו חנות בשולי כיכר מסריק בתל אביב. קרוב אבל קצת רחוק מחנויות המעצבים הנוספות השוכנות במתחם כמו שיין, אנה קיי, עידו רקנטי, קום איל פו עודפים ועוד.

בחנות שוררת אווירה של גלריה. צילומיו הנוגים של שימי בר, בוגר המחלקה לצילום בבצלאל, צלם ומרצה לצילום, תלויים על הקירות ומשדרים, ביחד עם הבגדים שפה נקייה ונכונה. הגימורים של הבגדים גבוהים, הגזרות המוקפדות והדיטיילים יפים ומגע הבדים נעים מאוד. הצבעוניות היא מונוכרומטית בעיקרה.

"טלי למדה ספרות, אומנות ועיצוב גרפי ואז ניסתה להתקבל לתואר שני בלימודי עיצוב אופנה בבית ספר גבוה באוטרכט שסמוכה לאמסטרדם" שימי משחזר "היא נדרשה לבנות קולקציה של בגדים עתידניים בנושא הגולם. אחרי שהיא סיימה את החלק של העיצוב, היא רצתה למצוא קונספט שיציג את הבגדים בצורה מעניינת, אז אני נכנסתי לתמונה ושילבנו צילומים שלי. התוצאה היתה מעלפת וטלי התקבלה, אבל בסוף החלטנו שלא לנסוע ובמקום זה הקמנו יחד את "מנדינקה". טלי בנתה קולקציה ראשונה, אני צילמתי את הקטלוג והתחלנו לשווק".

מההתחלה שיווקתם גם לחנות רוזבאד שבניו יורק. למה בעצם פתחתם חנות?

"כשהבגדים הוצגו עם בגדים של מעצבים נוספים לידם, קשה היה לראות את התמונה השלמה של המותג. העונה, הגענו למקום שבו אמרנו שמנדינקה זה קונספט - טוטאל לוק ורצינו מקום שיוכל לשדר את זה. ככה בעצם נולדה החנות. אנחנו עדיין משווקים, רק מהחנויות שקרובות אלינו פיסית הוצאנו את הבגדים שלנו כי כבר אין טעם להחזיק אותם שם".

"הקולקציה החדשה בנויה מקווים נקיים" אומרת טלי "הרעיון הכללי של מנדינקה הוא שהבגד לא יגזול מהלובשת את תשומת הלב. לכן הגזרות הן נקיות והדיטיילים מוטבעים בגזרה עצמה. יש הרבה גזרות עם כיווצים מקובעים או כיווצים בגומי, מסילות בקו המותן, כיסים וכו'.

"חוץ מזה יש לנו העונה הרבה גזרות שמלוות את הגוף. רצינו שלבגד תהיה תנועה שמלווה את התנועה של הלובשת אותו. שגם לבגד יהיו חיים משלו. לא הלכנו על גזרות צמודות, אני חושבת שצמוד לא מתאים לקיץ הישראלי החם. הגוף צריך בגד שייתן לו לנשום. לכן גם השתמשנו בבדים נשפכים ונעימים שלא נארגו באריגה צפופה מדי. חשוב לנו שהבד יהיה נעים, רך ואיכותי".

איך מתרחש תהליך העיצוב בפועל?

"אני עובדת בעיקר מסקיצות. אני מציירת ועושה דגמים עד שנוצר דגם אחד שהוא ממש טוב והוא זה שנותן לי את ההשראה לשאר הקולקציה. בקולקציה הזו, הדגם המוצלח היה שמלה עם כיווצים מקובעים במפתח הצוואר, מסילה במותן וגומי באידרה שנותנים לשמלה כולה מראה בלוני אבל מחמיא. ממנה נולדו גופיה עם כיווצים דומים, חולצת סירה עם שרוול שנפתח באלכסון ולאט לאט נרקמה הקולקציה כולה".

למה פתחתם דווקא במסריק?

"הכי התאים לנו פה. אנחנו לא רואים את עצמנו בגן החשמל או בדיזנגוף. אם כבר אז נווה צדק יכלה להתאים לנו, אבל אין מה להשוות בין זרימת האנשים כאן לבין זו שבנווה צדק. חוץ מזה שכתל אביביים תמיד אהבנו את האיזור הזה".

על סטנד בפינה תלויים בגדים מהקיץ שעבר שמדברים בשפה אחרת. כשמסתכלים עליהם לצד הבגדים החדשים, אין כל ספק ש"מנדינקה" קפצו מדרגה.

מחירים:
חולצות- 200-420 ש', מכנסיים- 320-480 ש', שמלות- 360-690 ש'.

ביום ו', ה-1.6.07, תתקיים השקת החנות בין השעות 11:00-16:00 תחולק שמפניה, תהיה מוסיקה טובה ותינתן הנחה של 15% על הקולקציה החדשה.

מנדינקה, קינג ג'ורג' 105, ת"א. טל' 03-5224007.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully