וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגוש המזרחי

לירוי שופן

15.10.2008 / 0:02

את הסטייל של הונג קונג המטלטלת אפשר לצרוך ברשת "אמה", המקום בו מצטיידים בשיק ההרפתקני של הפרזנטורית, אפרת גוש

הונג קונג היא אחת הערים האינטנסיביות והמרטיטות שכדור הארץ מזמן. התכה אינטנסיבית ותוקפת חושים של מזרח ומערב ושפע תרבותי מודרני מול אוריינטליזם מסורתי. גם עצם קיומה בתור אחד הנמלים החשובים בשוק המסחר העולמי והיותה שער בלתי נמנע בין היצור במזרח הרחוק לחנויות במערב, מבססים אותה כבעלת אווירה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר.

המיקום שלה באמצע הצומת הגלובלית הזו מייצר את אחד משווקי האופנה המלהיבים בעולם. התוצאה היא לבוש רחוב שמנקז המוני ניגודים ומייצג בדיוק רב את הונג קונג עצמה – הוא בלתי מובן, זוהר ויחיד.

ובמעבר חד לישראל. "בוטיק אמה" נפתח ברמת השרון לפני כשנתיים. בשנה האחרונה נפתח סניף נוסף ברחוב שינקין בתל אביב. שני הסניפים הם חלק מסצינת החנויות שמתבססות בעיקר על יבוא מהונג קונג. כמו הבעלים של רשת "קאלה" המלבבת והרשת החדשה יחסית A+, בעלות "אמה" מצאו בהונג קונג מכרה זהב אמיתי - הזדמנות להביא לארץ פריטים ייחודים ומעוצבים, במחירים נמוכים יחסית. וזה מצליח. אלא מה. השילוב של עיצוב מעניין מחיר נגיש וכמות מצומצמת של פריטים מכל דגם, שובה את המתלבשות שבטוחות שככה נראה טעם ייחודי ומוכנות לספוג לא אחת, את האיכות הבינונית של הבדים.

מבין המתחרים "בוטיק אמה" מציג את התמהיל האופנתי האקלקטי ביותר. הכיוון הכללי הוא אורבני עם התפתחויות רומנטיות. יש ב"אמה" פריטים שאי אפשר להשאיר מאחור כמו מעיל מקסים בשחור או שנהב עם דיטיילים עדינים וכפתורי ענק לבנים, חולצות בוהו שיק אווריריות, מעיל מכותנה מצופה בהדפס שושנים נאיבי ושמלת פוטר אפורה עם תיפורים בולטים וגזרה מובנית. גם האקססוריז מצוינים ויש בהם גם מותגים מלונדון. למשל צעיפים מגדילי בד שהם מסקרנים וחדשנים.

החיסרון המסויים הוא תחושה שאין יד מכוונת שתמנע מבגדים בנאלים להגיע לקולבים. עומס הפריטים בחנות אמנם מפתה ומיוחד אבל גם מוגזם ולא קוהרנטי. קיימת תחושה שנעשה ניסיון להציג מבחר דגמים גדול ככל שניתן על חשבון סינון חשוב כזה שהיה משקף באמת ובתעוזה T, המראה האקספציונלי של אופנת הרחוב הבועטת מהונג קונג (מי שיבקר בעיר שייגש אל רשת החנויות "קיטריק" כדי לראות עשייה אופנתית פורצת).

ההחלטה להגביל את כל המחירים בחנות (גם את אותו מעיל צמר מופלא?) לעד 400 ש"ח היא אטרקטיבית ומציעה מציאות טובות, אבל לעתים קרובות מדי היא עולה במחיר של עשייה זולה. כמו בחנויות האחרות המייבאות מהונג קונג, מדובר בנקודה כואבת. חלק מהמוצגים על הקולבים עשויים באיכות לא משתלמת של פס ייצור המוני. לא שציפינו למצוא כאן פריטים באיכות של אופנה עילית אבל זה יהיה נחמד אם הבדים יהיו עמידים יותר. לא שואפים שהבגד יבלה איתנו חיים שלמים, אבל נשמח לאיכות שמאפשרת לבישה של שתי עונות לפחות. פחות מזה, זה כבר לא משתלם.

השגרירה של החנות, הפרזנטורית וזמרת היחסים אפרת גוש, היא באמת הדמות המוצלחת ביותר שיכולה לייצג את בגדי הרשת. כדי לקבל קצת מהשיק המעז, הנשי והמעניין תמיד שלה, "אמה" היא באמת מקום מדוייק מאד לעצור בו.

חולצות / טוניקות: 120-350 ש', מכנסיים: 200-350 ש', טייצים / גרביונים / גרביים: 50-130 ש', שמלות / חצאיות: 200-400 ש', מעילים: 300-400 ש' , נעליים: 200-400 ש', חגורות: 80-400 ש', תיקים וארנקים: 130-280 ש', תכשיטים: 20-330 ש'.

להשיג:
שינקין 15 תל אביב
סוקולוב 22 רמת השרון

אפרת גוש במעיל של אמה. אלון שפרנסקי
אפרת גוש במעיל של אמה/אלון שפרנסקי
אפרת גוש לאמה. אלון שפרנסקי
אפרת גוש לאמה/אלון שפרנסקי
אפרת גוש פרזנטורית אמה. אלון שפרנסקי
אפרת גוש פרזנטורית אמה/אלון שפרנסקי
אפרת גוש לאמה חורף 08. אלון שפרנסקי
אפרת גוש לאמה חורף 08/אלון שפרנסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully