וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטריה בפתיחה של Forever21 בישראל

יואב מאיר

19.12.2011 / 23:50

רשת Forever21 פתחה את הסניף הראשון בישראל וההמונים לא נותרו אדישים. התנפלות מסיבית נרשמה אפילו בקרב הסלבריטאים

דייב שחר

הערב (שני) נפתח בקניון עזריאלי בתל אביב הסניף הראשון בישראל של רשת האופנה האמריקאית פוראבר 21 Forever21. אירוע הפתיחה, שמשך אנשים רבים, נחלק לשניים: לחלקו הראשון, שהחל בשעה 18:00 וכלל את גזירת הסרט הרשמית בדלת הכניסה, הוזמנו מאות אורחים הנמנים עם נציגי החברה, קהילת האופנה וידוענים. שעתיים לאחר מכן, בשעה 20:00 נפתחה החנות לקהל הרחב, שהחל לעמוד בתור זמן רב לפני כן. במקום נרשמה התנפלות רבתי על הבגדים.

הסניף בקניון עזריאלי, אחד הגדולים במקום, משתרע על פני שתי קומות ומאכלס קולקציות נשים, גברים ואביזרים משלימים. בדומה לרשת H&M, הממוקמת בסמוך ואשר גררה בעת פתיחתה בארץ היסטריה זהה, גם כאן המטרה היא מקסימום אופנה, ומקסימום כמות, במינימום מחיר. על פי חברת פוראבר 21, מכנסי ג'ינס נמכרים החל מ-50 שקלים וחולצות טי ב-10 שקלים ומעלה. על אף ביקורות ביחס לרף האיכות של הפריטים, ועל אף שעלו בעבר סוגיות לגבי תנאי ההעסקה במפעלים המייצרים את הבגדים עבור הרשת, הקהל בישראל הצביע ברגליו.

קשה לנתק את ההתלהבות מהגעתה של רשת פוראבר 21, שנכון להיום אין לה תכנון קונקרטי לפתוח סניפים נוספים בארץ, מגל הקשיים שחווה האופנה הישראלית. רק בשבוע שעבר נודע כי שתי חנויות אופנה בתל אביב, בוטיק המחתרת ובוטיק הנעליים שושו, סגרו את שעריהן והצטרפו אל רשימה ארוכה של מעצבים ובתי עסק עצמאיים בתחום האופנה אשר הפסיקו את פעילותם בחודשים האחרונים. כיום עולה ביתר שאת הסוגיה, האם רשתות האופנה הזרות, המציפות את ישראל בסחורה זולה, פוגעת בייצור ועיצוב האופנה המקומי. יש החוזים, שלאור מיעוט מקומות הייצור בארץ ולאור התחרות הפרועה, קרב היום בו יצירת בגדים ישראלית ואיכותית, תיעלם לחלוטין.

מותג האופנה פוראבר 21 נוסד בארצות הברית בשנת 1984, ומשרדיו הראשיים ממוקמים בלוס אנג'לס. סניפי הרשת פרוסים בצפון אמריקה, אירופה והמזרח הרחוק. בתחילת דרכו התמחה המותג בבגדים לנשים בוגרות, אולם בשנים האחרונות שינה את כיוונו כליל וכיום הוא מתמקד בתרגום טרנדים ועיצובים של מעצבי-על לפתרונות לבוש זולים ונגישים, גישה שהובילה למספר תביעות בגין העתקה.

טקסט: לירוי שופן
צילום וידאו: דייב שחר
עריכה: אמיר קוטיגרו

  • עוד באותו נושא:
  • Forever21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully