וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעין המתגבר

לרה רוטר

16.11.2007 / 9:50

וואלה! אופנה תוהה: איך זה שמעין גולדמן, הסטייליסטית והסטודנטית למגדר, נמצאת תמיד בכל המקומות הנכונים

היא מרשימה, גבוהה וצרה וניראת כמו לוחמת עירונית, אינדבדואליסטית, ביישנית ומרוחקת ובעלת עולם משורטט משלה. מעין גולדמן (28) סטייליסטית ובעלת מדור אופנה אישי ב"את", מדברת בשקט אבל מהר מאד. החבר שלה הוא בן 21, בחור עסוק שגם מדגמן. הם נפגשו על סט צילומים. היא לא חושבת בכלל על ילדים ומכל תעשיית האופנה מרגשות אותה בעיקר דוגמניות.

"הסגידה הגדולה שלי היא לדוגמניות מחו"ל" היא מתוודה "יש בי צער על כך שאין לי בארץ דוגמניות כאלה לעבוד איתן. אני מדברת על ילדות בנות 18 שנראות בכלל כמו יצורים, לא אנושיות, המצליחות לבטא דברים שברור לך שהן עוד לא חוו אותם אפילו. זה מדהים אותי. אני לא מבינה איך הן עושות את זה".

מכל ההפקות ברזומה היא זוכרת לטובה את ההפקה שעשתה לטי-מרקט האחרון, ביחד עם אלעד סונגו מקפה ברזילי, המארגן של הטי מרקט. "אלעד הביא מלא דוגמנים, נערים ונערות שבדרך כלל מיחצנים כל מיני מסיבות. הוא אוסף אותם ברחוב והם ממש נראים כמו דוגמנים. מאוד אופנתיים, מאוד בקטע. עבדנו איתם על ההפקה וזה היה נורא מצחיק. כי נערים ונערות בגיל הזה, חושבים שהם יודעים הכי טוב מה הולך. ואני רציתי לקחת את הסטיילינג צעד אחד קדימה, למה שיהיה אופנתי עוד מעט. היה לי מאוד קשה לשכנע שתי בנות ללבוש אוברול ג'ינס, הן שאלו אותי למה אני מכערת אותן.

"נער אחר שביקשתי ממנו ללבוש משקפיים גדולות וצבעוניות ממש סירב ורצה ללבוש את המשקפיים הקוליות שלו. כך שזה היה יום מלא בהסברים וויכוחים משעשעים אבל יצאתי מזה סחוטה. ברור שהפריימים הכי טובים היו בסוף אלה שבהם כן הצלחתי לשכנע אותם להסכים איתי".

השתלתי גרוב

בהמשך היא צילמה את החבורה הזאת גם לקטלוג של נו-ניים. "הצילומים של הקטלוג הזה נעשו ביחד עם הצוות של המגזין 360 מעלות ואת הארט עשתה מיקי אבני. ביחד, הצלחנו להפוך מותג שמציע בגדים כמו כל חברה אחרת, למגניב וקולי יותר".

גולדמן עשתה סטיילינג להפקות מסחריות בין השאר של דורין פרנקפורט, רונן חן ו- H&O. במדור שלה במגזין "את" היא מכסה באופן קבוע אקססוריז ותיקים וגם עושה למגזין הפקות אופנה מזדמנות. בקרוב הובטח לה שתקבל גם מדור אישי שלא יהיה קשור בכלל לאופנה.

"בגלל שאני גם לומדת באוניברסיטה, לימודי מגדר, שזה משהו שאני מאוד אוהבת, אז העורכת שראתה את סגנון הכתיבה שלי במדור, הציעה לי לעשות משהו נוסף. בהתחלה חשבנו שזה יהיה בנושא מגדר, אבל זה יצא מאוד כבד. אז כנראה שהוא יהיה על דברים שקורים בחיי היום יום".

הלה ליברסיון עושה מחווה

יחד עם הגר אופיר, גולדמן היא המלבישה הקבועה של להקת הבנות המקומית הפופית-סליזית "טרי פויזן" שכוללת את מנהיגת הלהקה חסרת הבושה לואיזה קאהן, הגיטריסטית והדוגמנית-שחקנית ארוכת הרגליים גילי סער, ואת סיוון "פטיט" מלר החלומית, שמפליאה במבטא צרפתי ובמבטי פתיינות לא חוקיים. שלושתן לבושות תמיד בשילובים קינקיים-הומוריסטיים מעולים שכוללים למשל משקפי צלילה כחולים, בגדי ים עבים, חגורות מותן פלורוסנטיות ועוד.

"הן עושות אלקטרו. זה התחיל בהופעות בקוסמונאוט והיום הן מופיעות בכל העולם. לא מזמן צילמו אותן לאנאדר מגאזין ולעיתון הצרפתי לה ליברסיון. ראיתי את התמונות שהופיעו בעיתון הצרפתי, אני לא עשיתי שם את הסטיילינג, אבל הסטייליסית הצרפתייה נשארה בקו שאנחנו עיצבנו להן וזה היה מאוד מחמיא" היא מתגאה.

הגורם הלא נכון

באתר האינטרנט של ה- M.T.V הישראלי, שיעלה לאוויר בקרוב, תלביש גולדמן את המנחים, תלביש את המנחה בפינת האופנה וגם תכתוב לה את הטקסטים.

ואחרי כל הסיפור הזה נשאלת השאלה מה יש בה בגולדמן שגורם לה להיות בכל המקומות הנכונים?

"לא הגעתי ממש מתחום האופנה" גולדמן מנסה לפענח "הייתי ברמנית וסטודנטית לפני שנכנסתי לתחום הזה וליסה פרץ שישבה יום אחד על הבר בו עבדתי כברמנית שכנעה אותי להתחיל לעשות לה הפקות ל'סגנון'. היא בחרה אותי רק בגלל איך שאני נראית ומתלבשת. בגלל זה המגמה שלי היא לא הבגדים עצמם. אני מנסה להסתכל על סטיילינג מזווית אחרת, לדמיין את הרגע המצולם, לחשוב מי הבחורה שמצטלמת בו, אני רוקמת סיפור מסביב לסצינה. אני תמיד רוצה ש'האנשים בבית' ירגישו עוד משהו חוץ מלהגיד 'או, זה יפה'.

"אני לא אוהבת שדברים הם יותר מדי נכונים. גם על עצמי. תמיד כדאי שיהיה משהו שהוא לא ממש נכון ללוק, משהו ששובר את הכול. אני לא אוהבת שאנשים מתלבשים מושלם. אני חושבת שהגורם ה'לא נכון' יוצר אסתטיקה אחרת".

בעתיד, מתכננת גולדמן לעבוד קצת בחו"ל עם הדוגמניות הנחשקות "קשה לי לחשוב על להתחיל עוד פעם מתחתית הסולם, אבל אני כן שוקלת ברצינות להתרחב לעולם הגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully