וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תמרחו נפט

לרה רוטר

6.11.2007 / 11:42

נמליץ שוב: קראו את רשימת המרכיבים הקטנים שעל השמפו והקרמים שלכם ותבינו למה כדאי לכם לעבור לקוסמטיקה טבעית (וזולה)

בעידן של אינפלציה והיצע אינסופי של מוצרי קוסמטיקה, לא נותר לצרכן אלא ללכת שבי אחר פרסומים אטרקטיביים ושמות מותגים. חברות הקוסמטיקה השונות מבחינתן, עושות את כל הדרוש ואף יותר על מנת למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים אליהן. מעיון בשמות המרכיבים הזרים, שלא תמיד מוכרים לקהל הרחב מתגלה, שבמקום לטפח עצמנו ולשמור על ניקיון ועור בריא, מה שאנחנו באמת עושים, כל יום, כמה פעמים ביום, זה להחדיר לגוף שלנו מרכיבים שהדעות עליהם חלוקות והחשודים כמסרטנים.

התבוננות קצרה במוצרים המונחים על המדף באמבטיה תגלה לכל אחד מאיתנו מרכיבים כמוno 1 Fd&c Blue, Fragrance, Talk, Fd&c Yellow no5,6, d&c Red no3, petrolatum, mineral oil, sodium lauryl sulfatו- saccharin. מבדיקות שנעשו על ידי OSHA, המכון הלאומי לבטיחות בבריאות ותעסוקה בארה"ב עולה כי מרכיבים אלו נמצאו מסרטנים בבני אדם. ה FDA מצא כי בחברות קוסמטיקה רבות לא נעשו בדיקות בטיחות ואלו שכן ערכו בדיקות כאלה מסרבות לעדכן את ה- FDA בממצאים.

נוסיף רק שהשימוש במרכיבים המסוכנים לא נובע מסיבות כלכליות, מכיוון שכן נמצאים בשוק חומרים טבעיים בעלי אותה עלות, היכולים להוות תחליף לחומרים המסרטנים. בשורה התחתונה, הכול סובב על ציר ההיצע והביקוש. שלא יהיו טעויות גם במוצרים של חברות עם מוצרים לילדים כמו ג'ונסון אנד ג'ונסון וחברות איפור יוקרתיות, תיראו על האריזה בכתב קטן שמות של מרכיבים שהדעות עליהם חלוקות או כאלו בעלי פוטנציה ליצירת מחלות, אלרגיות וסרטן.

צמחים מהעמק

אנחנו בוואלה! אופנה מחפשים כל העת אחר מוצרי קוסמטיקה שלא כוללים פטרוכימיקלים – תוצרי נפט, ונפלא למצוא שכמותם בשוק עולה. לצערנו הנוכחות שלהם על המדפים מאד קטנה עדיין. נקווה שכוחם יגדל ושהציבור יפסיק לצרוך מוצרי קוסמסטיקה לא אחראיים, כאוטומט.

דוגמה לחברת מוצרי קוסמטיקה שמשתמשת רק בחומרים בלתי מזיקים היא חברת Lavido Cosmetics ממושב נהלל בעמק יזרעאל, שמפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרי קוסמטיקה מצמחי מרפא ושמנים אורגנים. החברה הוקמה בשנת 2003 ע"י עידו מגל, מדריך קק"ל לצמחי בר ושימושם הרפואי וחבר בעמותה הישראלית לצמחי מרפא. ההתמחות שלו היא בצמחי מרפא מהרפואה הסינית, צמחי ארץ ישראל וצמחי מרפא של העולם המערבי .

למוצרים שהוא חתום עליהם יש ניחוח אמיתי של צמחי שדה והם מכילים את תכונות המרפא הטבעיות של הצמחים. צמחי המרפא מהם מופקים התכשירים נבחרים ממגדלי תוצרת חקלאית בארץ ושמנים אתריים אחרים מיובאים ממקומות שונים בעולם, המתמחים בייצור שמנים באיכות גבוהה.

בגלל אחיין בוכה

מגל מספר "את החברה הקמתי ממש במקרה בחורף 2003. האחיין שלי, שנולד באותה שנה סבל מתפרחת חיתולים וכל משחה שההורים הטריים ניסו, לא עזרה. באותם ימים הרצאתי על צמחים והתועלות שניתן להפיק מהם לרפואה, בישול וקוסמטיקה. כאשר חזרתי מההרצאות למעבדת הניסויים הביתית שלי, בדקתי בעצמי את הרכיבים השונים של הצמחים והשפעתם. כך רקחתי, ערבבתי ויצרתי קרמים שונים, שרובם מבוססים על צמחים שגידלתי בחצר הבית. הסיפור עם האחיין שלי הוליד את הקרם הטיפולי לתינוקות, שזכה להצלחה גדולה והביא בקשות לעוד מוצרים.

"ביקשו, הכנתי וחילקתי ובזכות תמיכה של לקוחות וחברים נאמנים מאוד שהפיצו את השמועה זכיתי לכך ש-LAVIDO תקבל מעמד רשמי של חברה בישראל".

בימים אלו, משיקה לבידו ליין מוצרים לטיפוח הפנים העשויים ממיצוי פירות הדר. בין המוצרים סבון פנים בניחוח סנדלווד, לבנדר ורימון, מי פנים בניחוח לבנדר ורימון, פילינג לפנים, קרם לילה ויום עם תמציות רימונים, קרם לחות עם שמן נר הלילה, קרם פנים על בסיס שעוות דבורים וחמאת שיאה עם שמן אובלפיחה ועוד ועוד.

גם מחירי המוצרים של לבידו זולים ממוצרי החבורת הגדולות שמשקיעות בפרסום, בדוגמניות מפורסמות ובאריזות אבל לא בדבר עצמו.

טווח מחירים: 75-120 ¤.

את מוצרי LAVIDO ניתן להשיג בחנות "חכמת האדמה", רח' המלך ג'ורג' 74, ת"א. טל': 03-5252512.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully