וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוס הבא: קרמים דרוזים

דנה דרבינסקי-טיקולסקר

31.5.2006 / 10:50

בכפר הציורי בית ג'אן רוקחים ד"ר דבור וחמוד, רוקח ראשי בצה"ל לשעבר וכימאי, קוסמטיקה מרגשת על בסיס שמן זית

בעקבות עלייה של 500% במספר חולי הסרטן במלזיה בין השנים 1996-1970, ביצע ארגון הצרכנים במלזיה מחקר שכלל 120 מוצרי קוסמטיקה שרובם נמצאים בשימוש בארצות המערב (כולל ישראל) מזה שנים. במוצרי הקוסמטיקה שנבדקו במעבדה התגלו לפחות 60 חומרים הידועים כמסרטנים או חשודים כמסרטנים. העלייה בכמות החולים קושרה לחומרים אלו.

החברות הגדולות והמצליחות לייצור חומרי ניקוי וקוסמטיקה, משלבות תוצרים של תעשיית הנפט במוצריהם והדבר הנכון לעשות הוא להיות מודעים מאד לחומרים שעור הגוף בא איתם במגע. המלצת הבית היא לחזור לקוסמטיקה מסורתית וטבעית. לא להשתמש בסבון ידיים שמריח מפאפאיה ולמון גראס סינתטיים אלא להשתמש בסבון או בקרם שרשימת הרכיבים שלהם כולל מיצוי של צמחים ולא נוסחאות כימיות לא ברורות.

מושחים תינוקות

ד"ר זיאד דבור היה רוקח ראשי בצה"ל במשך חמש שנים. הוא עסק רבות בהכנות למקרה של מלחמה ביולוגית והוא הפך למודע מאוד ולמודאג מהקלות שבה חומרים מסוכנים שבאים במגע עם העור מגיעים למערכות הגוף השונות.

עם השחרור משירות הקבע בסוף שנות התשעים, הוא חבר לחברו הטוב, הכימאי ג'מאל חמוד, לשעבר ראש ענף לתכנון בתחום המכשור הרפואי, התרופות והציוד רפואי.

הם היו אז שני דרוזים שרצו, מצד אחד, לחזור לכפר ההררי והירוק בו גדלו כדי לחיות לצד משפוחותיהם המורחבות ומצד שני, הם לא ידעו איך יפרדו מקצב החיים של הערים בהן למדו.

שניהם אנשים אינטיליגנטים, חמים מאוד, מארחים נפלאים ובעלי חוש הומור איכותי במיוחד. בניסיון למצוא את הרעיון הנכון עבורם, הם לקחו את כספי הפיצויים והסתובבו בארצות הים התיכון. בכל מקום הם ראו את עצי הזית של ילדותם. ארגון הבריאות העולמי יצא באותן שנים בהכרזה כי שמן הזית הוא חיוני לבריאות ואצלם החלה להתגבש ההחלטה.

הדרוזים מאמינים מאד בשמן הזית. מאחר והכפרים לא היו מחוברים לחשמל במשך שנים, מקובל היה לשמור מזון בתוך שמן זית. כשראו כמה טוב הוא שומר על בשר, הבינו בכפרים שמדובר בחומר משמר שטוב גם לעור.

כשנולד תינוק נהוג למשוח את גופו בשמן זית עם מיצוי עלי הדס. נשים דרוזוית בגליל נוהגות לצרוך מדי בוקר שתי כפות שמן זית איכותי כדי לשמור על לחות העור. אחרי שהייה בשמש הן מורחות תערובת של שמן זית איכותי עם מיצוי צמחים כמו לבנדר, הדס, גרניום, רוזמרין, וורדים ועוד ומזינות כך גם את עור הקרקפת.

כמו כן, בגלל שבמשך שנים לא היו רופאים בכפרים הדרוזים, תושביהם חיפשו מזור בצמחים המקיפים אותם. לפעמים זה עבד, לפעמים לא, אבל הידע נצבר.

חמאת הדרים למרפקים

חמוד ודבור נטלו את הידע המסורתי הקיים, הוסיפו את הידע האקדמי שלהם והקימו מפעל קוסמטיקה גלילי בשם איה נטורל. הם מייצרים בו קרמים וסבונים בריחות מרגשים, שמרככים את העור באופן חסר תקדים ומזינים אותו.

אין זכר לניחוחות בשמים סינתטיים שאופייניים למוצרים אחרים. כאן מדובר בניחוחות אורגינלים של צמחים ריחניים ובתחושת טבע אמיתית. חמאת ההדרים שלהם עושה למרפקים דברים נפלאים. ערכת מוצרי הטיפוח שלהם לרגל ריחנית וכוללת שמנים דוחי פטרת, ואחרי רחיצת ידיים בסבון שלהם, אין תחושת יובש שמתלווה לשימוש בסבונים אחרים.

הירידה לפרטים מאפיינת אותם. בגלל שהמים בישראל קשים ומייבשים הם התקינו במפעל מערכת בסיסית שמרככת ומחטאת את המים בכדי למנוע מצב שבו המים שבמוצר, חלילה, ייבשו את העור. להיפך, כשמורחים קרם שלהם אחרי שטיפת פנים במים, אפשר להיות בטוח שהקרם יאזן את המים ויזין את העור. המוצרים שלהם אורגניים עם אחריות. דבור הוא יועץ משרד החלקאות לקביעת סטנדרטים לקוסמטיקה אורגנית.

מקפיצים את האורחים

כבר הציעו לדבור וחמוד להעביר את המפעל לאזורי תעשייה גדולים וחדישים בגליל, אבל הם לא מעוניינים. חשוב להם להעסיק נשים מהכפר ולהפוך אותן למפרנסות שוות זכויות. "האישה הדרוזית לא תצא מהכפר ותיסע לתפן בגלל האופי השמרני של בית ג'אן, לכן אנחנו נשארים פה".

אבל לא רק הנשים הדרוזיות מעניינות אותם. "צריך לעורר את רוח היזמות הדרוזית", הם אומרים, "במקום לחכות שיקדמו אותנו, צריך לעשות דברים לבד. פתחנו, למשל, מרכז מבקרים במפעל ואנחנו מזמינים קבוצות להגיע. כרגע, בגלל דרכי הגישה הצרות שבכפר, אוטובוס יכול להגיע רק עד מרחק מסוים וצריך להמשיך בהליכה של 10 דקות ברגל בנוף פנורמי כדי להגיע. החלטנו שאנחנו ממשיכים בשלנו. אם יש צורך אנחנו מקפיצים מבקרים ברכב השטח הפרטי שלנו ובסוף יהיו לנו גם דרכי גישה נוחות. לא זה מה שיעצור אותנו".

כרגע בערים רבות בארץ, יש לפחות חנות אחת שמוכרת ממוצריהם. ניתן גם להזמין ממוצריהם דרך האתר ולקבל משלוח בדואר. מומלץ גם להגיע לביקור של שבת בכפר ההררי, לשמוע הסברים על תהליכי הייצור המסורתיים ולהמשיך לארוחה דרוזית טובה לפי המלצותיהם.


קרם לחות לפנים: 90 ש"ח, קרם לילה: 130 ש"ח, קרם גוף: 60 ש"ח, קרם ידיים: 20 ש"ח, קרם מתיחה: 130 ש"ח

במהלך חודש יוני יימכרו במוצרים בהנחה של 30-40%: קרם לחות לפנים 70 ש"ח, קרם לילה 105 ש"ח, קרם גוף 42 ש"ח, קרם ידיים 30 ש"ח, קרם מתיחה 119 ש"ח

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully