וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחבי הרשת: האופנה והעדשה

3.4.2013 / 16:32

מדור 'מרחבי הרשת' חוזר למקורות עם אחד הבלוגים הראשונים שעסקו באופנת רחוב. סקוט שומאן, שייסד את הסרטוריאליסט ב-2005, הוא היום אימפריה של צלם אחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקוט שומאן, צלם ובלוגר אופנה, מייסד בלוג אופנת הרחוב The Sartorialist בקמפיין גאפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

סקוט שומאן, צלם אופנה יליד אינדיאנה ובוגר לימודי שיווק ועיצוב תלבושות, ייסד ב- 2005 בלוג עם רעיון חדשני לזמנו - ליצור דיאלוג על עולם האופנה ויחסיו עם חיי היום יום. במילים אחרות, הוא רצה להציג צילומים שצילם בעצמו, אשר מתעדים אנשים בעלי מראה ייחודי ומסוגנן שפגש ברחובות ניו יורק.

הבלוג שלו, הסרטוריאליסט - The Sartorialist, הוא היום הבלוג המוכר בתחומו, המציג אופנת רחוב ואת אחורי הקלעים של התעשייה. מבעדו משתקף טעמם המגוון של נשים וגברים מרחבי הגלובוס שהיוו עבור שומאן השראה בנקודה כזאת או אחרת.

הסרטוריאליסט פשוט אך ממכר. הממשק נקי ונעים לעין ובנוי על מבנה בלוגי אנכי מוכר - תמונות, כותרות מודגשות ומיעוט טקסט. קיימות פה אופציות שיתוף בפייסבוק, טוויטר ואימייל. ניתן לחפש לפי תגיות, לפי חודשים, לפי קטגוריות שונות או בשדה חיפוש ייעודי. חיפוש לפי המילה Jeans הוביל ל- 129 תוצאות שניתן להציג לפי הפרמטרים: הכי חדש, הכי ישן והכי מטוקבק (אגב, התמונה הכי "מטוקבקת" זכתה ל- 221 תגובות). פה ושם ניתן למצוא גם ראיונות עם מתלבשים, סרטוני יו טיוב ומונטאז'ים.

בעמוד הבית של הבלוג ניתן למצוא היום מספר תצלומי אופנת רחוב גדושות צבע ואור שצילם שומאן בתערוכת רכבי וינטג' ובבריכת בית מלון בעת שבילה את סוף השבוע של פסחא בלאס וגאס.

בפוסטים מוקדמים יותר ניתן למצוא תצלומים מלאי השראה אחרים, כמו זה של בחור פריזאי יפה תואר מסוגנן עטוף במעיל צמר וצעיף על ספסל בגני טילארי בפריז; מונטאז' 4 שמלות-חולצה; ומונטאז' 4 שמלות אדומות אביביות. מר שומאן, ללא ספק, מבין באופנה ובמתלבשים מוצלחים.

מאז הפוסט הראשון שעלה באתר והציג קבוצת עוברי אורח מסוגננים בשוק הדגים פולטון בניו יורק - העלה שומאן אינספור צילומים. הוא זנח עיסוק של 15 שנה באופנה (כצלם ואיש שיווק ומכירות במותגי על כמו הלמוט לאנד וז'אן פול גוטייה) והקדיש את כל זמנו לבלוג. ב- 2008 גלריית ג'יימס דנציגר בניו יורק הציגה בתערוכת יחיד תצלומים של שומאן שנמכרו בעלויות של 1,500 עד 4,000 דולרים. בתערוכה הוצגו כמה מן התצלומים הבולטים והיפים בבלוג, בין היתר של שתי צעירות מחובקות ברחוב מרסר בניו יורק, אישה בנעלי עקב ומעיל צמר בשדרה התשיעית בניו יורק ושתי צעירות במעילי חצאית, גרביונים ונעלי עקב ברחוב ויה סאבונה במילאנו. אותה שנה שומאן נבחר להופיע בקמפיין "איקונים" של גאפ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוגמנית בתערוכת רכבי וינטג'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעירה בבריכת בית מלון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיפול פוטוגני ברכב ישן בתערוכת רכבי וינטג'/מערכת וואלה!, צילום מסך

הארכיון שלו הולך וגודל על בסיס יומי וכך גם הטראפיק בבלוג (יותר מ-140 אלף כניסות ליום, על פי מאמר של הגרדיאן מ- 2009). מבחר מתצלומי הבלוג פורסמו בשתי אנתולוגיות הנושאות את שם הבלוג. עבודותיו מוצגות בתערוכת הקבע במוזיאון ויקטוריה ואלברט ומוזיאון מטרופוליטן לצילום בטוקיו. בנוסף לבלוג, שומאן צילם גם עבור מגזיני אופנה מרכזיים כמו ווג פריז, ווג איטליה, GQ, ואינטרוויו. עבור GQ, שומאן צילם וערך עמוד משלו במשך יותר משלוש שנים. כיום הוא מתגורר בניו יורק ברחוב סמוך לזה של גרושתו. הוא אב לשתי בנות.

עם בלוג מצליח, רב מכר, צילום אדיטוריאלי, מקום ברשימת 100 משפיעי העיצוב החשובים של מגזין טיים לשנת 2007 וצילום קמפיינים מרכזיים לברברי ו- DKNY ג'ינס, שומאן (45) יצר לעצמו שם וסלל את הדרך למאות בלוגים המוקדשים לאופנת רחוב. הוא מוזמן דרך קבע לתצוגות שבועות האופנה. שם הוא מצלם אורחים, מעצבים ודוגמניות בהקשרים לא בהכרח צפויים וקונבנציונאליים.

מראה נכון ופוזה מוצלחת המוצאים את מקומם בבלוג שלו שווים הרבה לכל מי שאוהב אופנה. זהו למעשה מעין אות כבוד רשמי עבור הפגנת טעם טוב. לראייה, פעם אחת ב- 2007, בעת במהלך שבוע האופנה בפריז, קרין רויטפלד, סטייליסטית, דוגמנית לשעבר ועורכת אופנה ידועה, אמרה לו: "אנחנו אוהבים אותך, אבל תצלם אותי יותר". זהו כוחו של בלוג אופנה משפיע.

שם האתר: The Sartorialist
כתובת: http://www.thesartorialist.com
מה בפנים: תצלומי אופנת רחוב ומאחורי הקלעים
למה כדאי לחזור לכאן: סטייל מעורר השראה, עדכון על בסיס יומי, הצצה למראות ואירועי אופנה מזוויות מקוריות.

עוד אופנה וירטואלית בוואלה! אופנה:
מרחבי הרשת: מגזין אופנה מקוון ומושלם
מרחבי הרשת: האנציקלופדיה של ווג
מרחבי הרשת: להתלבש כמו ב-50 גוונים של אפור
מרחבי הרשת: מישל פאן תהפוך אתכם לאנג'לינה ג'ולי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריזאי בגני טילרי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מונטאז' שמלות אדומות לאביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מונטאז' שמלות חולצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully