וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוקיו סוערת

ענת אור

2.11.2006 / 10:52

ענת רום היא מעצבת ישראלית שמדליקה את אופנת הרחוב היפנית עם בובות חייזרים, שלבושות במיטב האופנה של כדור הארץ

הסגנון של אופנת הרחוב היפנית, כפי שמופיע בסדרת הספרים "פרוטס", אמנם משפיע עלינו באופן משמעותי, אבל יש מעצבת ישראלית אחת שהעיצובים שלה הם אלה שמגיעים אל היפנים, כאן, מישראל, והם אהובים מאוד ומשמשים את שוחרי האופנה של ארץ השמש העולה.

ענת רום, העלתה לאחרונה לאוויר אתר אינטרנט חדש, שחושף את הבובות ואביזרי האופנה שהיא מעצבת, תחת השם boo-ba. מוצר הדגל שלה הם ה"מושונים" - חבורה של בובות אופנתיות שנראות כמו חייזרים, שלבושים במיטב אופנת הצעירים של כדור הארץ.

השם מושונים הוא שילוב של "משה" הישראלי עם ה"מושי מושי", שהוא ה"הלו" היפני. השם מעיד על השילוב הבלתי אפשרי בין הומור וחספוס ישראליים עם האסתטיקה ותרבות המנגה היפנית. בין המושונים אפשר למצוא כל מיני טיפוסים, כשבכל פעם מתחלפת התלבושת שלהם ונוספים להם חברים חדשים. המושונית האופנתית, למשל, לובשת מחוך, שלראות אותו על חייזרית כמוה זה פשוט הורס, ולפעמים היא לובשת חולצה א-סימטרית עם שרוול אחד.

למושונית החשפנית, החדשה בחבורה, יש שני כוכבים על הפטמות ודולר בתחתונים. המושון הדי ג'יי לובש חולצה עם עניבה, ותחתונים עם ציורים של לבבות. יש לו תסרוקת פנקיסטית, אוזניות ועיניים דלוקות. "הם קצת דו מיניים" מעידה רום על מושוני הדיג'ייז.

הקעקועים, הפירסינגים והתסרוקות המעודכנות, כולל נקודת זקנקן-סנטר, מפתיעות כשמדובר בבובות בגובה 12 ס"מ שהגיעו מהחלל החיצון. "אני מעודכנת, הולכת לחנויות ורואה מה הולך, וזה משפיע" אומרת רום, "כל הזמן אני מחדשת להם את הבגדים. הטרנד הצבאי, למשל, הוליד מושון צבאי עם תגים. הם כל הזמן עוברים שדרוג אופנתי".

בפרסומות של סלקום, בהן נעשה שימוש באופנת הרחוב היפנית, הוצמד מושון אל החגורה של הדוגמנית. יש גם מושונים יותר קטנים ודו ממדיים, שמתאימים מאוד כאביזר אופנה, לתלייה על הבגדים, על התיק או כל רעיון אחר.

מוצר חדש של boo-ba הן מיני חמסות. חמסות שמיועדות לתינוקות - גם הן יכולות להיות אביזר מדליק על התיק של התינוק. רום מספרת שבחנות מסוימת ביקשו אותן עם סיכה כדי להילבש על הבגד.

מוצר חדש נוסף ומדליק הוא הקרינולינות - בובות בד מוזרות, הניתנות לתלייה ויכולות לשמש כאביזר אופנה משובח. לכולן יש חצאית רחבה מתחרה ופרצוף של בובת בד שעברה הרבה בחיים. "הן כאלה מכוערות, עם פרצוף עקום ועם הכי שמלת כלה. מין קונטרסט כזה, כמו חתולים חסרי עיניים שמתקשטים בשמלת כלה ופרח. את החתן היא מחפשת עדיין, אבל היא הכי התלבשה ולא משנה לה אם היא מכוערת. היא מרגישה הכי יפה בעולם". מסבירה רום את האסוציאציות שיוצרות אצלה הקרינולינות.

האתר דובר האנגלית, עוצב על ידי דיזיין פקטורי, ואפילו דרך המדיום הקר הזה התאהבתי בשלל הדמויות ואני רוצה לאמץ כל אחת מהן, קורבנות אופנה ככל שיהיו.

את העיצובים של boo-ba אפשר למצוא במרכז הסוהו, דיזנגוף סנטר, ת"א; 'דלארטה', אשתורי הפרחי 9, ת"א; חנותה, רח' הפרחים 25, רשפון; ביי איט, קניון דרורים, צ. בני דרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully