וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסי, קלטת?

אדר ריכטר

4.11.2006 / 23:45

תכשיטי החימר המלכותיים של גלית ויצמן, מחזקים סבירות לגלגול נשמות של היוצרת, מימי הרנסנס. כתבה לבחורות ענוגות באמת

זהו סיפור שכולו עונג ולמרבה ההפתעה, הוא לא מתחיל כמו כל סיפורי סינדרלה הידועים של ענף התכשיטים, שבמרכזם עומדת מעצבת אחת, שאפילו לא ידעה שהיא כזו, שהתחילה לחרוז מחרוזות בחופשת לידה, וכשהילד התחיל לזחול, כבר כל החברות שלה רצו גם תכשיטים כאלה, ועד שהוא למד ללכת היא כבר פתחה סניף בניו יורק.

אז לא. בניגוד להרבה קולגות שלה, היצירתיות של גלית ויצמן בת ה-28, לא התפרצה בפתאומיות בשלהי גיל ה-30. להיפך, מאז ומתמיד היא ידעה לצייר, למדה תולדות האמנות (וגם מדעי המדינה), ואחרי שמיצתה משרות במשרדים ממשלתיים, הבינה שבשבילה כנראה אין אופציה אחרת, אלא להתפרנס ממעשה ידיה. "החלום היה להיות ציירת ולהתפרנס מציור" היא אומרת "אבל בארץ זה קשה מאוד, בעיקר אם אתה לא בוגר של מוסד מוכר. אז אמנם יצא שהעבודות שלי הוצגו בכמה מקומות, כמו אי די דיזיין, קפה ג'ו ובתערוכה של בנק לאומי, אבל אי אפשר להתפרנס מזה".

באחת מהשוטטויות שלה בין גלריות ברח' גורדון בתל אביב, לפני כשנה, בניסיון לשווק את כישרון הציור שלה, היא עברה ב'סלון סלומה', כשהיא לבושה בשמלה שתפרה, עם מחרוזת בעיצובה. הבנות התלהבו והתכשיטים החלו להימכר. אחרי סלומה היא עברה לחצי דוכן בבוטיק המעצבים בדיזינגוף סנטר, והיום התכשיטים שלה נמכרים בחנויות.

כשמגיעים לבית שהוא גם הסטודיו של ויצמן, ברמת אביב, מבינים שהחיים שלה באמת סובבים יצירה. כמעט כל מה שמצביעים עליו בבית, זכה לטיפול שלה: מכסה המתכת של הקפה קיבל עיטור פרחוני-יפני, שולחן הקפה שנאסף מהרחוב, נהנה מתוספת עדינה של אפליקציה רנסנסית ועל ספת הקטיפה הירוקה בסגנון עתיק זרוקים אביזרים רומנטיים – מאוסף האקססוריז העולמי שלה.

אגדה ושמה משה

התכשיטים שלה מאפשרים לקחת נשימה עמוקה ולפלוט אנחת רווחה: אין כאן אבני סברובסקי, וגם לא רצועות זהב דקיקות ונשפכות, לא תליונים גותיים וגם לא מחרוזות תקופתיות. התכשיטים עשויים מבסיס חימר "חומר שנוצר ומתהווה" כדבריה, משולב עם מתכות, פלסטיקים ושאר חומרים ייחודים שמשה: הבעל, השוליה, האיש והאגדה, מביא איתו מסיבוביו באירופה ובדרום תל אביב. "לאחרונה אני גם לוקחת שיעורי צורפות פרטיים ואפשר למצוא גם תכשיטים בלי חימר, שהם רק צורפות – כסף מצופה זהב" היא מוסיפה.

היא מכינה שרשראות חרוזים מחימר, תליונים שמתנדנדים על שרשראות מוזהבות, עגילים ובקרוב גם טבעות וצמידים. לתכשיטים גימור גם מצידם האחורי, כמו למשל הטבעה של כוכב זהוב, כך שגם אם השרשת תסתבך ותסתובב לכן על הצוואר, זה עדיין יהיה חינני.

אוהבת נוסטלגיה

בחלק מהתכשיטים משולבות פנינים ובדי תחרה, ובעצם הווריאציות הן כמעט אינסופיות, אבל הסגנון אחיד וברור בעיקר בגוון של ירוק עתיק, אבל לא רק. יש בתכשיטים משהו מן הקלאסיקה אבל עם חומרים שמאתגרים את ה'עכשיו'. "אני באה מאמנות וזה מאוד משפיע עליי, אני באה מהציורים, דרך תקופות באמנות, בעיקר הרנסנס והרומנטיקה. הרבה אנשים אומרים לי שהייתי צריכה להיוולד בתקופה אחרת. אם זה לא היה נראה מוזר מדי, הייתי מסתובבת ברחוב עם כפפות לבנות מסאטן. אני אוהבת נוסטלגיה וחזרה לעבר. אני אדם של פעם. לא טיפוס טכנולוגי" היא מעידה.
גם הטיקט שמגיע עם התכשיטים הוא ציור תקופתי של פני אשה מהורהרות, שציירה בעצמה. מרכך ומעורר השראה, ללא ספק. גם המחירים סבירים.

מחירים:
שרשראות: 100-370 ש"ח
עגילים: 70-370 ש"ח
תיקים: 170-280 ש"ח
חגורות: 70-100 ש"ח
סיכות: 30-60 ש"ח

להשיג ב:
בוטיק המעצבים בדיזינגוף סנטר, יום ה' 16:00-21:00, יום ו' בין 10:00-16:00; סלון סלומה, רח' גורדון 25, ת"א; גלית זיתוני, רח' בעלי מלאכה 3, ת"א; stilista, רח' הדר יוסף 18, ת"א; אמילקה, רח' סוקולוב 63, רמת השרון; דליה, רח' עמק רפאים 17, ירושלים; אפרת, רח' שבזי 33, נווה צדק תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully