וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק נחת לאבא

הדס שואף

6.11.2006 / 12:55

הם לא ניראים כמו עוד דגמים של מעצבת מתחכמת, לקארן אוברזון יש סגנון אישי והיא עושה את הדברים קצת אחרת ועם שיק

קולקציית החורף של קארן אוברזון משדרת אירופאיות מאופקת וניקיון עם נגיעה יפנית שהפכה למצרך מבוקש בעולם האופנה הישראלי. בעוד שלא מעט מעצבים צעירים יוצרים כאן בגדים כה דומים עד שקשה לבודד כתב יד של מישהו מסויים, ובעוד שההגמוניה התל-אביבית מקדשת את המראה הבלגי שהפך ללא עדכני מזמן, יוצרת האוברזונית הממשיכה את הקו הייחודי שלה, עם אג'נדה ברורה של נוחיות יומיומית לנשים שכבר אינן נערות.

בחורף הנוכחי היא בחרה להתרכז בחומר טקסטילי עשוי ממאה אחוז פלסטיק. במבט ראשון מעורר הדבר זיכרון ישן של הידחסות לפרטי לבוש פלסטיים לא נושמים שלא מאפשרים תזוזה. תחושות הזכורות לנו משנות השמונים המוקדמות. אולם, למרבה ההפתעה החומר הוא אלסטי ונעים מצידו הפנימי ובעל מראה מעניין מצידו החיצוני. אוברזון בחרה להתמקד בשתי וריאציות טקסטוריאליות של הבד: אחת עם הטבעת הקרוקודיל ושנייה במראה המקומט. לדבריה היא התייחסה אל הבד כאל כג'ינס לכל דבר והחלפת בד הדנים בפלסטיק המשובח נותן באמת נופך שונה לקו העיצובי.

השימוש בפלסטיק ולא בעור איפשר למעצבת לייצר מראה מחוספס ונוקשה אך עדיין כזה שלא מטה את טווח המחירים אל המוגזם. כאן גם המקום לציין כי שיתוף הפעולה בין רזילי לקארן אוברזון, היוצרת עבורם קולקציה בלעדית מצומצמת מזה מספר עונות, רק משביח ומגבש את כתב ידה ומקרב אותה לפלח שוק אותו לא הכירה בעבר.

יחד עם זאת, החיתוכים הגיאומטרים בהם עיטרה את החצאיות והז'קטים בצדדים צרמו לי מאד. היה שם משהו מאד סטודנטיאלי ולא מובן. מעין ניסיון מאולץ ומאומץ מדיי להקנות עניין. לפעמים הדחף להוסיף משהו נוסף לפריט נקי ולא מעניין במיוחד רק מדגיש את הרע ולא הטוב שבעיצוב.

מראה המזכירה

הקולקציה נחלקת לשתי קבוצות צבעים דומיננטיות: 1. אפור וחום עם נגיעות של נייבי ולבן, 2. שחור עם נגיעות של לבן.
בין הפריטים המוצלחים סריגים שקופים ממאה אחוז צמר בגזרת טוניקה, חולצת קולר המשמשת למעשה כצעיף ורסטילי, חולצת קימונו מצמר דקיק בשילוב חגורה קלועה תואמת, חצאית צמר בגזרה מאוד מחמיאה, חצאית A LINE ממשי, חולצת משי עם קרסים גסים לאורך כל הגב, חגורת אובי יפנית עבה מפלסטיק, כל אלו ואחרים יוצרים קולקציה מצומצמת אך עם המון אפשריות של שילובים המראה שכבות עדכני או קלאסי נקי.

גזרות המכנסיים נראות מאוד נכונות ומחמיאות. הבשורה שלה לחורף היא מכנסי סקיני באורכים שונים מפלסטיק ומצמר דק. רעיון גאוני פרי יצירתה הוא השילוב בין מכנסי פלסטיק לחגורת אובי תואמת אשר יחדיו יצרו מכנסיים המתחילים ממש מקו המותן, מראה שמחלחל אט אט לנוף ארצנו.

אוברזון מצטיינת לדעתי בכל בקשור לשמלה הקטנה, הנחוצה בכל ארון. גם הפעם היא השכילה ועיצבה מספר שמלות מצמר, מטאפט ומוויסקוזה המשמשות ליום יום ואף יכולות להתאים למראה ערב מצודד. מוצלחות ביותר היו שמלת הוויסקוזה עם הכפתורים מקדימה במראה "המזכירה הקלאסית", שמלה עם מפתח סירה עמוק ועם קשירת חגורה מקדימה ושמלת הטאפט מרובת התפורים באורך ברך שנראית כמו שמלת קוקטיל צנועה של אחר הצהריים.

לצד אביה, גדעון אוברזון, שכבש בגאון את נוף הקוטור בארצנו תופסת קארן מקום נכבד מקורי ושונה ובעיקר נחוץ, בהווי המעצבים המקומי.

מחירים:
חצאיות: 1350 ש"ח
מכנסיים: 800-1200 ש"ח
שמלות: 1650 ש"ח
חולצות: 650-1000 ש"ח
ז'קטים: 1400 ש"ח


להשיג בסטודיו אוברזון, גורדון 36 ת"א וברשת חנויות רזילי .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully