וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיקים של המעצבת אילן אורבך

עפר עין גל

8.11.2006 / 23:00

התיקים של אילן אורבך הם רכים, יפים ונונשלנטים. הפריצה הגיעה כשהעורכת של ה"מרי קלייר" עברה ליד דוכן שלהם ברחוב

כבר עשור לסירוגין, שאילן אורבך עושה תיקים. היא התחילה להכין את התייקם היפים שלה כשלמדה בניו יורק ב-School Of Visual Arts "כי נמאס לי למלצר אז חיפשתי עבודה אחרת", את התיקים מכרה בירידי רחוב בניו יורק. יום אחד עורכת של המגזין הנחשב 'מארי קלייר' קלטה את התיקים של אילן, התלהבה, הכניסה אותם לאחד הגיליונות ויצרה בום ובאז. הטלפון לא הפסיק לצלצל ואורבך חוותה את מה שנעה תישבי מייחלת לו שנים - התגשמות החלום האמריקאי.

ארבע שנים אחרי, עזבה אורבך את ניו יורק, כדי לשוב ארצה. עם שובה התעסקה בעיקר באמנות והזניחה את התיקים. בתום עוד תור קצר בעולם בעקבות האהבה, היא שבה ארצה, כנראה לתמיד והתחילה לעצב ולייצר שוב תיקים. הקסם כנראה לא פג, והיא שבתה את ליבם של בעלי הסוהו בדיזנגוף סנטר, את חיה ניר מכתומנטה, ואת נעמה בצלאל.

כמו התיקים, גם אורבך עצמה היא נורא יפה ולא מצועצעת, או מודעת מידי. משהו שנע על הסקאלה בין אצילה ימי ביניימית, לניו אייג'ית ממצפה צפוני מרוחק.

בליינים הקודמים שלה היו תיקי מעור עז, אבל את עיקר האנרגיה היא השקיעה בתיקי בד כותנה נעימים, שעליהם עיצובים בבדים (או מה שנקרא בשפה מקצועית, קראפט). היא הניחה על תיקים בגודל וצורה סטנדרטים, אפליקציות מרובות פרטים ותפרים ויצרה וואן פיסים.

קו התיקים האחרון שיצרה עשוי בדי כותנה חלקים בעלי שתי שכבות ריפוד, עם מילוי. מבחוץ ריקמות פרחים, ובחלקו הפנימי ביטנה צבעונית בשילוב כיסים פנימיים (תאי הפרדה). הם בעלי גזרה מתרחבת, או אם אתם מתעקשים, של אגס שנקטם בבסיסו ובקודקודו. הם יפים ונעימים למגע.

הקו המאפיין אותה מעורר געגוע למשהו נוסטלגי, אבל לא רטרואי. יכול להיות שזה קשור למגע (או ל-Feel, אם תתעקשו) של התיק ולא לחזותו, שמזכירה שמיכה חורפית.

התיקים מגיעים בחמישה צבעים: שחור, חום, אפור, אבן וירוק.
מחירים: 169-300 ש"ח.

להשיג בסוהו דיזינגוף סנטר; בחנויות "ביג טום", בסניפי "נעמה בצלאל" ובחנויות הנבחרות. לפרטים נוספים: 050-7875309

  • עוד באותו נושא:
  • תיקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully