וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור הארץ ניצל

שלי איבגי-תבק

8.11.2006 / 17:00

חברת הג'ינסים הקלאסית רנגלר מפסיקה להציף באקונומיקה ומתמקדת בג'ינסים בכחול דיו, כמו במערב הפרוע של פעם

הבשורה הגדולה שיצאה מתצוגת הקולקציה החדשה של מותג הג'ינס הוותיק רנגלר - היא, תתפלאו, בעיקר - לאיכות הסביבה. לא, אין כאן בגדים העשויים נייר ממוחזר (על אף שנושא המחזור עלה בעניין כמה טרנדים מוכרים) ובטח שהם לא מיוצרים בטכנולוגיה אקולוגית, אבל, בכל זאת, אנו כאן כדי לבשר ליערות הגשם ולאוקיינוסים כי כמות האקונומיקה וחומרי ההלבנה השונים שנטלו חלק משמעותי בתעשיית הדנים בשנים האחרונות - עומדת להצטמצם כנראה, בעונות הקרובות.

את הכל הוא כבר עבר: שפשפו אותו באבנים, חוררו אותו, כיבסו אותו בחומרים שונים ומשונים, המיסו אותו ושיבצו בו בשלל עיטורים, רקמות וכתמים - הכל בשם החידוש. מכנסי הג'ינס, הפריט הקלאסי הזה שמקורו כידוע, כבגד עבודה של חלוצי המערב הפרוע, השתדל כל כך להשתנות עם המלייה האופנתי שסביבו ולהתאים את עצמו לקצב החיים המודרני - עד שהדחיק קשות את מקורותיו השמרניים והטובים.

עד לאחרונה, כל שיטוט במחלקות הג'ינס של חברות האופנה העלה מגוון ג'ינסים "מוכים" שמשתדלים לתת את התשובה החדשנית ביותר לאתגר הכמעט בלתי אפשרי - לחדש בדנים. בחוגי הסילון צצים להם השכם והערב מותגי פרימיום המתיימרים לענות על הצורך להיות ייחודי ואחר - ומצליחים בכך, בעיקר במחיר. מרוב ניסיונות התחכמות כולם נראים אותו דבר.

הכי ג'יימס דין

כמו תמיד, בעולם האופנה המחזורי, שוב הגיע התחום לרוויה חסרת מוצא ומה שנותר הוא לחזור למקור, כמעט עד למאה ה-19 שם נולדה חברת רנגלר (קצת אחרי ליוויס, לי וחבריהם) ולהודיע, שוב - הגיע הקץ להתעללות - הג'ינס הכהה חוזר והוא יפה מתמיד.

רנגלר, ענק הג'ינסים האמריקאי, שקורץ לשוק האירופאי בשנים האחרונות, בחר להישאר עם מראה הוינטאג' שהתמקם בבירות האופנה טוב טוב בעונות האחרונות, אך לנתב אותו בעיקר למחלצות הקולקציה שאינם עשויות דנים. אלה מעוצבים היטב על פי חוקי הז'אנר והם חינניים, קז'ואלים ונכונים, אם כי לא ממש מחדשים.

החידוש העיקרי בקולקציה החדשה של רנגלר כאמור, הוא בג'ינסים שמגיעים בצבעים כהים הדומים למקור הוותיק. חלקם נראים ממש כמי שנחטפו מארונם של מחפשי הזהב במערב הפרוע של ארה"ב או כמו בגדיו של ג'ימס דין האלמותי.

הדבר בולט ביותר בבגדי הגברים בינהם ניתן למצוא, בין היתר, ג'קט ג'ינס קלאסי ומכנסיים תואמים בצבע כחול עבודה ישן וטוב. ג'ינסים נוספים בגזרות משתנות – בין אם נמוכת מותן ומשוחררת או צרת רגליים בעלת הבוט קט - מופיעים גם הם בגוונים כהים עד לגוון הדיו.

בין הפריטים לנשים איתרנו חצאית מיני צרה וחצאית רחבה העונה לשם "סוזי" באותה שטיפה כהה, יפהפיה ומחמיאה.

תודה לגיא

אז נכון, שבעניין הגזרות בקולקציה של רנגלר אין ייחודיות רבה, כאן נופלת רנגלר לתכתיבי האופנה המקובלים ומציגה את הסקיני ושאר חבריו המדוברים, אך יתרונות החברה, הזכורה לנו בארץ בעיקר משנות ה-80 העליזות, הם בציטוט הקסום ממקורותיה כיצרנית ג'ינס לרכיבה ולרודאו. עם היתרון הזה החליטה החברה ללכת צעד נוסף קדימה ולשווק כליין פרימיום את סדרת ה"BLUE BELL" – שהיא מהדורה מוגבלת של פרטי ג'ינס העשויים מבד גולמי ויקר במיוחד שעבר שטיפה בודדת ללא כל עיבודים.

לסיכום, ממש התגעגענו לרנגלר ואנחנו פשוט מאושרים שהפרזנטור המתוק, גיא אריאלי, התפנה מרחבת הריקודים לצילומי הקולקציה המבטיחה הזו, בין מטוסי ריסוס, שאר ירקות ומאשה אחת - בכדי להביא לנו את הבשורה. יכול להיות שבמדינת האם השמרנית של החברה, ניתן תמיד היה למצוא את הגוונים הללו בחופשיות, אבל כאן, בארץ העדר העולה, הם זן נכחד וכיף למצוא אותם שוב בשמורה של רנגלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully