וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברו מרשים כמו עתידו

הדס שואף

16.11.2006 / 12:08

חוסר היומרה של גרשון ברם המנוסה, שלוקח בוגרת שנקר צעירה ככוח עזר לעיצוב בגדי הנשים, מקסים. גם הקולקציות החדשות

הרבה כבוד יש לי לגרשון ברם שפועל כאיש אופנה יצירתי מאז ימי מלחמת ששת הימים. פגישה זריזה עימו בסטודיו שלו ברחוב שוקן פורשת היסטוריה של תעשיה מקומית שהייתה ענפה ופורחת עוד לפני שרוב קוראי וואלה היו בכלל בתכנון.

אבל למעשה, מה שריגש אותי במפגש איתו הוא לא ההיסטוריה המרתקת של גרשון וההצלחה שלו בעבר אלא ההווה והעתיד שבקולקציות העדכניות והצעירות עם השיק האירופאי שחסר למעצבים ישראלים צעירים רבים. ראוייה לציון אצלו גם ההכרה ביתרונותיו ובחסרונות המקצועיים שלו והיכולת להיעזר בדם צעיר כדי ליצור קולקציות מעולות ומדויקות.

כפי שאולי כבר שמעתם, הקריירה של ברם התחילה בשנות השישים עת סיים את לימודיו בפריז ועבד למחייתו כשומר בשגריריות ישראל. הקשרים שיצר עם דיפלומטים שחצו את השער מדי יום הביאו אותו לסטאז' אצל המעצב הנחשב טד לפידוס. ברם עבד איתו מספר שנים עד שהגיע לישראל כחלק ממשלחת של בית האופנה. הבאז הגדול שקיבל כאן והחשיפה היפה שזכה לה כמעצב ישראלי שעבד בבית אופנה עולמי נחשב, החמיאו לו עד מאוד והוא החליט להישאר בארץ ולהיטמע בשוק המקומי. אחרי שעבד בחברות נחשבות לאותה תקופה כמו 'בגד עור' ודורינה פנו אליו מרשת מלונות קלאב מד והציעו לו סכום כסף לא מבוטל כדי לפתוח מותג עצמאי משלו תמורת עיצוב ליין בלעדי עבורם. וכך בתחילת שנות ה-80 פתח גרשון את מותגו המשגשג ולאורך כל שנות ה-80 פרח וייצר קולקציות חדשניות עד שהגיעו שנות ה-90 שם חש כי התנופה הגדולה נעצרה והחליט לצרף מעצבים צעירים וליצור מעין קבוצת עיצוב המשלבת את הידע והכישרון שלו עם רעננות והעזת נעורים תוססת.

קרן שחר. יש שם כזה

כיום ברם מתרכז בעיקר בעיצוב בגדי הגברים ואילו קרן שחר, בוגרת שנקר צעירה, ממונה על הקו הנשי. בחורף הנוכחי הוא יוצא עם קולקציה בהשראת ארץ ישראל של סוף מאה ה-19 שבה מזרח נפגש עם מערב. הקוטביות הזאת יצרה אופנה אקלקטית ומאד עשירה שיש בה למשל השפעות תורכיות לצד השפעות מהעליות מאירופה, שיצרו מראות אופנה מקוריים כדוגמת שמלה אירופאית קלאסית ששרווליה נגזרו ומתחתיה נלבשו מכנסי עבודה כדי שיהיה נוח יותר לעבוד ולישב את המדינה.
הקו הגברי מאופיין בניקיון ובירידה דקדקנית לפרטים. ישנן שתי קבוצות עיצוב עיקריות-מחוייטת וקז'ואלית, אך העונה הסגנונות מתערבבים יותר מהרגיל וניתן לראות אלמנטים מן הקבוצה הראשונה מופיעים בשנייה ולהיפך, כשכמובן המוטו הוא שילוב ויצירת שכבות של שניהם יחד. ניתן לראות לדוגמא ז'קטים מחוייטים בבדים מכובסים ויומיומיים או מעיל מחוייט למכביר עם סיומות כשל קרדיגן ספורטיבי ועוד.

גזרות המכנסיים עולות מעט באזור המותן ונעשות צרות ברגליים, צלליות החלקים העליונית נהפכות לצרות יותר, הז'קטים מאורכים ועם דשים שהם מצומצמים יותר מבהעבר. יש בקולקציה גם מגוון רב של סריגי מעוינים וסריגים קרובים לגוף.

הבגדים לנשים מאופיינים בנגיעות גרשון ברמיות מוכרות אבל רואים שהטאץ' הצעיר של קרן שידרג את כל הלוק. יש גזרות מכנסיים מגוונות - ממכנסי סיגר מחוייטים ועד לשרוול נוסח טורקיה של המאה ה19; יש שמלות טריקו נוחות המשמשות גם כטוניקה עם טייץ מתחת, סריגים מרובים וא-סימטריים בעיקר וז'קטים מחוייטים עם טוויסטים כמו גימורי סאטן בז'קט טוויד או רכיסות א-סימטריות שונות.

העונה גרשון ברם יצא לראשונה גם בליין של ג'ינסים לנשים וגברים.
צבעוניות הקולקציה - בעיקר שחור ואפור הכה אופייניים לברם, וגם חום, חאקי ונגיעות של אדום, סגול, חרדל וירוק עמוק. הבדים: שילובים שונים של בדים טבעיים כמו כותנה וצמר בשילוב ניילון ויסקוזה ופוטר.

מחירים:
ז'קטים:490-790 ש"ח
מכנסיים:390-520 ש"ח
חולצות:189-390 ש"ח
סריגים:149-420 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully