וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קטנה, הכי כוחנית

הדס שואף

18.11.2006 / 22:28

פעם בעיקר נכדים לעירקים או ערסים, הסתובבו עם טבעת זרת. אבל כשאופנת הנשים הופכת גברית, גם פינקי מתחספסת

טבעות הזרת היו לאורך שנים נחלתם הבלעדית של גברים, החל מימי המלוכה הקדומים אז ענדו מלכים ורמי דרג טבעות עם חותם מלוכה שעבר מדור לדור ושימש לחתימה על מסמכים. הטבעת נענדה ברוב המקרים דווקא על האמה אבל אם היא היתה קטנה עבור המלך התורן, הוא ענד אותה על הזרת.

כפועל יוצא מימים אלו טבעות החותם על האמה והזרת עשו טרנספר לסמל סטאטוס גברי והן מופיעות על ידם של חברי בתי אחווה אמריקאים שונים ועל בוגרי אוניברסיטאות מתקדמות בארה"ב. גם בצד המזרחי של הגלובוס, שיח'ים ערביים עשירים עונדים טבעות זרת מזהב ואבנים טובות.

כשאני פוגשת בחורים עם טבעת זהב מדהימה המשולבת באבן יקרה על הזרת, מתברר לרוב שמדובר בטבעת שהגיעה בירושה מסבא שעלה מארצות כמו מרוקו או עירק, שם טבעת הזרת הזהובה היתה סמל סטאטוס שהעיד על מעמד גבוה.

הזרת עדינה, הטרנד לא

בגזרה הנשית לעומת זאת הזרת נזנחה לחלוטין. יתרה מזאת, בשנים האחרונות, אם את עונדת טבעת על הזרת, סימן שהשמנת - או שהטבעת שעל הזרת שלך עברה בירושה מביכה קצת, מסבתא חטובה לנכדה מעט עגלגלה. האצבע המועדפת על נשים לענידת טבעות היא האמה וגם טבעות נישואין או אירוסין נענדות עליה, למרות שלפי ההלכה האצבע המקודשת היא האמצעית - אצבע.

אז איך קרה אם כך שהזרת, המכונה בלעז פינקי, זו שרק גברים שלא לומר ערסים, נהגו לקשט אותה, הפכה לאיבר חם ומבוקש כל כך?
הפניתי את שאלת המחקר הרת הגורל לצמד התכשיטניות שמאחורי "אגס ותמר" - תמר קליין וענת אגסי שזיהו את האופנה העכשווית ויצאו בליין טבעות חותם אך ורק לזרת.

שתיהן הושפעו מאז ומתמיד מתכשיטים עתיקים בשילוב עם חספוס תעשייתי מהעולם המודרני וכתב ידן המובהק מתאים ככפפה ליד בהקשר לטבעות החותם. לדידן הזרת היא אצבע מאוד עדינה ונשית שלא קיבלה במה מספקת לאורך השנים, אך ההתעניינות בה לא מפתיעה והיה ברור שתגיע במוקדם או במאוחר.

כמו כן אצבע על הזרת לדעתן היא סוג של אמירה מאוד עמוקה, הכרזת כוחניות והתרסה חברתית. הן טוענות שצריך אומץ רב לענוד טבעת על הזרת מפני שזה נוגד למעשה את כל ההיסטוריה של תכשיטים נשיים וכי בארץ בעיקר זה היה טרנד שמזוהה עם ערסים בלבד ונחלתם של אלו שדווקא לא סימלו מעמד שרצוי להזדהות איתו.

טבעות הזרת לנשים מקבלות תאוצה ממש עכשיו כשהאופנה הנשית בעולם לקוחה כמעט כולה מהארון הגברי וחליפות גבריות מחויטות עושות טרנספר ללבוש נשי נוטף סקס. לכן נראה כי הטרנד הוא המשלים הטריוויאלי לאקססוריז הנלווה לאופנה הנוכחית.
תמר וענת אף רוצות להעשיר את הקו הגברי לנשים והן מציעות חפתים בהשראת חותמות עתיקות לחולצות המחוייטות הכה אופנתיות ואף ככפתורים היכולים לעטר כל בגד.

זאת ועוד חברות תכשיטים מוכרות וידועות כה.שטרן,מילר ואחרות יוצרות כבר שנים טבעות מוקטנות המתאימות לזרת כי בקרב נשים עשירות ואלו המכורות לתכשיטי יוקרה, הזרת היא עוד שטח ומקום זמין לענוד טבעת נוצצת נוספת. לדעתי אין סקסי יותר מטבעת זהב מרהיבה בשילוב אבן יוקרתית על בזרת הקטנה והצנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully