וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה את לובשת - פרה

שני פישר

25.11.2006 / 23:27

האם תנובה היא הקסטרו הבאה? מעצבת אמריקאית מייצרת בגדים מחלב ומפולי סויה וטוענת שזה מעולה לעור ולכדור

"מאילו חומרים את אוהבת את החולצות שלך? כותנה? פוליאסטר? סויה או אולי צמר? אה! ויש לנו גם קולקציה מקסימה ובריאה מאד מחלב אורגני".

(דיאלוג דימיוני בין מוכרת דמיונית ללקוחה דמיונית בחנות "דלורס פיסקוטה" האמיתית לגמרי).

בעידן האקו-טכנולוגי בו אנו חיים, אפילו משפט פארודי זה לא יופרך בראי המציאות. דולורס פיסקוטה, אישה ומותג בגדים אמריקאי, הגדילה ועשתה, וביצעה צעד אקולוגי אמיץ למען האוזון ולמען איכות חיים טובה יותר. היא לא עזבה את העסק שלה לייצור אופנה והלכה להציל את יערות הגשם, אלא דווקא החלה לייצר קולקציות שלמות של בגדים ממרכיבים אכילים המתעכלים ומתכלים בנוחות.

חילוץ פרוטאין

בתפריט הקולקציה של דלורס פיסקוטה ניתן למצוא בגדים העשויים ממאה אחוז חלב או מפולי סויה (לא מערבבים, זה לא טעים), שהם מאה אחוז לבישים ובעלי מרקם משי מלטף.

במהלך השנים נעשו בעולם האופנה שימושים רבים בטקסטיל שעשוי ממרכיבי אוכל, בעיקר בתחום האופנה הקונספטואלית. בשבוע האופנה שנערך בניו יורק בשנת 2005 למשל, הציגו מעצב העל אוסקר דה-לה רנטה ודרק לם שמלות ערב מהודרות עשויות מתירס, סויה ומצמח הפשתה.

למרבה הפלא טכניקת העיבוד של החלב לבד טקסטיל היא לא עוד המצאה מופלאה של המילניום אלא פותחה כבר בתקופת מלחה"ע הראשונה. הסיבה שטכניקה זו לא תפסה תאוצה עד היום נעוצה בעובדה שתהליך העיבוד הוא ארוך, מסובך, ובהתאמה גם מאוד יקר ורק בשנים האחרונות עלתה המודעות האקולוגית והגיעה לציבור הרחב, שמוכן לשלם קצת יותר כסף כדי להיות eco-friendly.

החולצה נלחמת בחיידקים

דלורס פיסקוטה החזירה את החלב לאופנה בזמן שיטוטים במזרח הרחוק, שם נמצאת המוזה, כך מספרים. המוזה של פיסקטה התגלתה בדמות מפעל הסיני העונה לשם "סירן", בו נערך התהליך של חילוץ ה[[פרוטאין]] מהחלב, ועיבודו בתהליך כימי ארוך ומייגע עד שהוא הופך לבד.

פיסקוטה מיהרה לשלב את בד החלב בקולקצייה שלה, שהפריטים שבה, יש להודות, לא מעניינים מספיק מבחינה עיצובית. כלומר ניראה שרק המצפוניסטים יסכימו לשלם 100 דולר עבור חולצת טי נטולת [[פטרוכימיקלים]] ולא חובבי העיצוב.

מאידך, פיסקוטה ואנשיה טוענים שלבישת בגד מבד החלב מבטיחה בריאות והתחזקות בשל [[חומצות אמינו]] שנמצאות בתוך הפרוטאין, השומרות על העור ומונעות חדירה של חיידקים.

יש לציין שעד היום לא פורסם מחקר בנושא שהוכיח שהשפעתן של חומצות האמינו בלבוש דומות להשפעות שיש מצריכה שלהן בשתייה. גם ההשפעה של הבד החלבי כנראה אינה זהה להשפעה של מסיכות וקרמי גוף המכילים חלב על העור, כיוון שהתהליך הכימי שעברו הוא שונה לגמרי. פיסקוטה, מצידה, טוענת שהבגדים החלביים הפסיקו את תופעת גלי החום של לקוחה מרוצה שלה.

בינתיים, עד שהיבואן הנמרץ הראשון יביא לנשות רמת השרון את החולצה החלבית הראשונה, או לחילופין סושי מאורז מלא, אפשר לשחק במשחק הניחושים: מה צופן העתיד? אני מהמרת על דיזל מדיאט קולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully