וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציידת הצבעים: התיקים של ארזה גלעד

דנה דרבינסקי-טיקולסקר

26.11.2006 / 14:39

יש לה חוש אדיר לצבע, עבר מקצועי כקולוריסטית אצל אלי טהרי וכיום ליין תיקים משלה. לא פייר שארזה גלעד בחרה ב-N.Y

התיקים שהיא מעצבת הם לא רשמיים או רציניים מדי. הם גם לא יהירים או מאופיינים בסגנון יתר. הם לא שאנטים וסרוחים והם בטח לא צנועים ומעוצבים מתוך גישה שהם "רק תיקים". התיקים של ארזה גלעד באו כדי לעשות חגיגה.

העיצוב שלהם שנון ואינטיליגנטי והגוונים שלהם לא דומים לגוונים של הרבה תיקי עור שראיתם. חום משעמם של מורות או שחור שמתאים להכל, זה לא כאן. גלעד מודה שצבעים הם אחד הנושאים האהובים עליה במיוחד, שחיפוש גוונים חדשים של צבעי עור זו אחת המשימות האהובות עליה ושצבעים עושים אותה מאושרת. ובצדק. היא ללא ספק יודעת להוציא אושר ועניין מצבעים.

מי שרוכשת את התיקים שלה, בעצם מכינה את עצמה להרפתקאה. אם משלבים את התיקים של ארזה ככתם צבע בודד בהופעה מונוכרומטית, זה קצת דרמטי וצפוי מדי. אם הולכים מאידך, עם הקו היצירתי שהם עשויים להתוות ובונים איתם מראה שמורכב מכמה כתמי צבע חיים מאד, הם ישחקו את התפקיד עד הסוף ויכניסו שמחה ועניין להופעה.

הבשורה העצובה בכל השמחה הזאת, היא שהתיקים האלה די רחוקים מפה. הם אמנם מיוצרים ומשווקים על ידי ארזה הישראלית אבל ביתם הוא ארה"ב, מקום מגוריה הנוכחי של גלעד והמדינה בה הקימה את המשפחה שלה.

סיפורי צבע עונתיים

גלעד (33) הגיעה לניו לפני שש שנים לחגיגות סוף המילניום עם תואר בעיצוב טקסטיל (התמחות בהדפסה) משנקר. גישושים העלו שתעשיית האופנה האמריקאית מאירה לה פנים, והיא החלה למלא תפקידים מעניינים בחברות אופנה שונות. בין היתר עבדה כקולוריסטית אצל מעצב האופנה המשגשג (והישראלי לשעבר), אלי טהרי והיתה אחראית על בניית סיפורי צבעים שונים בכל עונה, על אחידות הגוונים בסוגי הבדים השונים של כל קולקציה ועוד.

לפני ארבע שנים החליטה להקים ליין משלה ופתחה חברה קטנה לעיצוב תיקים. שנתים אחר כך בעודה כבר נשואה לבן זוגה, פרופ' למיקרוביולוגיה בברוקלין קולג' ואם לבן ולבת פעוטים, היא היתה בשיאו של מינוף העסק שלה ש-32 בוטיקים איכותיים ברחבי ארה"ב, כבר היו מעוניינים והחלו למכור את התוצרים שלו.

תגלית בברוקלין

95% מהתיקים שלה עשויים עור ו-5% מבד. אחיזת התיק המועדפת עליה היא הרכבת התיק על הכתף, כי בניו יורק, גלעד מסבירה, אתה יוצא לרחוב ותמיד מוצא את עצמך חוזר עם הרבה יותר שקיות מכפי שתכננת.

ניתן לרכוש את התיקים דרך האתר היפה שלה וגלעד מתנצלת מראש ומסבירה שאם המחיר יקר עבורכם זה משום שבעצם הלקוח הישראלי משלם על הייצור בארה"ב שאינו זול (מחירי התיקים: 50-450 דולר). כמובן שגלעד מתכננת בעתיד לארוז את הבעל והילדים והעסק ולהגיע לכאן. עד שזה יקרה נוכל לצפות בכישרון הזה מתפתח רק מרחוק. ומולץ לצפוץ ולעקוב.

לקולקציה הבאה שלה כך ניראה, כבר שווה לחכות. גלעד מדווחת שלאחרונה היא מצאה בברוקלין חנות ותיקה של סוחר בדים יהודי, קשיש שמחזיק אוצרות נדירים - בדים מהפיפטיז והסיקסטיז, עם הדפסים אורגינליים מאותן שנים. התיקים הבאים שתעצב, יהיו מושפעים מחשיפת האוצר הזה.

  • עוד באותו נושא:
  • תיקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully